Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Komentáře českých jezdců po pátečním tréninku v Sepangu

Komentáře českých jezdců po pátečním tréninku v Sepangu

Enge: "Vůz byl v tréninku lepší než minule."

Tým České republiky patřil v pátečních trénincích v Sepangu mezi nejaktivnější. Jarek Janiš ve svém premiérovém tréninku v A1 GP zajel 11. čas, do druhého tréninku převzal vůz Tomáš Enge, který skončil čtvrtý.

Malajské počasí na úvod nabídlo slunečnou oblohu a oba tréninky proběhly na suchu. Tým před začátkem víkendu hodně pracoval na nastavení vozu a vyjel na trať s hodně pozměněným nastavením vozu. Jako první se za volant dostal Janiš, pro kterého to byl první oficiální trénink v A1 GP. Dvaadvacetiletého jezdce na začátku trochu přibrzdily problémy s pravým předním kolem, ale ty byly rychle vyřešeny. Vedle neznámé tratě zároveň poznával i vůz a nakonec skončil po 18 kolech na 11. místě.

Ve druhém tréninku přišel na řadu Enge a jezdec IRL posunul český vůz dále vpřed. Vůz byl podle jeho pocitu lépe vyvážen než v Eastern Creek a s 23 odjetými koly byl nejpilnějším jezdcem tréninku. Čtvrtý čas je příslibem pro zbytek víkendu a celý tým doufá, že je na správné cestě vpřed.

"S dnešní prací jsem spokojený," řekl Tomáš Enge. "Před víkendem jsme udělali velké změny v nastavení a vůz byl v tréninku lepší než minule. Pořád je trochu přetáčivý, ale je daleko více stabilní. Dnes jsme odjeli hodně kol a má rychlost byla i na starých pneumatikách dobrá, ale nikdy nemáte jistotu, co zkoušejí ostatní.

Vlhkost nedělá ve voze velké problémy, vlastně je to lepší, než jsem předpokládal. Trať je náročná a zejména v rychlých zatáčkách musíte tvrdě pracovat."

"Celkově jsem spokojený, mohl jsem odjet hodně kol," řekl Janiš. "Na začátku jsme měli nějaké problémy, ale tým je dokázal rychle vyřešit. Vůz se chová trochu jinak než F3000, je agresivnější. V prvním tréninku jsme neměli správně odstupňované převody, ale tým je mezi tréninky změnil a Tomáš pak už nehlásil žádné problémy.