Novinky

  • 05.12.2020 Good Juki Cunoda (Carlin) vyhrál sobotní závod F2 na okruhu as-Sachír

  • 04.12.2020 Good Také ve 2. tréninku na VC as-Sachíru zvítězil George Russell (Mercedes)

  • 04.12.2020 Neutral Padesátiletý Simone Resta, zodpovědný u Ferrari za vývoj šasi, přestupuje k Haasu

Facebook Instagram

Hybridní motory zůstanou i po roce 2025

Hybridní motory zůstanou i po roce 2025

F1 chce ukázat cestu miliardě dopravních prostředků

Padlo první rozhodnutí ohledně další generace motorů F1. Zatímco šasi čeká velká změna v roce 2022, současné hybridní pohonné jednotky se mají používat do roku 2025. Bylo rozhodnuto, že ani potom nepřijde žádné zemětřesení. Motory zůstanou spalovací. Formule 1 ve zprávě vydané 12 měsíců poté, co oznámila, že do roku 2030 chce vymazat svou uhlíkovou stopu, píše o budoucnosti se spalovacími motory a palivy vyráběnými udržitelným způsobem.

S přiléváním takového paliva do benzinu se začne v roce 2022 a již od roku 2023 by automobilky měly mít motory připravené fungovat na ekologické palivo. I fanoušci, kteří by raději motorsport a ekologii nemíchali dohromady, mohou být rádi, že F1 neuvažuje o přechodu na elektromotory.

"Přestože uhlíková stopa zanechávaná závodními vozy tvoří pouze malé procento vyprodukované celou formulí 1, kolem 0.7 %, je důležité, aby nejviditelnější část formule 1 byla udržitelná a šla světu příkladem," píše se v tiskové zprávě.

"Věříme, že jelikož více než miliarda z 1.1 miliardy dopravních prostředků na světě je poháněna motory s vnitřním spalováním, máme potenciál vést technologický vývoj a snížit množství emisí produkovaných automobilovým průmyslem. Také věříme, že neexistuje pouze jeden typ motoru budoucnosti, ale že hybrid na udržitelné palivo bude důležitý pro sport i pro automobilový průmysl."

Možná i díky F1 tak za několik let nebudeme mít při koupi automobilu na výběr pouze různé typy elektromobilů, ale nadále i oře se spalovacím motorem. F1 mezitím kupříkladu snížila počet svých zaměstnanců cestujících na velké ceny, hlavně z řad těch, kteří se starají o televizní přenos. Údajně se již tento rok přepravuje o 70 tun materiálu méně a cestuje o 36 % méně zaměstnanců. Také se pracuje na významném snížení používání plastových nádob a příborů v padoku.

Honda nevěří, že spalovací motory mají budoucnost a odchází. Foto: Red Bull

Zdroj: Formula One, úvodní foto: Mercedes

Komentáře ke článku