Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Power se odvděčil týmu Penske prvním místem v kvalifikaci

Power se odvděčil týmu Penske prvním místem v kvalifikaci

Toyota GP of Long Beach - kvalifikace

Stáj "Captaina" Rogera Penskeho dnes v Long Beach opět předvedla, jak vypadá perfekcionismus v jejím podání a potvrdila, že Penske má jistou ruku ve výběru svých pilotů. Poté, co Will Power musel ráno přenechat své místo v monopostu se startovním číslem 3 zpět Helio Castronevesovi, Penskeho tým vytáhl z kamionu nejen precizně připravený záložní monopost se startovním číslem 12, ale i kompletní oblečení v černo-červené barevné kombinaci hlavního sponzora Verizon pro všechny členy týmu tohoto vozu, novou kombinézou Willa Powera počínaje. A Power se svému zaměstnavateli odvděčil naprosto perfektním výkonem , kdy během dne dokázal ve spolupráci s techniky přivést svůj nový monopost do prvotřídní formy a s přehledem získat v závěrečném rozstřelu první místo na startu zítřejšího závodu. Jeho cesta za pole position však zase tak jednoduchá nebyla.

Už průběh jízd první kvalifikační skupiny napověděl, že boj o postup bude mimořádně tvrdý. Kdo chtěl pomýšlet na cestu dál, musel obout alternativní "červené" pneumatiky. První skupině vládl po většinu času Scott Dixon, který převzal vládu po Tony Kanaanovi. Robert Doornbos měl problémy s motorem, ale ty se ještě podařilo v tento okamžik týmu odstranit. Zcela mimo formu se ukázal Marco Andretti, který ani na měkčích pneumatikách nestačil na většinu svých soupeřů a šestá pozice, která zajišťovala postup dále, byla pro něj nedostižně daleko. O nic lépe na tom nebyl ani jeho kolega Mutoh. Boj o postup hnal všechny až na hranici možností, takže nebyla nouze o vjezdy do únikových zón a Rahal se dokonce otřel o zeď. Dixona nakonec nikdo nepřekonal a spolu s ním postoupili i Briscoe, Kanaan, Rahal, Matos a Hunter-Reay. Jen o pověstný chloupek uniknul postup Moraesovi, naopak zklamali Andretti a Doornbos.

O nic menší boj o postup provázel i jízdy druhé kvalifikační skupiny. Hned v úvodu rozbila příď svého vozu po smyku v nájezdu do závěrečné vlásenky Danica Patrick a tím také její vystoupení dnes v Long Beach v podstatě skončilo. Boj o nejrychlejší čas se rozhořel mezi Franchittim, Wilsonem a Powerem, kteří zajížděli jeden nejlepší čas víkendu za druhým. V druhé polovině segmentu se k nim přidal ještě E.J. Viso. Nejlépe nakonec zajel Wilson, jehož klidná jízda po čisté stopě bezpochyby vzbuzovala obdiv. Do druhého kvalifikačního segmentu ho doprovodili Viso, Power, Castroneves, Franchitti a poněkud překvapivě i Alex Tagliani. Naopak nepostoupil Mike Conway, kterému v jeden okamžik patřil ve skupině i nejrychlejší čas.

Druhý kvalifikační segment se stal překvapivě konečnou pro dva z vozů stáje Penske. Zatímco Briscoe se podíval v jedné ze zatáček do únikové zóny, Castroneves příliš tlačil na pilu a po několika letmých kontaktech se zdí nakonec skončil po smyku v první zatáčce zádí vozu na ochranné bariéře. Nepostoupil ani Tony Kanaan a jen tak potvrdil současnou bezradnost týmu AGR při přípravě vozů pro městské tratě. Skvěle si vedli oba bývalí rivalové ze série Champ Cars Will Power a Justin Wilson, zdatně jim sekundoval i Viso a nováček Matos, jehož vůz je tentokráte vyveden v nádherné modrostříbrné kombinaci hlavního sponzora, amerických vzdušných sil. Z dvojice jezdců Chipa Ganassiho byl tentokráte úspěšnější Dario Franchitti.

Závěrečný souboj ve Firestone Fast 6 pak nejlépe zvládnul loňský vítěz Will Power a získal pro Penskeho tým další pole position. Do závodu s ním společně z první řady odstartuje Dario Franchitti, do druhé řady se postaví Raphael Matos a E.J. Viso. Justin Wilson kupodivu v závěrečném rozstřelu nevyjel na měkčí sadě pneumatik a zajel až pátý čas, šestý skončil obhájce titulu Dixon.

Zatímco příjemně překvapily některé papírově slabší týmy jako Coyne a Luczo Dragon či HVM, spokojenost nemůže být u N/H/L Racing a nepřekvapilo by mne, pokud by už teď nelitovali propuštění Justina Wilsona. Totální katastrofou pak je současná výkonnost stáje Michaela Andrettiho. V každém případě se však můžeme zítra těšit na jistě napínavý závod. 

p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 W.Power  Team Penske
1:09.7107
2.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
1:09.8675
3.
 R.Matos  Luczo Dragon Racing
1:10.2043
4.
 E.Viso  HVM Racing
1:10.2232
5.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
1:10.2680
6.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:10.4038
7.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:10.0283
8.
 H.Castroneves  Team Penske
1:10.1139
9.
 A.Tagliani  Conquest Racing
1:10.1278
10.
 R.Briscoe  Team Penske
1:10.2126
11.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
1:10.3032
12.
 R.Hunter-Reay  Vision Racing
1:10.4339
13.
 M.Moraes  KV Racing Technology
1:10.8459
14.
 D.Wheldon  Panther Racing
1:10.5503
15.
 R.Doornbos  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:10.9577
16.
 M.Conway  Dreyer & Reinbold Racing
1:10.6059
17.
 H.Mutoh  Andretti Green Racing
1:11.1177
18.
 D.Manning  Dreyer & Reinbold Racing
1:11.2411
19.
 M.Andretti  Andretti Green Racing
1:11.2307
20.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
1:11.4487
21.
 S.Barrett  3G Racing
1:14.4863
22.
 D.Patrick  Andretti Green Racing
1:11.6660
23.
 E.Carpenter  Vision Racing
1:11.9069

Všechny časy neoficiální