Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Páteční ultimátum ohledně kontroly trakce

Páteční ultimátum ohledně kontroly trakce

Jinak Paul Stoddart upustí od její podpory.

Šéf Minardi Paul Stoddart dal týmům formule 1, resp. jejich dodavatelům motorů, čas do pátku tohoto týdne, aby zabránili "krizi ohledně kontroly trakce."

S launch control, která zajišťuje ideální starty do závodu, a plně automatickými převodovkami měla být zakázána i kontrola trakce, ale FIA se s týmy v dubnu loňského roku dohodla, že zruší jen první dvě elektronické pomůcky.

Nicméně kontrola trakce je povolena na dobu neurčitou s tím, že velké automobilky budou menším týmům dodávat motory za cenu kolem 10 mil. $ za rok. Ochotu k tomu zatím vyjádřil pouze Mercedes, ostatní (Ferrari, Toyota, BMW, Renault a Ford) nejsou připraveni.

Stoddart proto hodlá upustit od své podpory kontroly trakce, což znamená (vzhledem k tomu, že by neměla podporu všech týmů), že by byla zakázána.

"Toto bylo dohodnuto v rámci jakési výměny. Očekávali byste, že největší světové automobilky dokážou dostát dohodám. Ztráta paměti není dobrý obchod," řekl Paul Stoddart.

Ultimátum dané Stoddartem však asi nechá automobilky v klidu. Dohoda totiž neurčuje přesnou cenu motorů a nestanovuje termín, do kterého ji mají dodavatelé motorů splnit.