Ferrari dál udivuje, Hadjar chybuje

VC Monaka – 2. trénink
Pohled na výsledky druhého volného tréninku před Velkou cenou Monaka byl překvapivý. Navzdory předpokladům ho totiž opět ovládl Leclerc. Druhý skončil i navzdory nárazu do zdi Piastri, třetí pozici obsadil Hamilton. Hadjar se dvakrát opřel o zeď a v obou případech si vylomil levé zadní kolo.
Leclerc se ujal vedení už při úvodních pokusech. Po 20 minutách vedl s časem 1:12,103 před Piastrim (1:12,548) a Antonellim (1:12,587). Úvodní třetinu tréninku ale narušily hned dvě červené vlajky. Nejprve se Hadjar otřel o zeď v šikaně za tunelem a vylomil si levé zadní kolo. Poté rozbil přední část svého monopostu Piastri, který nedobrzdil do první zatáčky. Pro ani jednoho z jezdců neměly zmíněné incidenty tvrdé následky. Netrvalo dlouho a brzy se oba dokázali zapojit do dění na dráze zpátky.
V kvalifikačních simulacích Leclerc své první místo potvrdil. Domácí miláček zajel čas 1:11,355 a dává tak monackým fanouškům naději, že by v neděli mohl zopakovat loňský triumf. Piastri ze své nehody oklepal velmi rychle a umístil se jako druhý se ztrátou 38 tisícin na Leclerca. Že by Ferrari mohlo překvapivě zažít vydařený víkend, naznačuje i Hamilton. Sedminásobný šampion skončil třetí a porazil čtvrtého Norrise.
Hodně vzadu skončil Red Bull. Verstappen obsadil až 10. místo a v závěrečných minutách vycestoval z trati v páté zatáčce. Cunoda skončil jedenáctý. Naopak v solidním světle se předvedla juniorská stáj Racing Bulls. Lawson obsadil páté místo, Hadjar šesté. Francouz se ale v závěru opět otřel o zeď, tentokrát v první zatáčce. Incident opět odnesl vylomeným levým zadním kolem a trénink pro něj skončil předčasně.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,355 | 32 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,393 | + 0.038 | 28 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,460 | + 0.105 | 30 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,677 | + 0.322 | 32 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,823 | + 0.468 | 32 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,842 | + 0.487 | 17 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,890 | + 0.535 | 30 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,918 | + 0.563 | 34 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,002 | + 0.647 | 32 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,068 | + 0.713 | 29 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,072 | + 0.717 | 30 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,092 | + 0.737 | 32 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,151 | + 0.796 | 32 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,234 | + 0.879 | 29 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,259 | + 0.904 | 33 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,262 | + 0.907 | 32 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,404 | + 1.049 | 34 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,512 | + 1.157 | 30 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,541 | + 1.186 | 33 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,415 | + 2.060 | 31 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari