Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Davidson nemá obavy z nového vjezdu do boxů ve Spa

Davidson nemá obavy z nového vjezdu do boxů ve Spa

Čína a Británie jsou na tom prý mnohem hůře

Antony Davidson nemá obavy ohledně nového vjezdu do boxů na okruhu ve Spa. "Třeba v Číně nebo na Silverstoneu je to daleko horší", dodává.

Někteří jezdi již důrazně žádali o změnu vjezdu, který je prý příliš úzký a slepý. Asociace jezdců Velkých cen dokonce zaslala formální dopis s prosbou, kde žádají provedení změny ještě před letošní srpnovým závodem.

Davidson nicméně stále tvrdí, že situace není tak strašná jako na některých ostatních tratích.

"Vjezd do boxů je bezproblémový. Komplikace vidím spíše na čínském okruhu", přiznal pro magazín Autosport jezdec Super Aguri. Potřebujete jen správně nasměrovat auto, určitě to není nebezpečnější než na Silverstone!

"Podívejte se třeba na Yamamota. Tento rok v GP2 trefil v pit lane zeď. Ideální to není, ale problém vidím jinde.

Udělali skvělou práci ohledně garáží. Měli by začít něco dělat s britským okruhem, už je to tu vážne potřeba", dodal Davidson.

Davison od roku 2004 opět seděl ve Spa v závodním voze a pochvaloval si osmiválcový motor. Se změnou a příchodem k těmto motorům si trať prý užije mnohem víc.

"Jel jsem tu v roce 2004 při pátečním tréninku, ale s V8 je to nesrovnatelně lepší, cítíte se jako ve F3. Jízda je plynulejší. Mám rád hlavně Bus Stop. Tenhle typ okruhů mi sedí. Je opravdu těžké do téhle šikany správně dobrzdit, navíc je před ní velmi dlouhá rovinka. Podobně jako v Monze.

S přítlakem, co zde máme nastaven, nemůžeme jezdit jako v Monze. V úseku Stavelot se však díky osmiválci zavěsíme za auto před sebou a do Bus Stopu tak najíždíme v závěsu.

Antony také poznamenal, že časy zajeté v průběhu testů žřejmě nebudou hrát nijak významnou roli. A to kvůli nedokončeným úsekům na trati.

"Okolo šikany není dodělaný trávník a tak si tam spousta pilotů krátí trať. Pořád tam je asfalt, který využívají a šikanu si tak zkracují. Už je pogumovaný víc než samotná trať. Podle mého názoru tu získávají 6 až 7 desetin sekundy."