Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Campos, Manor, USF1, kdo vlastně jsou?

Campos, Manor, USF1, kdo vlastně jsou?

Představení nových týmů F1 ročníku 2010.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila startovní listinu Mistrovství světa formule 1 2010, ve které figurují tři nové stáje, Campos Grand Prix, Manor Grand Prix a Team US F1.

Vzhledem k tomu, že osm současných týmů stále trvá na svých podmínkách o změnách pravidel pro příští rok a mohlo by se stát, že nakonec v roce 2010 nenastoupí, může ještě počet týmů ve startovní listině narůst.

Představme si ale nové týmy, které již vybrány byly:

Název společnosti: Campos Meta
Název týmu: Campos Grand Prix
Země: Španělsko
Šéf týmu: Adrian Campos Suner

Campos Racing Team byl založen v roce 1998 bývalým pilotem formule 1 Adrianem Camposem. Od té doby závodil v různých šampionátech od GP2 po Euroserii formule 3. Získal šest jezdeckých a pět týmových titulů, ten dosud poslední loni v GP2.

Campos Racing bude provozovat tým Campos Grand Prix ve spojení s Meta Image, madridskou sportovní agenturou, která se specializuje na řízení sportovních událostí, zajišťování sponzorských smluv, PR a marketing.

Administrativní a marketingové vedení týmu je situováno do Madridu, technické centrum ale sídlí ve Valencii, pouhých 25 kilometrů od okruhu Ricarda Torma. Právě tam jsou spravovány týmy Campos Racing F3, A1GP Mexiko a Barwa International GP2.

Pro Mistrovství světa formule 1 2010 si tým zajistil dodávku motorů Cosworth a technickou spolupráci s Dallara Automobili a Xtrac.

Název společnosti: Manor Grand Prix Racing
Název týmu: Manor F1 Team
Země: Velká Británie
Šéf týmu: John Alfred Booth

Jméno Manor se v motorsportu poprvé objevilo v roce 1990, když se bývalý závodník s monoposty John Booth rozhodl vést vlastní tým. Od té doby Manor nasbíral celou řadu úspěchů, 171 vítězství, 19 mistrovských titulů v šampionátech jako formule Renault či Euroserie formule 3.

Manor má dvě základny ve Velké Británii, jednu v Sheffieldu a druhou v Bicesteru. Jeho technickou inovaci charakterizuje skutečnost, že jsou závodní vozy navrhovány, testovány a dolaďovány pomocí digitálních procesů, které navrhla společnost Wirth Research Limited (WRL).

WRL je inženýrská společnost, založená Nickem Wirthem v roce 2003, která se specializuje na výzkum, vývoj a tovární výrobu v technologickém sektoru na vysoké úrovni. WRL se uvedla úspěšně, vítězstvími v IRL v letech 2004 a 2005, nedávno také vyprodukovala vítězné vozy Hondy pro American Le Mans Series.

Wirth, který bude u Manor Grand Prix Racing zastávat funkci technického ředitele, začal svou kariéru jako aerodynamik u týmu March F1. Byl zodpovědný za aerodynamické koncepty, stejně jako návrh komponent pro aerodynamický tunel pro vozy Leyton House March F1 v letech 1988 a 1989.

V letech 1993 až 1995 byl Wirth zakladatelem, vlastníkem a technickým ředitelem týmu Simtek F1, který debutoval ve formuli 1 v roce 1994. Společnost Simtek Research týmu zajišťovala návrh vozů a inženýrské služby. Wirth se poté stal šéfdesignerem Benettonu v letech 1996 až 1999.

Tým Manor F1 bude v příští sezóně taktéž využívat zákaznické motory Cosworth.

Název společnosti: Team US F1
Název týmu: Team US F1
Země: USA
Šéf týmu: Ken Anderson

US F1 je sice zcela novým závodním týmem, jeho vedoucí pracovníci za sebou ale mají spoustu zkušeností z oblasti motorsportu a tento projekt už upoutal pozornost mnoha sponzorů.

Týmový šéf Ken Anderson se v motorsportu pohybuje už přes 30 let. Jeho zkušenosti zahrnují navrhování a konstrukci spousty vítězných vozů pro Indy 500 a IndyCar, pracoval jako technický ředitel týmu Ligier a Onyx ve formuli 1 a vytvořil vyspělý aerodynamický tunel Windshear.

Druhá vůdčí osobnost týmu, Peter Windsor, pracoval ve formuli 1 35 let jako novinář, týmový manažer a poradce. Týmovým manažerem byl i u mistrovské stáje Williams Renault, u Ferrari měl pod taktovkou oddělení pro šasi a zavěšení a zastával funkci poradce takových jezdců, jako Nigel Mansell či Carlos Reutemann.

I do třetice má Cosworth v novém týmu svého zákazníka, US F1 bude také využívat zákaznických agregátů Mezinárodní automobilovou federací zvoleného dodavatele.