Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Devět nových tváří a Leclerc v čele: Mexiko zahájilo nabitý víkend

Devět nových tváří a Leclerc v čele: Mexiko zahájilo nabitý víkend

VC Mexika - 1. trénink

První volný trénink na Velkou cenu Mexika ovládl Charles Leclerc s Ferrari. Monacký jezdec zajel čas 1:18.380 a o pouhých 107 tisícin za sebou nechal Andreu Kimiho Antonelliho z Mercedesu. Třetí příčku obsadil zkušený Nico Hülkenberg s monopostem Sauberu. Úvodní jízda však nebyla zajímavá jen pořadím – pozornost na sebe strhlo hned devět nováčků, kteří dostali šanci poprvé usednout do kokpitu formule 1.

Mexický okruh bratří Rodríguezů bývá pro týmy každoročně výzvou. Kvůli nadmořské výšce přes 2 200 metrů trpí motory i pneumatiky – vzduch je řidší, což komplikuje chlazení i generování přítlaku. Vysoké teploty navíc dělají okruh náročným nejen pro techniku, ale i pro samotné jezdce.

Pirelli se tentokrát rozhodlo přeskočit směs C3 a do Mexika přivezlo kombinaci C2, C4 a C5, tedy střední až měkké pneumatiky, které by měly zajistit dostatek přilnavosti i při kratších jízdách.

Z dnešního pohledu se jednalo o jednu z nejzajímavějších pátečních hodin sezony. Mercedes nasadil Frederika Vestiho, Ferrari dalo šanci Antoniu Fuocovi, zatímco McLaren povolal domácí hvězdu Pata O’Warda, který se těšil silné podpoře fanoušků na tribunách. Red Bull vsadil na mladého Arvida Lindblada, Racing Bulls na Ajumua Iwasu, Haassvěřil vůz Rjó Hirakawovi, Alpine nasadil Paula Arona, Aston Martin Jaka Crawforda a Williams doplnil Luke Browning.

Většina z těchto jmen už má za sebou působení ve formuli 2 nebo v juniorských akademiích týmů F1. Výjimkou je Antonio Fuoco, který závodí ve vytrvalostním šampionátu WEC a zároveň působí jako testovací jezdec Ferrari.

Téměř všichni vyjeli na trať hned po zahájení, výjimkou byl pouze Fernando Alonso, který vyčkával v garáži. Na trati se několikrát objevila žlutá vlajka – například po chybě Paula Arona, jenž měl potíže s ovládáním svého Alpine. Drobné zaváhání předvedl i Isack Hadjar, který v nájezdu na stadion zamířil do únikové zóny.

Technická pasáž tratě potrápila i Oscara Piastriho, jenž krátce vyjel mimo trať, avšak bez následků.

Nejlépe z nováčků se předvedl Arvid Lindblad, který zajel šestý nejrychlejší čas a zanechal velmi silný dojem. Pro britského mladíka to byla mimořádně cenná zkušenost, která může naznačit, že Red Bull v něm vidí budoucího kandidáta na závodní sedačku.

Charles Leclerc tak zahájil mexický víkend nejlépe, i když v letošní sezóně už nepatří mezi uchazeče o titul. Ferrari však i díky němu potvrzuje rostoucí formu a ukazuje, že se s ním musí počítat v každém závodě. A pokud byl páteční program ukázkou toho, co nás čeká, fanoušci se rozhodně mají na co těšit.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:18,380   29
2. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes 1:18,487 + 0.107 35
3. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari 1:18,760 + 0.380 27
4. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:18,784 + 0.404 31
5. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari 1:18,916 + 0.536 28
6. Arvid Lindblad Red Bull Red Bull PT 1:18,997 + 0.617 26
7. Esteban Ocon Haas Ferrari 1:19,038 + 0.658 29
8. Juki Cunoda Red Bull Red Bull PT 1:19,090 + 0.710 29
9. Franco Colapinto Alpine Renault 1:19,331 + 0.951 28
10. Alexander Albon Williams Mercedes 1:19,384 + 1.004 33
11. Isack Hadjar RB Red Bull PT 1:19,409 + 1.029 32
12. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:19,472 + 1.092 26
13. Patricio O’Ward McLaren Mercedes 1:19,680 + 1.300 30
14. Frederik Vesti Mercedes Mercedes 1:19,689 + 1.309 32
15. Paul Aron Alpine Renault 1:19,862 + 1.482 29
16. Rjó Hirakawa Haas Ferrari 1:20,073 + 1.693 27
17. Ajumu Iwasa RB Red Bull PT 1:20,153 + 1.773 29
18. Luke Browning Williams Mercedes 1:20,310 + 1.930 31
19. Jak Crawford Aston Martin Mercedes 1:20,371 + 1.991 29
20. Antonio Fuoco Ferrari Ferrari 1:20,854 + 2.474 29

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli