Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Britská trojice v čele, Norris nejrychlejší v Mexiku

Britská trojice v čele, Norris nejrychlejší v Mexiku

VC Mexika - 3. trénink

Závěrečný trénink před kvalifikací na Velkou cenu Mexika ovládl Lando Norris z McLarenu. Za ním se seřadili Lewis Hamilton a George Russell z Mercedesu, čímž se britští jezdci kompletně usadili na čele tabulky. Seance proběhla bez výraznějších incidentů či přerušení.

Sobota na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez začala třetím volným tréninkem, do kterého se nejrychleji vydala dvojice Aston Martinu. Ostatní týmy s výjezdem nijak nespěchaly a mechanici ještě dolaďovali poslední detaily na monopostech. Brzy se na trati objevil i Max Verstappen, který byl v prvních minutách jediným jezdcem s měřeným časem – na středně tvrdé sadě pneumatik.

Lewis Hamilton zpočátku na žluté směsi bojoval s přilnavostí, několikrát zablokoval kola a vyjel mimo trať. Problémy s přítlakem byly v řídkém mexickém vzduchu znát napříč startovním polem.

Rychlé časy na měkkých pneumatikách jako první zajeli piloti Alpinu a Carlos Sainz, který se tím dostal do čela pořadí. Verstappen si i nadále držel nejlepší čas na středně tvrdé sadě, za ním následoval Júki Cunoda a obě Ferrari. Na trať jako poslední vyrazil Oscar Piastri, přibližně čtvrt hodiny po začátku tréninku. Mercedes se mezitím spokojil jen s krátkým výjezdem a rychlým návratem do boxů.

Postupně začala měřená kola přibývat. Lando Norris se na žlutých pneumatikách přiblížil Sainzovu času na rozdíl pouhých 37 tisícin, zatímco Piastri za svým kolegou zaostával o devět desetin. Isack Hadjar si stěžoval, že mu jeden z McLarenů překážel při nájezdu do rychlého kola. Mercedesy se zařadily zhruba do středu pořadí, poblíž Piastriho.

Norris následně zrychlil a posunul se na první místo. George Russell i Andrea Kimi Antonelli na jeho tempo zareagovali, přičemž Antonelli ztrácel jen dvě desetiny. Dvacet minut před koncem bylo startovní pole neobvykle vyrovnané – prvních šest jezdců se vešlo do 65 tisícin, přičemž šlo o zástupce různých týmů. Nejvíce ztrácel Alpine, přibližně 1,2 sekundy. Krátce poté se do čela dostal George Russell po povedeném kole na středně tvrdé směsi.

V závěrečné fázi tréninku se začalo simulovat kvalifikační tempo. Alex Albon měl rozjeté velmi rychlé kolo, ale v stadionové sekci chyboval a pokus nedokončil – navíc si ve vysílačce stěžoval na špatný pocit z vozu. Krátce po něm zajel solidní čas Oscar Piastri, jenž byl o pouhých devět tisícin pomalejší než Charles Leclerc. Vzápětí se do čela dostal Antonelli, ale Verstappen ho překonat nedokázal a zaostal o 64 tisícin.

Lewis Hamilton se následně vyšvihl do čela s náskokem dvou desetin, avšak jen do chvíle, než Lando Norris zajel kompletní sadu fialových sektorů a přepsal tabulku o 345 tisícin. Piastri se sice zlepšil, ale na svého týmového kolegu stále ztrácel přes půl sekundy.

Rádiové komunikace zpestřil zejména Isack Hadjar, který si během jízdy stihl postěžovat na řadu soupeřů. Alex Albon mezitím pokračoval, i když si nadále nebyl jistý chováním svého vozu. Verstappen na konci tréninku hlásil potíže s přilnavostí a uzavřel první šestku se ztrátou 0,639 sekundy na Norrise.

Trénink tak ovládla britská trojice Norris, Hamilton a Russell. Piastri i Verstappen ztratili přibližně šest desetin. Na samotném konci tabulky skončil Fernando Alonso, který svůj nejlepší čas zajel na středně tvrdých pneumatikách. 

 

Podrobnosti připravujeme

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli