Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Tým studentů ČVUT představil svou novou formuli

Tým studentů ČVUT představil svou novou formuli

K pohonu slouží motocyklový motor objemu 600 ccm.

Na Fakultě strojní ČVUT v Praze dnes proběhlo představení nové studentské formule, kterou vyvinul univerzitní tým CTU CarTech složený z 25 studentů. Úspěch formule dokládá i její skvělé umístění na letošní soutěži v německém Hockenheimu. Tým studentů ČVUT tam soutěžil jako jediný český zástupce a ze 77 týmů z celého světa obsadil celkové 18. místo. Je to historicky nejlepší umístění týmu z bývalého východního bloku.
   
Kromě jízdy formule po dejvickém kampusu byly prezentovány i technické parametry nové formule a představen tým studentů, který se na vývoji podílí.   
 
Projekt studentské formule ČVUT byl zahájen v roce 2007. V roce 2009 poprvé jako první a jediná z České republiky soutěžila na okruhu v německém Hockenheimu. Obsadila tehdy 59. místo.   
 
Nový typ vozu FS.02 ideově vychází z konstrukce z roku 2009. Byl však kompletně přepracovaný s cílem maximálně snížit hmotnost vozu. Celková hmotnost je nyní 275,7 kg bez jezdce. Pro srovnání vůz FS.01 vážil bez jezdce 339 kg. Největší změny jsou v konstrukci rámu, který je nyní z tenkostěnných vysoko-pevnostních ocelových trubek a je vyztužený lepenými panely z uhlíkového kompozitu sendvičové konstrukce. Velké změny byly provedeny v oblasti pohonu vozu, kde byl použit lehčí diferenciál a nahrazeny ocelové díly lehčími hliníkovými, všude tam, kde pevnostně vyhovovaly.
 
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena ve více-prvkových závěsech, těhlice kol jsou odlévané z hořčíkové slitiny. Vůz má dva nezávislé okruhy brzd a brzděna všechna čtyři kola. K pohonu slouží motocyklový motor YAMAHA R6 2007 o zdvihovém objemu 600 ccm a ve verzi s restriktorem v sání dosahuje výkonu 63 kW. Na motoru bylo provedeno mnoho úprav nutných pro použití motocyklového motoru ve formuli. Kompletně nové je sací a výfukové potrubí, chladící a palivový okruh. Motor je řízen programovatelnou řídící jednotkou. Elektronika vozu, včetně telemetrie, je kompletně   z dílny studentů Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze.
 

Celkové náklady na studentskou formuli dosáhly v roce 2009 částky 1.250.000 Kč (v hotovosti 700.000 Kč, v darovaném vybavení 550.000 Kč). Fakulta strojní ČVUT se podílela částkou 150.000 Kč. V roce 2010 se náklady odhadují na 1.485.000 Kč (v hotovosti 675.000 Kč, v darovaném vybavení 810.000 Kč). Fakulta strojní ČVUT se opět podílí částkou 150.000 Kč.