Novinky

  • 04.12.2022 Bad Zemřel bývalý pilot F1 Patrick Tambay, bylo mu 73 let.

  • 02.12.2022 Bad VC Číny F1 se nepojede ani v roce 2023, chybět bude počtvrté za sebou

  • 17.11.2022 Good Nico Hülkenberg se vrací do F1, v sezoně 2023 bude jezdit za Haas

Facebook Instagram

Azcona a Hyundai se ujali vedení ve WTCR

Azcona a Hyundai se ujali vedení ve WTCR

Španěl přeskočil po Hungaroringu Girolamiho

Světový pohár cestovních vozů WTCR má po třetím podniku letošní sezony na Hungaroringu nového průběžného lídra. Je jím Mikel Azcona. Španěl v Maďarsku s vozem Hyundai Elantra nejprve zvítězil v úvodní jízdě a poté obsadil osmou příčku ve druhém závodě. Nyní vede s náskokem deseti bodů před druhým Néstorem Girolamim.

Velkým tématem byly před začátkem víkendu pneumatiky. O dva týdny dříve, kdy se konal na Severní smyčce Nürburgringu druhý letošní podnik, totiž během tréninků a kvalifikace docházelo k častým defektům a jiným poškozením pneumatik. Z bezpečnostních důvodů se tehdy organizátoři nakonec rozhodli zrušit závody. Dodavatel obutí Goodyear sice celou věc analyzoval, před Hungaroringem ovšem neobjevil žádné výrobní problémy. V Maďarsku ale kromě standardní specifikace pneumatik poskytl týmům také vylepšenou verzi, kterou ještě předtím testoval na Slovakiaringu.

V roli vedoucího muže šampionátu vstupoval do maďarského víkendu Néstor Girolami. Jezdec stáje Münnich Motorsport vedl s náskokem šesti bodů před Azconou. Bylo ale jasné, že na Hungaroringu ho nečeká snadná práce. Za své výsledky při úvodním podniku v ulicích Pau, kde si Girolami připsal i jedno vítězství, dostaly totiž vozy Honda Civic maximální možné kompenzační závaží 40 kilogramů. Vozy ostatních značek naopak startovaly bez balastu.

Azcona si byl dobře vědom příležitosti a z náskoku svého argentinského oponenta ukrojil už v sobotní kvalifikaci. V té vybojoval pole position. Od letoška se ale udělují bonusové body nejrychlejším pěti závodníkům napříč všemi třemi částmi kvalifikace a jelikož Azcona z tohoto pohledu zajel až čtvrtý nejrychlejší čas, získal pouze čtyři bonusové body. Girolamiho tak stáhl na dva body.

Po prvním závodě už ho ale v čele šampionátu vystřídal. Svým soupeřům totiž nedal šanci a suverénně si dojel pro druhý triumf v sezoně. Čtyřicetikilovým závažím omezovaný Girolami dorazil do cíle pouze jako sedmý a propadl se o osmnáct bodů za Azconu.

Mikel Azcona vedl v prvním závodě od startu do cíle. Foto: Cyan Racing



"Už od startu jsem dělal, co bylo v mých silách. V první a druhé zatáčce jsem se snažil bránit, protože to jsou místa, kde se běžně odehrají všechny předjížděcí manévry. Nakonec to ale byla v první i ve druhé zatáčce férová bitva a já byl na vnitřku, což je ta nejlepší pozice. Je vždy snazší, když jedete vpředu v čistém vzduchu a nemáte před sebou žádná auta. Zkusil jsem této příležitosti využít a zafungovalo to. Nedělal jsem chyby, snažil jsem se šetřit vůz i pneumatiky na konec závodu a jsem velice spokojen. Děkuji týmu. Auto fungovalo úžasně, zejména přední pneumatiky," radoval se Azcona po vítězství.

Společně s jezdcem Hyundai se podívali na stupně vítězů také Yann Ehrlacher a Nathanaël Berthon. V tomto francouzském souboji zpočátku vyhrával Berthon. Šampion z posledních dvou sezon Ehrlacher mu ale byl neustále v patách a když byl jeho krajan v předposledním kole dlouhý, využil příležitost a vzal si stříbrnou příčku.

Na startu druhého závodu došlo k otočení nejlepší desítky z kvalifikace. Na první místo se postavil Urrutia a této příležitosti dokázal využít k zisku prvního vítězství v sezoně. Uruguajec se zvládl vypořádat s tlakem bývalého šampiona WTCC (předchůdce dnešního WTCR) Roberta Huffa i s výjezdem zpomalovacího vozu. Ten byl vyslán do akce po incidentu, při nemž Mehdi Bennani narazil v první zatáčce do Yvana Mullera, poškodil si zavěšení levého předního kola a zůstal stát na trati.

"Bylo velké horko. Rob neudělal žádnou chybu. Byl za mnou a zkoušel to, kudy se dalo. Jsem moc rád za tým. Poskytli mi úžasné auto," uvedl Urrutia po dojezdu.

Santiago Urrutia získal první letošní triumf pro značku Lynk & Co. Foto: Cyan Racing



Spolu s Urrutiou a Huffem vystoupal po závodě na "bednu" také Néstor Girolami. Ten skončil třetí. Mikel Azcona projel cílem jako devátý, po pětisekundové penalizaci pro Nathanaëla Berthona za zkrácení trati při obraně pozice se ale posunul na osmou příčku. V čele šampionátu zůstává, ačkoli Girolami po druhém závodě stáhl jeho náskok na deset bodů.

Celkové vedení bude nyní Azcona hájit před domácími fanoušky. O víkendu 25.-26. června totiž sezona pokračuje na okruhu MotorLand Aragón.

Výsledky prvního závodu: 1. Mikel Azcona (Španělsko, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR) 17 kol, 2. Yann Ehrlacher (Francie, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) +1,895 3. Nathanaël Berthon (Francie, Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS TCR) +3,331.

Výsledky druhého závodu:
1. Santiago Urrutia (Uruguay, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR) 14 kol, 2. Robert Huff (Velká Británie, Zengő Motorsport, Cupra Leon Competición TCR) +0,380, 3. Néstor Girolami (Argentina, All-Inkl.com Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR) +2,428.

Průběžné pořadí: 1. Azcona 85, 2. Girolami 75, 3. Urrutia 69.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA WTCR