Novinky

  • 15.02.2021 Neutral Stáje Red Bullu ve F1 oficiálně potvrdily, že po roce 2022 budou pokračovat s motory Honda

  • 12.02.2021 Bad Fernando Alonso se zranil během cyklistického tréninku ve Švýcarsku

  • 11.02.2021 Bad Ferrari zrušilo veškeré plány na svůj vstup do seriálu IndyCar

Facebook Instagram

Pro Hamiltona je klíčová komunikace

Pro Hamiltona je klíčová komunikace

Je si jist, že objevil Schumacherův zlatý recept.

Lewis Hamilton je přesvědčen, že na většině z jeho sedmi titulů mistra světa má velký podíl přímá komunikace s inženýry a jeho vůdčí schopnosti. Je přesvědčen, že dělá totéž, co dokázal Michael Schumacher během jeho zlaté éry ve Ferrari.

"Mladý jezdec těžko může pochopit, jak mohl Michael Schumacher dosáhnout toho, čeho dosáhl, nebo jak se to mohlo podařit mně," řekl Hamilton v rozhovoru pro auto motor und sport. "Polovina věří, že jsem měl jen štěstí na dobrý vůz, ale já dnes dokážu pochopit a mám uznání pro to, co dokázal Michael. Jezdec musí stát u kormidla, aby udával směr skupině chytrých, odhodlaných a kreativních lidí. Pouze tak lze dosáhnout dokonalé harmonie mezi jezdcem a vozem.

Se skupinou mých lidí se setkávám v průměru jednou za týden, abychom probrali aktuální situaci. Na mou žádost je skupina větší, než byla původně. A vždy také vím, kam se ubírá vývoj vozu pro další sezonu. V minulosti se často stávalo, že mi aerodynamici v aerodynamickém tunelu řekli, který problém se chystají odstranit a co udělají s vozem. Někdy je mým úkolem říct jim: Ale to ve skutečnosti není ten problém.

Pro mě byla taková přímá komunikace vždycky velmi důležitá. Nechci o tom, co teď dělají aerodynamici, slyšet pouze z druhé ruky. Když tomu tak bylo, často se ke mně nedostaly všechny důležité věci. Na konci roku jsem jim řekl, že si zaslouží úspěch a měli by se z něj těšit, ale také, že o důležitých věcech musíme mluvit s předstihem. Mluvíme o tom, jak zlepšit komunikaci, jak často se potřebujeme setkávat. Nebo si projdeme seznam úkolů a já řeknu, že například tento bod není tak důležitý, nebo že by se měl posunout výše v pořadí priorit.

Inženýři mají tendenci myslet si, že všechno vědí nejlépe. Někteří ani nechtějí slyšet, co si myslí jezdec. Tak tomu bylo v McLarenu. V Mercedesu pracujeme jinak. Nechodím za inženýry a neříkám jim: Udělej tohle, udělej tamto! Řeknu jim, že něco není správné, že něco by třeba šlo udělat lépe.

Kupříkladu máme nejdelší vůz. I mě trochu překvapuje, že nikdo jiný nešel do extrému. Od roku 2017 vyhráváme s nejdelším vozem v poli. Ostatní si jdou svou cestou a dělají své vozy kratší. Dlouhý vůz má přirozeně více přítlaku, ale není tak hbitý jako kratší. V roce 2019 byl náš vůz skvělý ve středně rychlých a rychlých zatáčkách, ale v pomalých jsme ztráceli. Vůz se nedokázal otočit tak rychle, jak jsme chtěli. Loni v zimních testech měl vůz podobné vlastnosti. Dal jsem týmu pár informací ohledně toho, jak pracujeme s nastavením vozu, a povedla se nám změna k lepšímu."

Hamilton je lídrem týmu, jako byl Schumacher ve své zlaté éře s Ferrari. Foto: Mercedes

Hamilton zajímavě odpověděl na otázku ohledně slabších výkonů svého týmového kolegy Valtteriho Bottase, který se loni opět nedokázal udržet v boji o titul, přestože seděl ve stejném voze.

"Když lidé mluví o Valtterim, měli by mít více respektu a neměli by zapomínat ,s kým je srovnáván. Víte, není snadné být mým týmovým kolegou," řekl Angličan v rozhovoru pro web Formula1.

Zdroj: auto motor und sport, Formula1, úvodní foto: Mercedes

Komentáře ke článku