Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Norris přebírá vedení šampionátu, Bearman s nejlepším výsledkem kariéry

Norris přebírá vedení šampionátu, Bearman s nejlepším výsledkem kariéry

VC Mexika - závod

Autódromo Hermanos Rodríguez nabídlo další horkou podívanou. Teplota vzduchu se během závodu držela kolem 26 °C, asfalt se rozpálil na víc než padesát stupňů a vítr o rychlosti 9 km/h občas rozvířil prach z okolních tribun. Na startovním roštu došlo k jediné změně – Carlos Sainz po penalizaci startoval až z dvanácté pozice.

Na čele pole převládala měkká směs pneumatik, zatímco oba Red Bully a nováček Isack Hadjar zvolili střední sadu. Lando Norris odstartoval výborně a hned musel odolávat dvojímu útoku Ferrari. Max Verstappen se pokusil o agresivní manévr do první zatáčky, přičemž došlo ke kontaktu s Charlesem Leclercem. Oba museli mimo trať, ale Leclerc po krátkém zmatku předal Norrisovi vedení zpět.

V úvodní desítce převládala měkká směs pneumatik, zatímco oba vozy Red Bullu a Isack Hadjar zvolili středně tvrdou sadu.

Po prvních kolech vedl Norris před Leclercem, Hamiltonem a Verstappenem. Oliver Bearman se usadil na šesté příčce a Liam Lawson už musel k mechanikům pro nové přední křídlo.

  Verstappen se v první zatáčce střetl s Leclercem a oba krátce opustili trať. Foto: Red Bull

V úvodu se závod rozběhl klidně, ale brzy přišly první problémy. Lawson nakonec v osmém kole odstoupil. Lando Norris mezitím navyšoval vedení, jeho náskok na Leclerca přesáhl sekundu a půl.
Ve třetí zatáčkové sekvenci se znovu střetl Verstappen s Hamiltonem – oba byli chvíli mimo trať a chaosu využil Oliver Bearman, který se nečekaně posunul na čtvrté místo. Komisaři incident přezkoumávali a nakonec udělili Hamiltonovi trest deseti sekund za získání výhody mimo trať. Verstappen vyvázl bez postihu.

Bearman pokračoval v působivém tempu, dlouho držel čtvrtou příčku a potvrzoval, že Haas má v Mexiku výbornou rychlost. V polovině závodu se dostal i před Júkiho Cunodu a upevnil si pozici těsně za nejlepší trojkou. Jeho otec, přítomný v boxech, sledoval výkon syna s obrovským dojetím.

Ve 24. kole zamířil Hamilton do boxů, odpykal si penalizaci a propadl se hluboko do pole. V následujících kolech následovaly zastávky i u Bearmana, Piastriho a Russella. Carlos Sainz si připsal pětisekundový trest za překročení rychlosti v boxové uličce a později musel dokonce projet boxy znovu.

  Liam Lawson po kontaktu s přepážkou musel závod skončit předčasně. Foto: Red Bull

Na čele mezitím Lando Norris působil naprosto suverénně. McLaren držel perfektní rytmus, zastávka proběhla bez ztráty pozice a Brit si udržoval náskok přes dvacet sekund. Leclerc jel osamoceně na druhém místě, zatímco Verstappen musel po zastávce na měkkou sadu dohánět ztrátu zhruba 35 sekund.

Mercedes se mezitím opět zapletl do interního napětí. George Russell požadoval týmovou režii, ale vedení ji odmítlo. Po několika kolech se nakonec Andrea Kimi Antonelli rozhodl zpomalit a svého týmového kolegu propustil, čímž se vyhnul dalším konfliktům v rádiové komunikaci.

Oscar Piastri se znovu dokázal dostat do tempa a po druhé zastávce předjel Georgeho Russella. McLaren tak měl oba vozy v první pětce – Norris první, Piastri pátý.
Max Verstappen v závěru přidal a snižoval ztrátu na Leclerca, zatímco Bearman musel čelit tlaku právě od Piastriho. Mladý Brit z Haasu však bránil s obdivuhodným klidem a držel si náskok nad jednou sekundou, čímž soupeři znemožnil využívat DRS. 

Mezi Mercedesy probíhaly silné spory přes rádio. Foto: Pirelli

V 70. kole zastavil Carlos Sainz ve třetím sektoru a na trati zavlály dvojité žluté vlajky. Charles Leclerc se stále bránil Verstappenovým útokům, jejich souboj o druhé místo vrcholil právě v okamžiku, kdy byl aktivován virtuální safety car. Po jeho zrušení se závod obnovil jen pár zatáček před cílem. Norris si bez problémů udržel vedení a s přehledem zvítězil. Leclerc ustál tlak Verstappena a dojel druhý. Max Ve  rstappen se musel spokojit se třetím místem.

Za nimi si Oliver Bearman připsal čtvrté místo – dosud nejlepší výsledek své kariéry a velkou vzpruhu pro tým Haas. Oscar Piastri skončil pátý, následovaný dvojicí Mercedesů.

Lando Norris si v Mexiku připsal další vítězství a převzal vedení v šampionátu jezdců před týmovým kolegou Oscarem Piastrim. McLaren už má zajištěný titul mezi konstruktéry, přesto dál potvrzuje svou dominanci i v závěru probíhající sezony.

 

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Lando Norris McLaren Mercedes 1:37:58.574 71 25
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari +30.324s 71 18
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull PT +31.049s 71 15
4. Oliver Bearman Haas Ferrari +40.955s 71 12
5. Oscar Piastri McLaren Mercedes +42.065s 71 10
6. Kimi Antonelli Mercedes Mercedes +47.837s 71 8
7. George Russell Mercedes Mercedes +50.287s 71 6
8. Lewis Hamilton Ferrari Ferrari +56.446s 71 4
9. Esteban Ocon Haas Ferrari +75.464s 71 2
10. Gabriel Bortoleto Sauber Ferrari +76.863s 71 1
11. Juki Cunoda RB Red Bull PT +79.048s 71 0
12. Alexander Albon Williams Mercedes +1 lap 70 0
13. Isack Hadjar RB Red Bull PT +1 lap 70 0
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes +1 lap 70 0
15. Pierre Gasly Alpine Renault +1 lap 70 0
16. Franco Colapinto Alpine Renault +1 lap 70 0
17. Carlos Sainz Williams Mercedes DNF 67 0
18. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes DNF 34 0
19. Nico Hülkenberg Sauber Ferrari DNF 25 0
20. Liam Lawson Red Bull Red Bull PT DNF 5 0

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli