Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Šílený Zandvoort se jezdcům moc líbí

Šílený Zandvoort se jezdcům moc líbí

Stará škola s klopenými zatáčkami.

Po pátečních trénincích, které byly přerušovány červenými vlajkami, se až tak moc nemluví o dosažených časech na kolo, zato jsou ale ze všech stran slyšet hlasy jezdců nadšených novým přídavkem do kalendáře.

"Páni, tato trať je epická," nechal se v Zandvoortu slyšet Lewis Hamilton. "Skutečně úžasná. Pamatoval jsem si, že je skvělá, odkdy jsem zde závodil ve F3, ale ve voze F1 je to šílené. Rychlost v sedmé zatáčce... Tak tomuto se říká závodní okruh!"

"Doufám, že se diváci budou bavit, protože my se rozhodně dobře bavíme," řekl Valtteri Bottas. "Těším se na kvalifikaci, ale už pátek byl velmi zábavný. Máme tu klopené zatáčky a jiné zábavné sekce zatáček a rychlost ve druhém sektoru... Prostě paráda!"

"Zas tak moc tuto trať nezměnili, a to je dobře," míní Sebastian Vettel. "Úseky, které změnili, změnili k lepšímu a s klopením jsou mimořádně vzrušující. Dosud nevíme, která linie bude nejrychlejší, musíme se na to ještě podívat. Měli bychom jich mít více. Myslím klopených zatáček. Pozitivně klopených, ne klopených ven. Klopení ven se dělá kvůli odvádění vody z trati, ale vznikají tak velmi nudné zatáčky, protože vůz ztrácí přilnavost (a je nutný pomalý průjezd). Takto klopené zatáčky nejen vypadají skvěle, ale opravdu jsou skvělé."

"Televize zkresluje a klopení se zdá být malé," vysvětluje Pierre Gasly. "Z kokpitu je to jiná káva. Hlavně třetí zatáčka, ta je neuvěřitelná. Je to jako spustit se po tobogánu, nevím jak jinak bych to popsal, ale v rychlosti, které je schopen vůz F1."

"Je to nádherný okruh ze staré školy," připomněl Sergio Pérez, že Zandvoort není pouze o klopených zatáčkách. "V zatáčkách prostě vozu musíte věřit, musíte vědět, co přesně udělá při každém průjezdu. A dlouhé stintu jsou i pěkně náročné po fyzické stránce."

Vylepšený Zandvoort si zamiloval snad každý, pouze s předjížděním může být problém. Foto: Aston Martin

Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Ferrari