Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Verstappen zpět v čele, Ferrari a McLaren v těsném závěsu

Verstappen zpět v čele, Ferrari a McLaren v těsném závěsu

VC Mexika - 2. trénink

Druhý volný trénink v Mexiku proběhl v poklidném tempu a bez vážnějších incidentů. Do svých kokpitů se vrátili stálí piloti po dopoledním střídání s nováčky a tentokrát dominoval Max Verstappen. Jezdec Red Bullu zajel nejrychlejší čas před Charlesem Leclercem a Kimim Antonellim.

Po prvním tréninku se devět jezdců vrátilo do akce, zatímco testovací nováčci předali vozy zpět jejich hlavním pilotům. Jako první se na okruhu objevil Liam Lawson.

Antonelli měl krátce po výjezdu z boxů technické potíže, které s inženýrem řešil přes vysílačku, ale po kontrole se mohl znovu zapojit. Lando Norris si naopak stěžoval na problémy s motorem, jenž podle něj „vynechává v každé zatáčce“ a způsobuje cukání monopostu. Inženýři McLarenu ho ujistili, že situaci sledují.

George Russell, který první trénink vynechal, se seznamoval s tratí a málem trefil jeden z bannerů, ale nakonec vše zvládl bez následků. Krátce poté se jeho týmový kolega ocitl zpět v garáži kvůli rutinní kontrole vozu.

Red Bull testoval novou podlahu s pomocí zelené kapalinové vrstvy flow-vis, která ukazuje proudění vzduchu po karoserii. Většina týmů využila středně tvrdé pneumatiky, přičemž Ferrari působilo v úvodní fázi velmi silně — Leclerc i Hamilton se drželi v čele pořadí.

Norris se po čtvrt hodině dostal na druhou příčku, i když záběry ukazovaly, že se stále snaží najít ideální stopu. Alex Albon také hledal limity a lehce se dotkl zdi při výjezdu ze stadionové sekce.

Jezdci se v druhé polovině tréninku přesunuli na nejměkčí sadu C5, kde Verstappen potvrdil svou převahu. Leclerc na něj ztratil jen 0,15 sekundy, Antonelli o necelé dvě desetiny. Norris se zlepšil a vměstnal se do první čtyřky. Na opačném konci tabulky skončili oba piloti Alpinu i Williamsu, kteří ztráceli více než sekundu. Russell si stěžoval na nestabilní zadní část vozu, zatímco Verstappen popisoval pocit jako na ledě.

V posledních minutách se Leclerc zajímal o tempo McLarenu. britský tým je momentálně o třídu rychlejší. Norris má navíc mírně navrch před Piastrim.

Závěrečná fáze patřila dlouhým jízdám na žluté a bílé sadě pneumatik, časy už se výrazně neměnily. Přesto bylo na trati vidět několik těsných soubojů. FP2 tak uzavřel Verstappen na čele, zatímco Oscar Piastri se musel spokojit až s dvanáctým místem.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT 1:17,392   34
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:17,545  + 0.153 32
3. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes 1:17,566 + 0.174 27
4. Lando Norris McLaren Mercedes 1:17,643 + 0.251 31
5. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari 1:17,692 + 0.300 30
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:17,829 + 0.437 33
7. Juki Cunoda Red Bull Red Bull PT 1:17,883 + 0.491 31
8. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:17,938 + 0.546 29
9. Carlos Sainz Williams Mercedes 1:17,939 + 0.547 34
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:17,954 + 0.562 30
11. Liam Lawson RB Red Bull PT 1:18,218 + 0.826 32
12. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:18,232 + 0.840 31
13. Esteban Ocon Haas Ferrari 1:18,266 + 0.874 31
14. Isack Hadjar RB Red Bull PT 1:18,281 + 0.889 30
15. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari 1:18,323 + 0.931 30
16. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari 1:18,348 + 0.956 29
17. Oliver Bearman Haas Ferrari 1:18,442 + 1.050 34
18. Franco Colapinto Alpine Renault 1:18,721 + 1.329 31
19. Alexander Albon Williams Mercedes 1:18,855 + 1.463 31
20. Pierre Gasly Alpine Renault 1:19,194 + 1.802 30

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli