Kostka v Barceloně odstartuje až devatenáctý
Z pole position vyrazí Tom Kristensen.
Kvalifikace ve Španělsku nedopadla pro Tomáše Kostku podle představ. V dopoledním volném tréninku byl výrazně rychlejší než stájoví kolegové Seidlitz a Bakkerud a obsadil osmnáctou pozici. V oficiální kvalifikaci na nových gumách oproti očekávání naopak zpomalil a startovat bude až z devatenácté pozice.
Podle jezdcových slov je na vině příčin hned několik. Jednou z nich je právě obutí, na které si stěžovalo víc jezdců. Ve stejné dodávce se totiž ocitly podle všeho pneumatiky z odlišné směsi a všimli si toho i v dalších týmech.
"Dopoledne jsem jel ještě na starých gumách z Brands Hatch a byl jsem o půl sekundy rychlejší, než kluci. Po přezutí se auto začalo chovat skoro nevyzpytatelně a hrozně klouzalo. Absolutně se nedostavil očekávaný grip a to samé trápilo i Christiana Bakkeruda. Johannes Seidlitz si gumy naopak pochvaloval. Přitom jsme měli mít obutí z jedné várky a tedy všichni stejné," vysvětlil Tomáš.
Kromě loterie s gumami nastala i další potíž jako u obou jeho kolegů a to v řízení. "Kluky to postihlo už dřív a patřičné komponenty na přední nápravě už měli vyměněné. Na mém autě se vibrace od předních kol začaly projevovat právě až při kvalifikaci, takže mě zpomalilo i tohle.
No a jakási nejasnost se projevuje i na výkonu motoru, což je poznat při porovnání dat z jednotlivých aut. To všechno teď inženýři s mechaniky řeší a do závodu už by mělo být auto v pořádku. Víc bude jasné v dopoledním warm - upu," dodal pilot.
Kvalifikaci vyhrál veterán Tom Kristensen před Paulem di Restou, Martinem Tomczykem a Brunem Spenglerem. Ten však byl dodatečně odsunut na osmou příčku, když mu byly škrtnuty časy z poslední a předposlední části kvalifikace, jelikož nádrž jeho vozu po dojetí neobsahovala předepsané množství paliva pro odebrání vzorku.
Adepti na titul Gary Paffet, Timo Sheider a Mattias Ekström tak zítra odstartují ze čtvrté, páté a šesté příčky.