První šestihodinový trénink: Dixon první, Viso tvrdě havaroval
94th Indianapolis 500 – 4. trénink
Poprvé dráha v Indianapolis patřila jezdcům po dobu celých šesti hodin (měla již v pondělí, ale déšť pondělní 3. trénink znemožnil). Nejefektivněji čas na dráze využil Scott Dixon, vítěz posledního závodu z Kansasu a poprvé dokázal z čela výsledkové listiny sesadit loňského vítěze Pětistovky Helia Castronevese.
Trénink ukončila pár minut před plánovaným koncem těžká nehoda EJ Visa v první zatáčce. Na studených pneumatikách dostal Viso smyk a svůj vůz opřel zádí o bariéru. Do medical centra byl dopraven na nosítkách a následně převezen do nemocnice v Indianapolis. Podle týmu byl při vědomí a komunikoval, ale stěžoval si na bolest zad (bohužel, takovéto nehody velmi často končí zlomeným obratlem, s čímž si své vytrpěli již Power, Meira či Junqueira). O dalším stavu venezuelského pilota vás budeme informovat.
Problémy měl i další pilot KV Racing Technology, a to sice Mario Moraes. Přestože Moraesovi patří ve výsledcích druhé místo a pokud trénink nevedl Dixon, tak byl nejrychlejší on, tak Moraes udělal chybu při výjezdu z boxů, dostal smyk a lehce se dotknul zdi, nicméně vůz do boxů dopravil sám.
Trénink byl několikrát přerušen, jednou pro trosky na dráze, podruhé pro kontrolu dráhy a dvakrát během poslední hodiny pro lehkou přeháňku.
Třetí čas tréninku zajel Marco Andretti, jen o necelé tři setiny pomalejší, než Moraes. Vzhledem k jejich vzájemným apatiím by případný společný start do závodu ze stejné řady byl minimálně zajímavou podívanou. Letošní zázrak Tagliani a tým FAZZT obsadil čtvrté místo, zatímco druhý vůz týmu pilotovaný Junqueirou do programu Indy ještě nezasáhl, neboť tým čeká na slíbené sponzorské peníze. Vzhledem k překvapivě skvělým výkonům této nové stáje a k bohatým Junqueirovým zkušenostem a nezpochybnitelným jezdeckým kvalitám by případná absence v závodě byla nesmírnou škodou.
Z nováčků byla nejlepší Simona de Silvestro na desátém místě, což je bez pochyby pro švýcarskou závodnici startující teprve podruhé v životě na oválu velmi dobrá vizitka. De Silvestro se během tréninku neustále zlepšovala, nejrychlejší čas zajela až v 60. (a svém posledním) kole. Pilněji testovali už jen Viso (62 kol), Patrik (61 kol), Lloyd (ten jich má na svém kontě vůbec nejvíce – 85 kol), Conway (65 kol) a Romancini (75 kol).
Program letošního ročníku pokračuje dalším šestihodinovým tréninkem ve středu.
|
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
|
1.
|
Target Chip Ganassi Racing |
39.7265
|
|
|
2.
|
KV Racing Technology |
0.1119
|
|
|
3.
|
Andretti Autosport |
0.1404
|
|
|
4.
|
FAZZT Race Team |
0.2036
|
|
|
5.
|
Panther Racing |
0.2064
|
|
|
6.
|
Andretti Autosport |
0.2431
|
|
|
7.
|
Target Chip Ganassi Racing |
0.2803
|
|
|
8.
|
Team Penske |
0.3032
|
|
|
9.
|
Team Penske |
0.3683
|
|
|
10.
|
HVM Racing |
0.4205
|
|
|
11.
|
KV Racing Technology |
0.4485
|
|
|
12.
|
A.J.Foyt Enterprises |
0.4746
|
|
|
13.
|
Andretti Autosport |
0.4924
|
|
|
14.
|
Newman/Haas Racing |
0.4995
|
|
|
15.
|
Sarah Fisher Racing |
0.5075
|
|
|
16.
|
A.J.Foyt Enterprises |
0.5123
|
|
|
17.
|
Andretti Autosport |
0.5177
|
|
|
18.
|
Dreyer & Reinbold Racing |
0.5237
|
|
|
19.
|
Team Penske |
0.5519
|
|
|
20.
|
Rahal Letterman Racing |
0.5547
|
|
|
21.
|
Panther Racing/Vision Racing |
0.5693
|
|
|
22.
|
Conquest Racing |
0.5755
|
|
|
23.
|
Sam Schmidt Motorsports/Ganassi |
0.6498
|
|
|
24.
|
De Ferran Dragon Racing |
0.6626
|
|
|
25.
|
De Ferran Dragon Racing |
0.6753
|
|
|
26.
|
KV Racing Technology |
0.6905
|
|
|
27.
|
KV Racing Technology |
0.7028
|
|
|
28.
|
Dreyer & Reinbold Racing |
0.7301
|
|
|
29.
|
Sarah Fisher Racing |
0.7694
|
|
|
30.
|
Andretti Autosport |
0.8135
|
|
|
31.
|
Dreyer & Reinbold Racing |
0.8194
|
|
|
32.
|
Dale Coyne Racing |
0.8283
|
|
|
33.
|
Dreyer & Reinbold Racing |
0.8408
|
|
|
34.
|
Conquest Racing |
0.8847
|
|
|
35.
|
Bryan Herta Autosport |
1.0073
|
|
|
36.
|
Dale Coyne Racing |
1.1197
|

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

19.05. 2010