Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Všech deset současných týmů se přihlásilo do příští sezóny

Všech deset současných týmů se přihlásilo do příští sezóny

Přidávají se i další dva nové týmy, Lola a Prodrive.

Velký otazník, který v poslední době visel nad účastí v příštím ročníku Mistrovství světa formule 1 dnešním dnem padá, všechny současné týmy totiž potvrdily přihlášení do sezóny 2010.

Asociace týmů formule 1 (FOTA) říká, že tato přihlášení byla podmíněna podepsáním nové Concordské dohody.

"Obnovení Concordské dohody zaručí bezpečnost budoucnosti sportu spojením všech stran do formálního vztahu, který zajistí stabilitu pod seriózním vedením." píše se v prohlášení FOTA.

Orgán zastupující týmy také prohlásil, že přihlášení týmů bylo podmíněno zachováním sportovních regulí zakládajících se na těch letošních, tedy identické pro všechny účastníky a pozměněné v ohledu na návrhy, které FOTA představila Mezinárodní automobilové federaci (FIA).

"Všechny přihlášky týmů FOTA do FIA Mistrovství světa formule 1 2010 byly podány dnes za předpokladu, že a) všechny týmy FOTA budou moci v sezóně formule 1 2010 soutěžit na stejném základě pravidel a b) že mohou být akceptovány pouze jako celek.

Všechny týmy FOTA se nyní s optimismem těší na aktivní a produktivní spolupráci s FIA, s vizí ustanovit solidní základ, na kterém může být postavena zdravá a úspěšná budoucnost formule 1 zajištěním trvalé stability a seriózního vedení."

Hlavní spory, kvůli kterým týmy hrozily odchodem z formule 1, se vedly kvůli zavedení pravidla rozpočtového stropu 40 milionů liber. Týmy, které jej přijmou, by měly ve vývoji vozu větší volnost, platily by tedy dvě sady pravidel.

FIA nechtěla ze svého návrhu slevit kvůli tomu, že zvýšení maximálního stropu investic by mohlo odlákat nově příchozí týmy, například navrhovaná hranice 100 milionů eur se řídícímu orgánu formule 1 zdála pro nové týmy příliš vysoká.

Současné týmy ale včera oznámily, že jsou ochotné novým týmům pomoct jak nabídnutím možnosti koupit hotové šasi, tak technickou spoluprácí. Díky tomu se tak obě strany dohodly.

Vedle současných týmů se dnes, v den uzávěrky, přihlásily i další dvě stáje. První z nich je Prodrive Davida Richardse. Ten se do formule 1 chystal vstoupit již několikrát, ale vždy odřekl kvůli špatným ekonomickým podmínkám soutěže. Dramatické změny pravidel, zejména v ohledu snižování nákladů, jej ale přilákaly zpět.

Prodrive vstupuje do formule 1 se zájmem dostat do sportu jméno Aston Martin, v roce 2012 by mělo v tomto duchu dojít k přejmenování týmu. Kontakty Davida Richardse s Mercedesem pak naznačují, které motory by tým mohl používat.

Druhým novým týmem je Lola. Tato značka je známá především jako výrobce nejrůznějších závodních vozů, od monopostů formule 1 přes vozy formule 3000, Nippon, CART až například k Le Mans Series. V té letos využívají služeb i čeští zástupci v barvách týmu Aston Martin Racing.