Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Azcona navýšil před domácím publikem vedení

Azcona navýšil před domácím publikem vedení

WTCR na MotorLandu Aragón

Pohádkový začátek spolupráce Mikela Azcony a Hyundai ve WTCR pokračuje. Španěl byl totiž i ve čtvrtém podniku letošního ročníku, který se konal na jeho domácím MotorLandu Aragón, schopen navýšit průběžné vedení. Na konto si připsal třetí místo a další vítězství. Díky těmto výsledkům navýšil svůj náskok na 34 bodů. Kromě Azcony odjížděl ze Španělska s vítězstvím také Gilles Magnus. Ten se v šampionátu dostal na druhou příčku.

Magnus si připsal vítězství v prvním závodě víkendu. Do něj Belgičan se svým Audi vyrážel jako první a vedl po celou jeho délku. To ale neznamenalo, že jeho cesta za vítězstvím byla poklidná. Velmi blízko za jeho zády totiž jezdil Robert Huff. Šampion WTCC z roku 2012 ale na Magnuse nakonec nevyzrál a podobně jako při druhém závodě na Hungaroringu, kdy dal zabrat Santiagu Urrutiovi, mu vítězství uniklo. Na Magnuse ztratil 393 tisícin sekundy.

"Když za sebou máte Roba Huffa, tak to nikdy není dobré, protože je to skvělý jezdec. Má spoustu zkušeností, takže ví, co dělá. Musel jsem si ho tedy pohlídat, což se mi myslím povedlo velmi dobře," uvedl v cíli Belgičan, pro kterého se jednalo ve WTCR o druhý triumf.

Boj o třetí místo původně probíhal mezi Nathanaëlem Berthonem a šampionem z posledních dvou sezon Yannem Ehrlacherem. Ve druhém kole ale mezi francouzskou dvojicí došlo ke kontaktu, po kterém Berthon vystrčil Ehrlachera z dráhy a odsunul ho o dvě příčky dozadu. Později sice na Berthona útočil Azcona, který do závodu vyrážel z osmé pozice, třetí místo ale uhájil. Po závodě ale přišla pětisekundová penalizace za kolizi s Ehrlacherem, která Berthona odsunula na čtvrtou příčku. Azcona se tak dodatečně dostal na pódium.

S trestem Berthon nesouhlasil: "Celý souboj s Yannem byl férový. Sice jsem do něj trochu ťuknul, v tu dobu už jsem ale brzdil a trochu mě tam zavřel. Je mi ho sice líto, ale věděl, že tam jsem. To je závodění," trval jezdec stáje Comtoyou na svém.

Ehrlacher, který nakonec obsadil páté místo, měl ale jiný názor: "Jsou to závody cestovních vozů, takže k nějakému kontaktu zkrátka dojít musí, tentokrát to ale vůbec férové nebylo. Je jedna věc, když do někoho strčíte a získáte pozici. Něco jiného ale je, když do vás někdo narazí a vy kvůli tomu ztratíte dvě pozice, to už fér není. To už se nebavíme o obyčejném kontaktu, ale o kolizi," zlobil se jezdec stáje Cyan Racing Lynk & Co.

Gilles Magnus se musel mít v prvním závodě na pozoru před Yannem Ehrlacherem. Foto: Audi Sport



Za kontakt s Ehrlacherem byl penalizován pěti sekundami také Norbert Michelisz, který nakonec obsadil šestou příčku. Pro úplnost dodejme, že pětisekundovému trestu se nevyhnul ani Ma Qing Hua. Ten zavinil incident, který ze závodu vyřadil Toma Coronela. Na 13. pozici čínského jezdce se tím ale nic nezměnilo.

