Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ani nové testy neprokázaly ohyb křídel nebo podlah

Ani nové testy neprokázaly ohyb křídel nebo podlah

Kauza o obcházení pravidel je tedy uzavřena.

Definitivní tečka za kauzou prohýbajících se předních přítlačných křídel a podlah vozů týmů Red Bull a Ferrari byla učiněna po dnešní kvalifikaci v Monze, když vozy těchto stájí prošly novými zátěžovými testy FIA.

Red Bull a Ferrari byly v posledních týdnech v hledáčku soupeřů, kteří tvrdili, že jejich přední křídla se za jízdy prohýbají více, než povolují pravidla a tím vozy těchto týmů získávají výhodu v přítlaku.

Původní testy FIA prohýbání nepotvrdily, tyto zkoušky byly ale zpochybněny, podle konkurence totiž nebyly dostatečné. FIA proto na minulý podnik do Spa-Francorchamps přivezla náročnější zátěžový test s tím, že v Monze bude následovat také ještě náročnější test jak na křídla, tak na některé části podlahy.

Po včerejších volných trénincích byl prověřen monopost McLarenu, týmu, který patřil mezi protestující. Po dnešní kvalifikaci pak byly vyšetřeny vozy Jensona Buttona (McLaren), Marka Webbera (Red Bull) a Fernanda Alonsa (Ferrari), přičemž všechny tři testem prošly.

FIA vydala prohlášení o tom, že všechny tři zmíněné monoposty jsou v souladu s technickými regulemi Formule 1 pro rok 2010 a vzhledem k tomu, že tato zpráva nebyla v paddocku příliš komentována, je kauza považována za uzavřenou.