Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

International Formula Master nekončí, utáhne si opasek

International Formula Master nekončí, utáhne si opasek

Podařilo se zajistit partnerství s WTCC a Eurosportem do roku 2012.

Podle původních plánů měl konec letošní sezóny znamenat také konec historie International Formula Master, která se měla změnit v GP3. Ta sice vznikne, IFM ale bude pokračovat dál.

Organizátorům tohoto šampionátu se totiž podařilo zajistit partnerství s Mistrovstvím světa cestovních vozů (FIA WTCC) a televizní pokrytí přímými přenosy stanicí Eurosport do roku 2012.

Stabilní startovní pole v letošní sezóně nebylo nijak početné, hlavním důvodem byla vysoká cena tohoto seriálu. Pozměněná pravidla ale tento problém řeší. Náklady na jednu sezónu pro jednoho jezdce totiž od příštího roku budou činit 200 000 eur.

Vznikne navíc ještě druhá třída s názvem International Formula Master Light, jejíž náklady budou ještě o čtvrtinu nižší, tedy 150 000 eur.

Dosud používané vozy Tatuus FR 2.0 z let 2007 - 2009 budou nasazovány právě v této kategorii. Současné vozy budou pro hlavní sérii pozměněny, například budou použity pneumatiky specifikace formule 3. Jezdci zde navíc budou moci závodit už od patnácti let.

Pořadatelé si od změn slibují navýšení sportovní hodnoty seriálu, ale zároveň snížení nákladů tak, aby se z IFM stal jeden z cenově nejefektivnějších formulových šampionátů.

Obě kategorie budou závodit podle shodných sportovních regulí, pojedou se podle stejného kalendáře a jejich závody bude živě přenášet stanice Eurosport International.

Na vítěze čekají zajímavé ceny. Šampion IFM bude mít zajištěn test GP2, tedy posledního kroku před formulí 1. Nejlepší nováček hlavní kategorie a vítěz kategorie Light pak dostane účast v následujícím ročníku hlavní série zdarma.

A jak bude vypadat formát víkendu? V pátek budou mít jezdci k dispozici jeden volný trénink o délce 45 minut. V sobotu je čeká půlhodinová kvalifikace a první závod vypsaný na délku 100 kilometrů nebo 45 minut. V neděli se pak pojede druhý závod, tentokrát o délce 75 kilometrů nebo 35 minut.

 Datum  Země  Okruh  Událost
 29. - 30. 5. 2010  Itálie  bude oznámeno  1. a 2. závod
 16. 6. 2010  Belgie  Zolder  testy
 19. - 20. 6. 2010  Belgie  Zolder  3. a 4. závod
 30. 6. 2010  Portugalsko  Algarve  testy
 3. - 4. 7. 2010  Portugalsko  Algarve  5. a 6. závod
 17. - 18. 7. 2010  Velká Británie  Brands Hatch  7. a 8. závod
 31. 7. - 1. 8. 2010  Česká republika  Brno  9. a 10. závod
 4. - 5. 9. 2010  Německo  Oschersleben  11. a 12. závod
 18. - 19. 9. 2010  Španělsko  Valencie  13. a 14. závod
Soukromé testování nebude omezeno.