Norris přebírá vedení šampionátu, Bearman s nejlepším výsledkem kariéry
VC Mexika - závod
Autódromo Hermanos Rodríguez nabídlo další horkou podívanou. Teplota vzduchu se během závodu držela kolem 26 °C, asfalt se rozpálil na víc než padesát stupňů a vítr o rychlosti 9 km/h občas rozvířil prach z okolních tribun. Na startovním roštu došlo k jediné změně – Carlos Sainz po penalizaci startoval až z dvanácté pozice.
Na čele pole převládala měkká směs pneumatik, zatímco oba Red Bully a nováček Isack Hadjar zvolili střední sadu. Lando Norris odstartoval výborně a hned musel odolávat dvojímu útoku Ferrari. Max Verstappen se pokusil o agresivní manévr do první zatáčky, přičemž došlo ke kontaktu s Charlesem Leclercem. Oba museli mimo trať, ale Leclerc po krátkém zmatku předal Norrisovi vedení zpět.
V úvodní desítce převládala měkká směs pneumatik, zatímco oba vozy Red Bullu a Isack Hadjar zvolili středně tvrdou sadu.
Po prvních kolech vedl Norris před Leclercem, Hamiltonem a Verstappenem. Oliver Bearman se usadil na šesté příčce a Liam Lawson už musel k mechanikům pro nové přední křídlo.
Verstappen se v první zatáčce střetl s Leclercem a oba krátce opustili trať. Foto: Red Bull
V úvodu se závod rozběhl klidně, ale brzy přišly první problémy. Lawson nakonec v osmém kole odstoupil. Lando Norris mezitím navyšoval vedení, jeho náskok na Leclerca přesáhl sekundu a půl.
Ve třetí zatáčkové sekvenci se znovu střetl Verstappen s Hamiltonem – oba byli chvíli mimo trať a chaosu využil Oliver Bearman, který se nečekaně posunul na čtvrté místo. Komisaři incident přezkoumávali a nakonec udělili Hamiltonovi trest deseti sekund za získání výhody mimo trať. Verstappen vyvázl bez postihu.
Bearman pokračoval v působivém tempu, dlouho držel čtvrtou příčku a potvrzoval, že Haas má v Mexiku výbornou rychlost. V polovině závodu se dostal i před Júkiho Cunodu a upevnil si pozici těsně za nejlepší trojkou. Jeho otec, přítomný v boxech, sledoval výkon syna s obrovským dojetím.
Ve 24. kole zamířil Hamilton do boxů, odpykal si penalizaci a propadl se hluboko do pole. V následujících kolech následovaly zastávky i u Bearmana, Piastriho a Russella. Carlos Sainz si připsal pětisekundový trest za překročení rychlosti v boxové uličce a později musel dokonce projet boxy znovu.
Liam Lawson po kontaktu s přepážkou musel závod skončit předčasně. Foto: Red Bull
Na čele mezitím Lando Norris působil naprosto suverénně. McLaren držel perfektní rytmus, zastávka proběhla bez ztráty pozice a Brit si udržoval náskok přes dvacet sekund. Leclerc jel osamoceně na druhém místě, zatímco Verstappen musel po zastávce na měkkou sadu dohánět ztrátu zhruba 35 sekund.
Mercedes se mezitím opět zapletl do interního napětí. George Russell požadoval týmovou režii, ale vedení ji odmítlo. Po několika kolech se nakonec Andrea Kimi Antonelli rozhodl zpomalit a svého týmového kolegu propustil, čímž se vyhnul dalším konfliktům v rádiové komunikaci.
Oscar Piastri se znovu dokázal dostat do tempa a po druhé zastávce předjel Georgeho Russella. McLaren tak měl oba vozy v první pětce – Norris první, Piastri pátý.
Max Verstappen v závěru přidal a snižoval ztrátu na Leclerca, zatímco Bearman musel čelit tlaku právě od Piastriho. Mladý Brit z Haasu však bránil s obdivuhodným klidem a držel si náskok nad jednou sekundou, čímž soupeři znemožnil využívat DRS.
Mezi Mercedesy probíhaly silné spory přes rádio. Foto: Pirelli
V 70. kole zastavil Carlos Sainz ve třetím sektoru a na trati zavlály dvojité žluté vlajky. Charles Leclerc se stále bránil Verstappenovým útokům, jejich souboj o druhé místo vrcholil právě v okamžiku, kdy byl aktivován virtuální safety car. Po jeho zrušení se závod obnovil jen pár zatáček před cílem. Norris si bez problémů udržel vedení a s přehledem zvítězil. Leclerc ustál tlak Verstappena a dojel druhý. Max Ve rstappen se musel spokojit se třetím místem.
Za nimi si Oliver Bearman připsal čtvrté místo – dosud nejlepší výsledek své kariéry a velkou vzpruhu pro tým Haas. Oscar Piastri skončil pátý, následovaný dvojicí Mercedesů.
Lando Norris si v Mexiku připsal další vítězství a převzal vedení v šampionátu jezdců před týmovým kolegou Oscarem Piastrim. McLaren už má zajištěný titul mezi konstruktéry, přesto dál potvrzuje svou dominanci i v závěru probíhající sezony.
| p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:37:58.574 | 71 | 25 |
| 2. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | +30.324s | 71 | 18 |
| 3. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | +31.049s | 71 | 15 |
| 4. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | +40.955s | 71 | 12 |
| 5. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | +42.065s | 71 | 10 |
| 6. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | +47.837s | 71 | 8 |
| 7. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | +50.287s | 71 | 6 |
| 8. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | +56.446s | 71 | 4 |
| 9. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | +75.464s | 71 | 2 |
| 10. | Gabriel Bortoleto |
Sauber | Ferrari | +76.863s | 71 | 1 |
| 11. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | +79.048s | 71 | 0 |
| 12. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | +1 lap | 70 | 0 |
| 13. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | +1 lap | 70 | 0 |
| 14. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | +1 lap | 70 | 0 |
| 15. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | +1 lap | 70 | 0 |
| 16. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | +1 lap | 70 | 0 |
| 17. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | DNF | 67 | 0 |
| 18. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | DNF | 34 | 0 |
| 19. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | DNF | 25 | 0 |
| 20. | Liam Lawson |
Red Bull |
Red Bull PT | DNF | 5 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

26.10. 2025
Lando Norris
McLaren
Charles Leclerc
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Oliver Bearman
Haas
Oscar Piastri
Kimi Antonelli
Mercedes
Esteban Ocon
Gabriel Bortoleto
Juki Cunoda
RB
Alexander Albon
Williams
Lance Stroll
Aston Martin
Alpine
Carlos Sainz
Nico Hülkenberg
Sauber
Liam Lawson