Novinky

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

  • 12.02.2024 Good Aston Martin představil vůz pro rok 2024.

Facebook Instagram

Doohan využil svou příležitost na maximum

Doohan využil svou příležitost na maximum

F2 na Hungaroringu – hlavní závod

Doohan se konečně dočkal. Při hlavním závodě na Hungaroringu si po dominantním výkonu dojel pro první vítězství v sezoně. Vesti sice skončil druhý, jelikož se ale jeho hlavní soupeř Pourchaire umístil až na šesté příčce, navýšil Dán své vedení v šampionátu. Staněk zvolil alternativní strategii a v závěru patřil k nejrychlejším jezdcům, na lepší než 14. místo to ale nestačilo.

Hlavní závod na Hungaroringu nabízel Doohanovi dobrou šanci na zisk prvního letošního vítězství. Jezdec stáje Virtuosi si totiž v pátek vyjel pole position před Martinsem. Za nimi stáli Vesti, Pourchaire, Hadjar, Iwasa, Bearman, Daruvala, Hauger, Maini, Fittipaldi, Verschoor, Boschung, Maloney, Correa, Leclerc, Crawford, Nissany, Cordeel, Novalak, Benavides a Staněk.

Na Vestiho a Pourchaireho byla upřena speciální pozornost. Tuto dvojici totiž dělil po sobotním sprintu v čele šampionátu jen jeden bod. Pokud by tedy Pourchaire Vestiho porazil, nejspíše by to pro něj znamenalo, že by se stal novým lídrem šampionátu.

Novalak měl původně startovat jako patnáctý. Na 20. pozici ho ovšem odsunul trest pěti míst za zavinění kolize s Boschungem ve sprintu.

Doohan si po startu pohlídal vedení. Martins se naopak propadl na třetí místo za Vestiho.

Po prvním kole vedl Doohan před Vestim a Martinsem. Na bodech se nacházeli také Pourchaire, Hadjar, Iwasa, Bearman, Hauger, Fittipaldi a Correa. Staněk se dokázal posunout o tři pozice nahoru. Českému jezdci totiž patřilo 19. místo. Za ním se nacházeli Novalak, Maini, kterému vstup do závodu vůbec nevyšel, a Cordeel.

Ve třetím kole skončil závod pro Novalaka. Francouz odstavil svůj monopost ve čtvrté zatáčce.

Doohan vedl před Vestim s náskokem jedné sekundy. V nejlepší desítce se bojovalo zejména o deváté místo. To sice měl ve svém držení Bearman, brousil si však na něj zuby Correa. Američanovi se nelíbilo, jak si pilot Premy počíná. Podle něj totiž měnil směr v brzdné zóně. Těsné to bylo i v boji o čtvrté místo. Těsně za Pourchairem kroužil jeho krajan Hadjar.

Na konci sedmého kola jsme viděli první povinnou zastávku v boxech. Tu si odbyl Maloney. Ostatní prozatím zůstávali na dráze. Rozestup mezi Doohanem a Vestim na špici stále činil zhruba jednu sekundu.

V osmém kole zastávky v boxech pokračovaly. Tentokrát k mechanikům zamířili Boschung a Crawford. U Švýcara neproběhlo vše zcela v pořádku. Sportovní komisaři totiž začali tým Campos vyšetřovat za to, že jedno z kol, které bylo nasazeno na Boschungovo auto, neleželo před Švýcarovým příjezdem naležato.

Jack Doohan neměl v konkurenci. Foto: FIA Formula 2



Na chvostu se ostře bojovalo mezi Crawforem a Maloneym. Američan nechtěl svou pozici pustit a před první zatáčkou vytlačil svého soupeře dokonce na trávu. I tímto incidentem se brzy začali zabývat sportovní komisaři.

Do boxů mezitím začínali zajíždět i piloti z předních příček. Nejprve stavěl Hadjar a poté Pourchaire. Pilot stáje ART Grand Prix si virtuální čtvrté místo udržel.

Doohan mezitím upevňoval svou pozici na špici. Před Vestim vedl už o dvě sekundy.

Hadjar se sice dotáhl zpět za Pourchaireho, do souboje francouzské dvojice ale poté vstoupil Cordeel, který stále neměl na svém kontě zastávku v boxech. Zatímco Pourchaire se s Belgičanem vypořádal rychle, Hadjar za ním jezdil hodně dlouho. Díky tomu mohl Pourchaire znovu poodjet.

Doohan nadále uháněl za svým prvním letošním vítězstvím. 16 kol před koncem už vedl před Vestim o čtyři sekundy. Ani jeden z nich si ale tou dobou stále neodbyl povinnou zastávku v boxech. Ve 21. kole čekali na zastávku už jen vedoucí trio Doohan, Vesti, Martins společně se Staňkem a Cordeelem. Poslední jmenovaný si ovšem na konci tohoto okruhu tuto povinnost odbyl.

Vestiho ztráta na Doohana narůstala a Dán byl proto povolán zpátky do boxů. Na trať se vrátil jen těsně před Pourchairem. Sledovali jsme tak přímý souboj o vedení v šampionátu.

Ve 23. kole stavěl také Martins. Teď už se čekalo jenom na Doohana se Staňkem. Český pilot byl jedním z pilotů, kteří startovali na tvrdší směsi a pro závěr závodu měli v plánu nazout měkčí sadu pneumatik.

