Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Ani nové testy neprokázaly ohyb křídel nebo podlah

Ani nové testy neprokázaly ohyb křídel nebo podlah

Kauza o obcházení pravidel je tedy uzavřena.

Definitivní tečka za kauzou prohýbajících se předních přítlačných křídel a podlah vozů týmů Red Bull a Ferrari byla učiněna po dnešní kvalifikaci v Monze, když vozy těchto stájí prošly novými zátěžovými testy FIA.

Red Bull a Ferrari byly v posledních týdnech v hledáčku soupeřů, kteří tvrdili, že jejich přední křídla se za jízdy prohýbají více, než povolují pravidla a tím vozy těchto týmů získávají výhodu v přítlaku.

Původní testy FIA prohýbání nepotvrdily, tyto zkoušky byly ale zpochybněny, podle konkurence totiž nebyly dostatečné. FIA proto na minulý podnik do Spa-Francorchamps přivezla náročnější zátěžový test s tím, že v Monze bude následovat také ještě náročnější test jak na křídla, tak na některé části podlahy.

Po včerejších volných trénincích byl prověřen monopost McLarenu, týmu, který patřil mezi protestující. Po dnešní kvalifikaci pak byly vyšetřeny vozy Jensona Buttona (McLaren), Marka Webbera (Red Bull) a Fernanda Alonsa (Ferrari), přičemž všechny tři testem prošly.

FIA vydala prohlášení o tom, že všechny tři zmíněné monoposty jsou v souladu s technickými regulemi Formule 1 pro rok 2010 a vzhledem k tomu, že tato zpráva nebyla v paddocku příliš komentována, je kauza považována za uzavřenou.