Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Michael Schumacher to opět dokázal

Michael Schumacher to opět dokázal

Grand Prix Velké Británie - závod

Grand Prix Velké Británie - Silverstone GP Circuit
60 kol - 308,355 km
Sucho, zataženo, teplota vzduchu 17° C, teplota tratě 30° C
--------------------------------------------------------------------
 
Michael Schumacher získal další rekord v podobě již osmdesátého vítězství v závodě formule 1.
 
McLaren dokázal letos vůbec poprvé vyhrát kvalifikaci a Kimi Räikkönen předvedl z pole position fantastický start. Do první řady se vedle Fina postavil Rubens Barrichello. Jako třetí odstartoval domácí Jenson Button, čtvrtý pak Michael Schumacher. Fernando Alonso odstartoval až jako šestnáctý, když byl na startu posunut o deset míst, poté co byl v jeho Renaultu vyměněn motor. Krátce po startu se Satovi podařilo předjet Montoyu.
 
Räikkönen se ihned po zhasnutí všech světel začal vzdalovat zbytku startovního pole. Po prvním kole činil jeho náskok na druhého Barrichella 3,5 sekundy!
 
Ve třetím kole si Sato zkrátil trať a vzápětí jej v zatáčce Becketts předjel Juan Pablo Montoya.
 
Po devíti kolech se u mechaniků objevil Rubens Barrichello, o kolo později pak David Coulthard. Kimi Räikkönen navštívil mechaniky v jedenáctém kole a zařadil se na čtvrté místo za Takumu Sata. Dvojice spolu sváděla tvrdé souboje, zatímco Michael Schumacher zajížděl velmi rychlé časy. Ve čtrnáctém kole se Fin konečně dostal na konci cílové rovinky před Japonce. Jenson Button se díky zastávkám v boxech dostal před Rubense Barrichella.
 
V patnáctém kole zajel do boxů Michael Schumacher a 9,3 sekundy dlouhá zastávka signalizovala strategii dvou zastávek. Šestinásobný mistr světa formule 1 se dokázal v boxech dostat ze čtvrtého místa na první a mohl opět děkovat nejen sobě, ale i skvěle zvládnuté strategii týmu. Velký podíl na tom mělo uvíznutí Räikkönena v silném provozu.
 
Panisova Toyota zůstala stát v osmnáctém kole na trati. Francouz tak vůbec jako první odstoupil ze závodu. O kolo později dostal smyk Pantano, ale byl schopen pokračovat.
 
Po prvních zastávkách se na šesté místo před Coultharda a Trulliho protáhl Montoya.
 
Räikkönen postupně snižoval ztrátu na vedoucí Ferrari, ve dvacátém druhém kole činil náskok Němce již jen 0,5 sekundy. Fin byl rychlejší v technické pasáži, ale Ferrari mu ujíždělo na rovince.
 
Barrichello se dokázal dotáhnout na třetího Buttona, když za ním ve dvacátém pátém kole zaostával o 0,5 sekundy.
 
Ve dvacátém šestém kole zajeli současně do boxů Gené a Alonso. Na trať se však vrátili ve stejném pořadí.
 
Ve dvacátém devátém kole se v boxech objevila dvojice Räikkönen a Barrichello. Brazilec se zařadil před Buttona, který zajel ke svým mechanikům o kolo dříve.
 
Bruni se pokusil odjet od svých mechaniků s tankovacím zařízením ve své nádrži. Mezi mechaniky Minardi zavládl zmatek.
 
Ve třicátém sedmém kole zajel k poslední zastávce Michael Schumacher a dokázal se vrátit na trať na prvním místě těsně před Räikkönen, obdobně jako během prvních zastávek. Fin začal útočit a Němec bránil svou pozici. Zatímco Schumacher blokoval Räikkönena, začal se zezadu přibližovat Barrichello.
 
Ve čtyřicátém prvním kole došlo na výjezdu ze zatáčky Bridge k vážné nehodě Jarna Trulliho. Renault narazil do bariéry a jeho monopost rotoval postupně kolem všech os. Ital naštěstí odešel z místa nehody po svých a zanechal v bezpečností zóně vrak svého monopostu. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
 
Räikkönen i Barrichello zamířili okamžitě do boxů a ve stejném pořadí se vrátili zpět na trať. Do boxů v tomto okamžiku závodu zajelo hned několik vozů.
 
Ve vedení jezdil za zpomalovacím vozem Michael Schumacher, následován o kolo zpět jedoucími da Mattou a Klienem. Druhý v pořadí a čtvrtý za SC byl Räikkönen, následován třetím Barrichellem.
 
Ve čtyřicátém šestém kole byl závod opět restartován. Barrichello v tomto okamžiku zaváhal a dostal se pod tlak ze strany Buttona a Montoyi. Räikkönen se poměrně rychle dostal před oba o kolo zpět jedoucí vozy před ním a zahájil stíhací jízdu na Michaela Schumachera.
 
Dvanáct kol před koncem skončil po jezdecké chybě ve štěrku Pantano.
 
Michael Schumacher pomalu zvyšoval náskok na druhého Räikkönena. Fisichella ztrácel devět kol před koncem závodu sekundu na na pátém místě jedoucího Montoyu. Sauberu se vyplatila strategie dvou zastávek v kombinaci s vyjetím safety caru.
 
Po šedesáti kolech si připsal desáté vítězství z jedenácti Michael Schumacher následován Räikkönenem, Barrichellem, Buttonem, Montoyou, Fisichellou, Coulthardem a Webberem.
 
Další závod nás čeká za dva týdny, kdy se na Hockenheimu pojede GP Německa.

Výsledky závodu

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 M.Schumacher  Ferrari
B
1h24:42.700
2.
 K.Räikkönen  McLaren
M
+ 2.130
3.
 R.Barrichello  Ferrari
B
+ 3.114
4.
 J.Button  BAR
M
+ 10.683
5.
 J.P.Montoya  Williams
M
+ 12.173
6.
 G.Fisichella  Sauber
B
+ 12.888
7.
 D.Coulthard  McLaren
M
+ 19.668
8.
 M.Webber  Jaguar
M
+ 23.701
9.
 F.Massa  Sauber
B
+ 24.023
10.
 F.Alonso  Renault
M
+ 24.835
11.
 T.Sato  BAR
M
+ 33.736
12.
 M.Gené  Williams
M
+ 34.303
13.
 C.da Matta  Toyota
M
+ 1 kolo
14.
 C.Klien  Jaguar
M
+ 1 kolo
15.
 N.Heidfeld  Jordan
B
+ 1 kolo
16.
 G.Bruni  Minardi
B
+ 4 kola
NC
 G.Pantano  Jordan
B
kolo 48 
NC
 J.Trulli  Renault
M
kolo 40 
NC
 Z.Baumgartner  Minardi
B
kolo 30 
NC
 O.Panis  Toyota
M
kolo 19 

Nejrychlejší kolo - M.Schumacher, 1:18,739
Všechny časy neoficiální

NC - neklasifikováni