První Palou, za ním několik překvapení

Sonsio Grand Prix – 1. trénink
Chladné teploty lehce nad 10 stupni přivítaly v pátek dopoledne piloty IndyCar na Indianapolis Motor Speedway. Než začnou přípravy na slavnou pětistovku, bude jim předcházet, jak je v posledních letech tradicí, závod na silničním okruhu uvnitř Staré cihelny. Ten už v posledních letech tradičně připadá na sobotu čtrnáct dní před pětistovkou, takže program tréninků a kvalifikace jsou nahuštěny do pátku.
Úvodní trénink ovládl letos suverénní Španěl Álex Palou. Trojnásobný šampion, z toho poslední dva tituly získal v předchozích dvou sezonách, vítěz tří ze čtyř letošních závodů (a v tom jediném, který nevyhrál, skončil druhý) jako jediný stlačil čas pod úroveň 1 minuty a 10 sekund.
Že Palou bude první, nikoho nepřekvapí. Zajímavá jsou ale další jména, která na čele výsledkové listiny prvního tréninku najdeme. Druhý skončil jeho stájový kolega Kyffin Simpson, nováček Louis Foster z týmu Rahal Letterman Lanigan Racing byl třetí. Za ním skončil Ferrucci a první pětku uzavírá Nolan Siegel, který před týdnem v Alabamě dosáhl v kvalifikaci nejlepšího výsledku v kariéře.
Dále následují jeho stájoví kolegové od McLarenu – Lundgaard a O’Ward, Kirkwood, Rossi a Herta.
IndyCar pro tento závod upravila pravidla pro použití pneumatik. Zatímco normálně platí, že piloti musí absolvovat v závodě alespoň dvě kola na každé směsi a pro závod si musí nechat nepoužité jedny měkké a jedny tvrdé pneumatiky, v Indianapolisu platí pravidla jiná.
V závodě musí piloti dvakrát nasadit po obou sadách, tedy dvakrát měkké a dvakrát tvrdé pneumatiky. IndyCar ovšem netrvá na tom, že musí jít o nové sady. Na závodní víkend mají piloti pět sad tvrdých a čtyři sady měkkých pneumatik.
Každopádně změna vedla k tomu, že prvních 10 minut z tréninku byla dráha prakticky prázdná a měkké pneumatiky piloti v úvodním tréninku šetřili a vůbec nenasadili.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:09,9790 | 19 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:10,0677 | + 0.089 | 23 |
3. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:10,1235 | + 0.145 | 25 |
4. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:10,1545 | + 0.176 | 10 |
5. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:10,1730 | + 0.194 | 22 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:10,1853 | + 0.206 | 17 |
7. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 01:10,2590 | + 0.280 | 19 |
8. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:10,3081 | + 0.329 | 20 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:10,3228 | + 0.344 | 19 |
10. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:10,3755 | + 0.397 | 24 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:10,4658 | + 0.487 | 22 |
12. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:10,4916 | + 0.513 | 22 |
13. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:10,5535 | + 0.575 | 19 |
14. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 01:10,5820 | + 0.603 | 17 |
15. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 01:10,6333 | + 0.654 | 23 |
16. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 01:10,6559 | + 0.677 | 16 |
17. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:10,7131 | + 0.734 | 19 |
18. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 01:10,7146 | + 0.736 | 20 |
19. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 01:10,7457 | + 0.767 | 9 |
20. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:10,7999 | + 0.821 | 20 |
21. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 01:10,8290 | + 0.850 | 19 |
22. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 01:10,8655 | + 0.887 | 17 |
23. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:11,0063 | + 1.027 | 16 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 01:11,0288 | + 1.050 | 20 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:11,0291 | + 1.050 | 26 |
26. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 01:11,0528 | + 1.074 | 5 |
27. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 01:18,3410 | + 8.362 | 4 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment