Norris vybojoval pole position před Hamiltonem a Leclercem
VC Mexika - kvalifikace
Sobota v Mexico City nabídla další ze soubojů, které definují letošní sezónu Formule 1. Na okruhu bratří Rodríguezů, ve výšce přes 2200 metrů nad mořem, se rozhodovalo o startovním pořadí pro nedělní závod. Kvalifikace byla rychlá, těsná a neúprosná. Z vítězství se nakonec radoval Lando Norris, který o sedm setin sekundy porazil Lewise Hamiltona.
Podmínky byly typicky mexické. 26 °C vzduchu, 48 °C na trati, vítr sotva pět kilometrů v hodině. Řidší vzduch znamenal pro týmy kompromis mezi přítlakem a rychlostí, a i drobná chyba znamenala ztrátu několika míst. Jediným jezdcem s penalizací z minulého víkendu byl Carlos Sainz, který si přenášel pět míst dolů na startu.
Prvním na trati byl Lance Stroll, jehož čas ale brzy přebil Fernando Alonso. Na okamžik se na čelo dostal i Oliver Bearman, který i přes limitovaný počet zkušeností zvládl čisté kolo. Jak se asfalt postupně čistil a gumoval, časy padaly rychle dolů.
Dvanáct minut před koncem se do vedení dostal Lando Norris. Charles Leclerc měl téměř identické sektory, ale chybělo mu 138 tisícin. Verstappen se v úvodu nedokázal přiblížit, zařadil se třetí. O něco později George Russell ztratil jen 47 tisícin a přimáčkl se těsně za Norrise.
Když Bearman osm minut před koncem znovu zajel nejrychlejší čas, Norris na něj okamžitě odpověděl. Tempo bylo neustále proměnlivé – trať zrychlovala zhruba o půl sekundy a ani piloti z čela si nemohli být jistí postupem. Nejrychlejší čas Q1 nakonec patřil Isacku Hadjarovi, který překvapil stabilitou i odvahou v prvním sektoru.
Do druhé části se nepodívali: Gabriel Bortoleto, Alex Albon, Pierre Gasly, Lance Stroll a Franco Colapinto.
Druhá část začala zostra. Verstappen zajel první měřené kolo a dostal se do vedení, ovšem jen na pár okamžiků – Leclerc ho překonal o desetinu. Jenže krátce nato vyrazil Norris a převzal první místo čistým, přesným kolem, v němž ani jednou neztratil rychlost v technické pasáži stadionu.
Oscar Piastri mezitím bojoval s nestabilním zadkem vozu. Jeho McLaren působil přetáčivě a Australan se dlouho držel mimo postupové pozice. Čtyři a půl minuty před koncem se navíc vytvořila zácpa v boxech, když většina jezdců vyjížděla na poslední pokus současně.
Piastri nakonec zvládl tlak a posunul se na sedmé místo, což mu stačilo k postupu. Naopak zklamaní byli Júki Cunoda, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso a Liam Lawson, kteří zůstali před branami Q3.
V závěrečné části kvalifikace se na trať jako první vydal Max Verstappen, ale jeho čas rychle překonal Lando Norris. Na chvíli se do čela dostal Charles Leclerc, který těžil z dobře připraveného Ferrari, ale o pár minut později ho Norris odsunul zpět na druhé místo. Hamilton mezitím vytáhl ze svého Mercedesu maximum a zařadil se na třetí pozici.
Tři a půl minuty před koncem vyjeli všichni naposledy. Oscar Piastri rozjel čisté kolo a zlepšoval se v každém sektoru, jenže drobná chyba v poslední zatáčce znamenala, že zůstal až osmý. Verstappen se pokusil o reparát, ale nestačil – jeho čas nestačil ani na první trojici.
Hamilton zvládl své poslední kolo brilantně, Leclerc rovněž zrychlil, ale pole position zůstala v rukou Landa Norrise. McLaren tak odjíždí z kvalifikace s prvním místem, Mercedes s pocitem, že byl jen o zlomek pomalejší, a Ferrari s nadějí, že v závodě dokáže těžit ze silného tempa na delších stintách.
Mexická kvalifikace se proměnila v čistý duel mezi McLarenem, Mercedesem a Ferrari. Verstappen se po nevyrovnaném tréninkovém programu nenašel v ideálním nastavení a skončil až pátý, zatímco Norris a Hamilton si rozdali přímý souboj o pole position s rozdílem menším než desetina sekundy.
Norrisovo kolo bylo učebnicově přesné – žádná velká gesta, jen stabilní průjezd, precizní brzdné body a plynulý výjezd z Foro Sol. V prostředí, kde i drobná chyba znamená ztrátu půl sekundy, právě to rozhodlo.
Nedělní závod slibuje vyrovnanou bitvu. Vysoká nadmořská výška tradičně zamíchá kartami v chlazení i strategii a start z dlouhé rovinky může pořadí rychle převrátit. Prozatím ale platí jediné: Mexické sobotní odpoledne patřilo Landu Norrisovi.
| p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:16,899 | 1:16,252 | 1:15,586 | 21 |
| 2. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:17,024 | 1:16,658 | 1:15,848 | 20 |
| 3. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | 1:16,736 | 1:16,458 | 1:15,938 | 21 |
| 4. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:16,895 | 1:16,537 | 1:16,034 | 18 |
| 5. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:17,076 | 1:16,605 | 1:16,070 | 18 |
| 6. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | 1:17,291 | 1:16,773 | 1:16,118 | 18 |
| 7. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | 1:17,171 | 1:16,607 | 1:16,172 | 18 |
| 8. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:17,158 | 1:16,737 | 1:16,174 | 20 |
| 9. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | 1:16,733 | 1:16,804 | 1:16,252 | 18 |
| 10. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | 1:17,040 | 1:16,787 | 1:16,460 | 21 |
| 11. | Juki Cunoda |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:17,234 | 1:16,816 | 12 | |
| 12. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | 1:16,948 | 1:16,837 | 15 | |
| 13. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | 1:17,251 | 1:17,016 | 15 | |
| 14. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:17,232 | 1:17,103 | 15 | |
| 15. | Liam Lawson |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:16,961 | 1:18,072 | 13 | |
| 16. | Gabriel Bortoleto |
Sauber |
Ferrari | 1:17,412 | 9 | ||
| 17. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:17,490 | 9 | ||
| 18. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:17,546 | 9 | ||
| 19. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:17,606 | 9 | ||
| 20. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | 1:17,670 | 8 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

26.10. 2025

Lando Norris
McLaren
Charles Leclerc
Ferrari
Mercedes
Max Verstappen
Red Bull
Kimi Antonelli
Carlos Sainz
Williams
Oscar Piastri
Isack Hadjar
RB
Oliver Bearman
Haas
Juki Cunoda
Nico Hülkenberg
Sauber
Aston Martin
Liam Lawson
Gabriel Bortoleto
Alexander Albon
Alpine
Lance Stroll