Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Rozhovor s Michaelem Schumacherem

Rozhovor s Michaelem Schumacherem

O Le Mans, o tom, že chce jezdit do 40, či Jerezu 1997.

Po třinácti letech ve formuli 1, myslíš si, že jsi dosáhl ideálních jezdeckých schopností?
M. Schumacher: Rád bych, ale nemyslím si to. Jsem ale blízko, nicméně takový stav neexistuje, vždy je co zlepšovat.

Když jsme spolu hovořili poprvé, v Argentině roku 1992, říkal jsi, že bys chtěl jezdit maximálně do třiceti.
M. Schumacher:
Měl bych být opatrný vždy, když něco říkám, abych pak nevypadal jako hlupák. Skutečnost je taková, že lidé se mění. Dnes nabízím nové prohlášení: budu jezdit maximálně do čtyřiceti. Doufám, že to splním.

Po zisku tolika titulů, zkusil bys vyhrát například 500 mil Indianapolis nebo 24 hodin Le Mans?
M. Schumacher: Le Mans je fascinující závod, ale plný rizik. Jestli bude bezpečnější, půjdu do toho.

Jsou dnešní vozy formule 1 rychlé a nebezpečné?
M. Schumacher:
Ne, dnešní tratě jsou pro současné vozy F1 bezpečné. Přijde doba v letech 2005 a 2006, kdy se bude muset výkonnost vozů F1 snížit, o tom už se ale hovoří.

Bylo by 20 závodů za sezónu hodně?
M. Schumacher:
Méně testů a více závod; je pro mě v pohodě.

Čím je pro tebe Jean Todt?
M. Schumacher:
Občas, ale ne často, je mým šéfem. Často je mým přítelem, jindy je jako bratr, někdy zase jako otec. Zastupuje mnoho rolí.

Máš nějaké plány spolupracovat s Todtem, až skončíš se závoděním?
M. Schumacher: Párkrát jsme o tom hovořili, ale bezvýsledně. Jako přátelé je dobře plánovat společně, takže by bylo fajn v budoucnu spolupracovat. Jaká je naše budoucnost? Myslím, že na předpovědi je moc brzy, máme teď jiné starosti.

Kdy jsi měl ve formuli 1 největší strach?
M. Schumacher:
Pokud mluvíme o skutečném šoku, ihned si vybavím Imolu 1994, kdy zemřeli Roland Ratzenberger a Ayrton Senna. Co se mých vlastních nehod týče, asi bych řekl Silverstone, kde jsem si zlomil nohu.

Co byla největší chyba ve tvé kariéře?
M. Schumache:
V Monaku 1996, kdy jsem v prvním kole narazil do zdi. Pršelo, hloupá chyba. Bylo to poprvé s Ferrari a v Monaku. A potom Jerez 1997, to byla chyba, kterou bych nikdy neudělal znovu.

Tvůj největší soupeř?
M. Schumacher:
Mika Häikkinen. Velmi rychlý a fér. Když byl pod největším tlakem, nedělal chyby.