Martins sice nakrátko byl před Vestim, Dán ale využil jeho nezahřátých pneumatik a vrátil se na virtuální druhé místo. Martinse se poté pokoušel předjet i Pourchaire. Vycestoval však mimo trať a toho využil k posunu před něj Hadjar.

Ve 24. kole si konečně odbyli zastávku i Doohan se Staňkem. Pořadí po zastávkách bylo následující: Doohan, Vesti, Martins, Hadjar, Pourchaire, Iwasa, Hauger, Fittipaldi, Correa, Verschoor, Daruvala, Bearman, Leclerc, Nissany, Maloney, Crawford, Staněk, Benavides, Maini, Boschung a Cordeel.

Jedenáct kol před koncem se Pourchaire propadl na šesté místo. Předjel ho totiž Iwasa. Japonec těžil z výhody měkčí sady gum. Na Hadjara ztrácel okolo dvou sekund.

Frederik Vesti si upevnil celkové vedení. Foto: Prema



Staněk získal deset kol před koncem první pozici po přezouvání. Předjel Crawforda a posunul se na 16. místo.

Doohanova situace vypadala dobře. Před Vestim vedl o 6,5 sekundy. Australan navíc zajel nejrychlejší kolo závodu.

Nejrychlejší kolo ale v Doohanově držení nezůstalo dlouho. Sebral mu ho totiž Staněk. Pilot Tridentu se mílovými kroky přibližoval k patnáctému Maloneymu.

Sedm kol před koncem se Staňek před Maloneyho dostal. K bodům to ale pro něj zatím bylo daleko. Doohan už vedl před Vestim o osm sekund. Právě Doohan a Staněk si přehazovali nejrychlejší kola mezi sebou.

Iwasa byl dalším z jezdců, kteří těžili z měkkých pneumatik. Japonec vyvíjel tlak na čtvrtého Hadjara. Staněk se dostal před Nissanyho na 14. místo. Bojovali i Crawford a Maini. Američan dokonce na výjezdu ze druhé zatáčky poslal Mainiho na trávu.

Iwasa naháněl Hadjara dlouho, dvě kola před koncem se ale Japonec konečně dostal dopředu. Šlo o odvážný manévr. Iwasa totiž zaútočil do první zatáčky z velké dálky.

Doohan už si situaci pohlídal a získal své první vítězství v letošní sezoně. Vesti dojel druhý a jelikož Pourchaire obsadil až šesté místo, upevnil si Dán celkové vedení. Na stupně vítězů se podíval i Martins. Staňkovo tažení se zastavilo na 14. pozici.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Jack Doohan Virtuosi Mecahchrome 57:52,434 37 25+2+1
2. Frederik Vesti Prema Mecahchrome 58:01,544 37 18
3. Victor Martins ART Grand Prix Mecahchrome 58:02,284 37 15
4. Ajumu Iwasa DAMS Mecahchrome 58:18,601 37 12
5. Isack Hadjar Hitech Mecahchrome 58:19,841 37 10
6. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecahchrome 58:21,963 37 8
7. Dennis Hauger MP Motorsport Mecahchrome 58:22,946 37 6
8. Enzo Fittipaldi Carlin Mecahchrome 58:23,371 37 4
9. Juan Manuel Correa Van Amersfoort Mecahchrome 58:31,835 37 2
10. Richard Verschoor Van Amersfoort Mecahchrome 58:32,413 37 1
11. Jehan Daruvala MP Motorsport Mecahchrome 58:33,459 37 0
12. Oliver Bearman Prema Mecahchrome 58:34,041 37 0
13. Arthur Leclerc DAMS Mecahchrome 58:34,498 37 0
14. Roman Staněk Trident Mecahchrome 58:35,378 37 0
15. Roy Nissany PHM Racing by Charouz Mecahchrome 58:49,003 37 0
16. Zane Maloney Carlin Mecahchrome 58:53,433 37 0
17. Jak Crawford Hitech Mecahchrome 58:55,280 37 0
18. Brad Benavides PHM Racing by Charouz Mecahchrome 59:01,046 37 0
19. Ralph Boschung Campos Mecahchrome 59:06,444 37 0
20. Kush Maini Campos Mecahchrome 59:09,428 37 0
21. Amaury Cordeel Virtuosi Mecahchrome +1 kolo 36 0
22. Clément Novalak Trident Mecahchrome DNF 2 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Vesti 153, 2. Pourchaire 142, 3. Iwasa 132, 4. Martins 105, 5. Doohan 100, 6. Bearman 94, 7. Hauger 76, 8. Verschoor 76, 9. Fittipaldi 72, 10. Maloney 66, 11. Daruvala 53, 12. Maini 52, 13. Crawford 39, 14. Leclerc 39, 15. Hadjar 39, 16. Boschung 33, 17. Correa 12, 18. Staněk 11, 19. Novalak 2.

Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 247, 2. ART Grand Prix 247, 3. DAMS 171, 4. Carlin 138, 5. MP Motorsport 129, 6. Virtuosi 100, 7. Van Amersfoort 88, 8. Campos 85, 9. Hitech 78, 10. Trident 13.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2