Leclerc zůstává v domácích ulicích stoprocentní, Hamilton boural

VC Monaka – 3. trénink
Tréninky na Velkou cenu Monaka se odehrály zcela v režii Leclerca. Pilot Ferrari ovládl nejenom oba páteční tréninky, ale také závěrečnou sobotní hodinovku. Verstappen ukázal konkurenceschopné tempo i na střední sadě. Hamilton v závěru tréninku havaroval a jeho mechanici budou mít před kvalifikací co dělat.
Úvodní třetina třetího tréninku se nesla v obvyklém duchu. Po trati kroužilo jenom pár monopostů a favorité prozatím vyčkávali ve svých garážích. Do akce se začali vydávat až zhruba po 20 minutách. V polovině tréninku vedl Verstappen s časem 1:11,233. Za ním se nacházeli Leclerc (1:11,532) a třetí Hamilton (1:11,876).
Verstappen se držel na čele i přesto, že svůj nejlepší čas zaznamenal na sadě střední tvrdosti. Jezdcům dělalo potíže dostat měkké pneumatiky do optimální kondice a často bojovali s přilnavostí. To naznačuje, že by stejně jako před týdnem v Imole mohla střední sada přijít ke slovu i během kvalifikace.
Verstappen obul měkkou sadu na závěrečných 20 minut. Pilot Red Bullu ale svůj výkon se střední směsi nedokázal pokořit – byl o 64 tisícin pomalejší a stejně jako mnoho dalších jezdců před ním si stěžoval na chybějící přilnavost.
Čtyřnásobného šampiona nakonec „trumfnul“ Leclerc. Monačan na měkké sadě nejprve zrychlil na 1:11,179 a poté dokonce na 1:10,953. Verstappena nakonec pokořil o 280 tisícin. Třetí Norris ztratil 294 tisícin, lídr šampionátu Piastri zaostal ze čtvrtého místa o 445 tisícin.
Už to vypadalo, že se třetí trénink obejde bez větších incidentů. Dvě minuty před koncem ale dostal přetáčivý smyk v zatáčce Massenet Hamilton a skončil ve svodidlech. To znamenalo předčasný konec tréninku a práci navíc pro mechaniky Ferrari před kvalifikací.
Mercedes se trápil. Antonelli obsadil 10. pozici, Russell skončil jedenáctý.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:10,953 | 25 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,233 | + 0.280 | 23 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,247 | + 0.294 | 23 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,398 | + 0.445 | 21 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,516 | + 0.563 | 26 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,668 | + 0.715 | 24 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,814 | + 0.861 | 33 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,893 | + 0.940 | 24 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:11,952 | + 0.999 | 21 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,013 | + 1.060 | 23 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,066 | + 1.113 | 22 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,101 | + 1.148 | 22 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,125 | + 1.172 | 25 |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,194 | + 1.241 | 20 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,202 | + 1.249 | 24 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,251 | + 1.298 | 20 |
17. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:12,271 | + 1.318 | 30 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,499 | + 1.546 | 25 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,601 | + 1.648 | 28 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,851 | + 1.898 | 32 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Getty Images/Red Bull Content Pool