Novinky

  • 09.12.2025 Neutral V testu mladých jezdců byl nejrychlejší Jak Crawford

  • 06.12.2025 Neutral Kvalifikaci na VC Abú Zabí vyhrál Max Verstappen z týmu Red Bull

  • 06.12.2025 Neutral Třetí trénink na VC Abú Zabí vyhrál George Russell v mercedesu

Facebook Instagram

Verstappen má číslo 3, Haas má Toyotu

Verstappen má číslo 3, Haas má Toyotu

Startovní listina sezony 2026.

FIA zveřejnila startovní listinu sezony 2026 a kromě očekávaných novinek obsahuje také pár překvapení.

Mezi jezdci je nový Arvid Lindblad se startovním číslem 41, přičemž důvod výběru právě toho čísla je zatím neodhalen. Může se třeba jednat o slovní hru „for 1“ nebo „A1“. Překvapením je, že Max Verstappen se po ztrátě nároku na číslo 1, které nyní láleží Landu Norrisovi, nevrací k třiatřicítce, ale už nezávodící Daniel Ricciardo mu propustil jeho oblíbenou trojku. Sergio Pérez a Valtteri Bottas se vracejí s čísly 11 a 77 jako jezdci týmu Cadillac Formula 1.

Tým Cadillac je ve vlastnictví společnosti TWG Cadillac Formula 1 Team, která je zase dceřinou společností TWG založenou Thomasem Tullem a Markem Walterem. Tým má (minimálně) dva roky závodit s motory Ferrari, než pro něj mateřský koncern General Motors vyvine vlastní pohonnou jednotku. Na startovní listině sezony 2026 jsou novými dodavateli Audi a Red Bull Ford.

Když se blíže podíváme na jména stávajících týmů, vidíme, že McLaren si našel titulárního sponzora, jednoho ze dvou gigantů mezi platebními kartami, společnost Mastercard. Její konkurentku naleznete ve jménu stáje Racing Bulls.

Menším překvapením je, že ve startovní listině pořád figuruje jméno Sauber. Tým se však rozešel se sponzorem Kick a jeho novým jménem je Audi Revolut F1 Team. Mateřská společnost ve vlastnictví Audi zatím přejmenována nebyla, nadále nese jméno Sauber Motorsport. Vůbec ale není vyloučeno, že k přejmenování dojde ještě před začátkem sezony. Red Bull bude motory dodávat svým dvěma týmům, Audi svému týmu a Honda Aston Martinu, který tak uvolnil zákaznické místo u Mercedesu, čehož využil Alpine a motory Renault se po desetiletích z F1 vytratily.

V seznamu nalezneme i Toyotu, byť ne dobře viditelnou. Spolupráce Haasu s japonskou automobilkou se rozšířila natolik, že se stala jeho titulárním partnerem místo MoneyGramu. Ne však přímo, ale přes motorsportovní divizi Toyota Gazoo Racing, zkráceně TGR. Budeme sledovat, v jaké míře se bude prezentovat i na karoserii nového vozu a zda zůstane u log TGR, nebo se někde objeví i nápis Toyota.

Zajímavostí mimo startovní listinu je pozměnění oficiálního jména Velké ceny Monaka v souladu s gigantickou desetiletou sponzorskou smlouvou mezi majitelem F1 a koncernem LVHM. Výrobce hodinek TAG Heuer sice patří do koncernu, ale bylo rozhodnuto, že ustoupí a novým jménem bude Louis Vuitton Grand Prix de Monaco. Značka TAG Heuer zůstane dobře viditelná, jelikož nahradila konkurenční Rolex v roli oficiálního časoměřiče seriálu F1.

Cadillac ukáže své barvy až na začátku února. Foto: Cadillac

Zdroj: FIA, Motorsport, úvodní foto: Red Bull