Do druhého závodu ale mohl Hua vstupovat s lepšími vyhlídkami. Díky otočení nejlepší desítky z kvalifikace totiž startoval jako první před Micheliszem a Azconou. Hyundai se v kvalifikaci soustředil zejména na to, aby získal co nejlepší pozice právě pro druhou jízdu. Kvůli BoP měl totiž přiškrcený výkon motoru, což ho omezovalo zejména na dlouhé rovince, která je součástí okruhu. Byl si tak vědom toho, že o pole position bojovat nemůže.

Po startu se sice ujal vedení Michelisz, brzy ale měl kontakt se štosem pneumatik, který ohraničoval traťové limity. Po tomto střetu si přivodil poškození levého zadního kola a musel ze závodu odstoupit. Do jeho pomalu jedoucího vozu navíc krátce po tomto kontaktu narazil Tom Coronel, který ho v prachu neviděl. I pro něj to znamenalo odstoupení a na trať vyrazil zpomalovací vůz.

Před restartem vedl stále Ma Qing Hua před Danielem Nagym a Azconou. Toto pořadí ale dlouho nevydrželo. Hned v první zatáčce se totiž dostal Nagy do čela. Netrvalo dlouho a Číňana zdolal také Azcona. Rozhodující moment závodu pak přišel v pátém kole. Azcona totiž předjel Nagye a od té doby už ho na cestě za vítězstvím nikdo nezastavil. Získal tak třetí triumf v sezoně. Na druhém místě nakonec dojel do cíle opět Robert Huff, který na Azconu ztratil znovu méně než jednu sekundu. Stupně vítězů zkompletoval třetí Santiago Urrutia.

Lídři závodu z jeho úvodní fáze Daniel Nagy a Ma Qing Hua nakonec obsadili čtvrté, respektive šesté místo. Číňan před sebe později pustil týmového kolegu Ehrlachera, který skončil pátý.

"Byl to vážně krásný závod, i když první kolo bylo hodně chaotické. Při souboji s Ma Qing Huou a Norbim (Micheliszem - pozn. red.) jsem byl párkrát na hraně. Byl to klidný závod, Huffy (Robert Huff - pozn. red) mě ale dohnal a trochu na mě tlačil. V posledním sektoru byl rychlejší, ale zvládl jsem to," zhodnotil Azcona druhý závod víkendu.

Mikel Azcona si při druhé jízdě připsal třetí vítězství v sezoně. Foto: Cyan Racing



Trápením byl španělský víkend pro vozy Honda Civic stáje Münnich Motorsport. Ti totiž nastoupili stejně jako na Hungaroringu s maximálním možným kompenzačním závažím 40 kilogramů. V prvním závodě skončil Esteban Guerrieri jedenáctý, Néstor Girolami, který po prvním podniku v Pau vedl šampionát, dvanáctý a Tiago Monteiro čtrnáctý. Attila Tassi do cíle nedojel. Ve druhém závodě obsadil dvanáctou příčku, Girolami třináctou, Tassi čtrnáctou a Monteiro patnáctou.

Sezona WTCR pokračuje už během nadcházejícího víkendu. Na programu jsou závody v ulicích portugalského Vila Realu. I zde se bude muset Honda poprat se čtyřicetikilovým kompenzačním závažím. Nebude ale sama. Stejnou zátěž totiž dostane také Audi. Lynk & Co pojede s dvaceti kily a Cupra s Hyundai bez závaží.

První závod: 1. Gilles Magnus (Belgie, Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS3 LMS TCR) 16 kol, 2. Robert Huff (Velká Británie, Zengo Motorsport, Cupra Leon Competición TCR) +0,393, 3. Mikel Azcona (Španělsko, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) +4,869.

Druhý závod: 1. Mikel Azcona (Španělsko, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) 12 kol, 2. Robert Huff (Velká Británie, Zengo Motorsport, Cupra Leon Competición TCR) +0,802, 3. Santiago Urrutia (Uruguay, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +5,633.

Průběžné pořadí: 1. Azcona 129, 2. Magnus 95, 3. Urrutia 93.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA WTCR