Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Virgin jako první nováček představil svůj monopost

Virgin jako první nováček představil svůj monopost

VR-01 je první vůz postavený výhradně pomocí CFD technologie.

Tým Virgin se stal ve středu prvním z nováčkovských týmů, který představil svůj monopost pro rok 2010. Vůz s označením VR-01 je prvním monopostem vyrobeným výhradně pomocí tzv. CFD technologie, namísto použití klasického aerodynamického tunelu.

Virgin Racing, původně Manor GP před majetkovým vstupem společnosti Sira Richarda Bransona, představil svůj červeno-černý vůz ve středu v britském Leighton Buzzardu, poprvé na trať vyjede o den později na soukromých testech týmu na okruhu v Silverstonu.

Nick Wirth, mimojiné i bývalý majitel týmu Simtek nebo šéfdesigner Benettonu, se vrací do formule 1 jako technický ředitel týmu Virgin Racing.

"Dnes je velmi důležitý den pro všechny ve Virgin Racing," komentoval Wirth. "Ačkoli v tuto chvíli je hlavní hvězdou náš monopost, rád bych vzdal hold všem těm úžasným lidem ve Wirth Research, kteří si za VR-01 zaslouží velké uznání.

Dát dohromady F1 tým, shromáždit skupinu inženýrů a navrhovat nové auto zcela od píky, to je obrovský úkol v tak krátkém čase, jaký jsme měli.

Měl jsem štěstí, že jsem mohl pracovat s těmi naprosto nejlepšími designery ve formuli 1 a jsem si dobře vědom, co přesně je potřeba pro dosažení úspěchu v tomto sportu. Když se podíváte, čeho dosáhly existující týmy - používající konveční, nicméně prověřenou technologii - není potom překvapivé, že je zde mnoho skepse ohledně návrhu vozu výhradně pomocí CFD technologie (Computational Fluid Dynamics = počítačově simulovaná dynamika proudících kapalin - pozn. red.).

Soutěžíme však ve sportu, který momentálně prochází významnou změnou, tváří v tvář dnešní tvrdé ekonomické situaci. S omezenými zdroji se konvenční metody stanou příliš nákladné a tak přijde na řadu invence. Mám v 'digitální navrhování' naprostou důvěru a je to skvělá příležitost otestovat cestu za pomocí výhradně CFD technologie na té nejvyšší úrovni - a ukázat, že toto by mohla být budoucnost formule 1."