Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Pneumatiky Pirelli jsou málo konzistentní, říká Trulli

Pneumatiky Pirelli jsou málo konzistentní, říká Trulli

Hlavním problémem nových gum podle Itala není opotřebení.

Pneumatiky Pirelli ještě potřebují nějaký čas na vývoj, jejich chování je totiž velice nekonzistentní. Takový je názor Jarna Trulliho.

Pirelli se vrací do Formule 1 poprvé od roku 1991 a tvrdí, že chce oživit závodění vytvořením směsí, které nevydrží tolik, na co byli jezdci v posledních letech zvyklí. Mezi strategiemi pro závod by tak měly převládat jízdy na dvě zastávky v boxech.

Ačkoliv výdrž pneumatik Pirelli řadu jezdců v dosavadních předsezónních testech překvapila, Trulli tvrdí, že to není jejich hlavní problém.

"Myslím, že něco v tom vývoji stále chybí, protože ty pneumatiky ještě nejsou vyvážené," řekl v rozhovoru pro Autosprint.

"Myslím, že tohle je v tuto chvíli největší problém, kterému čelíme. Pirelli tvrdí, že tohle je to, o co je FIA požádala, mít pneumatiky, které se rychle opotřebují, ale já si nemyslím, že tohle je ten problém.

Podle mého názoru je opotřebení až druhořadé v porovnání a problémy s vyvážením pneumatik, protože teď vyjedete na trať na nových gumách, které jsou nedotáčivé, a po třech kolech je jejich chování opačné, tedy neskutečná přetáčivost."

Ital zároveň přiznal, že je skeptický ohledně nového pohyblivého křídla, které má přinést více předjíždění.

"Víme jistě, že se bude víc předjíždět, jak spousta lidí říká? Já bych počkal na první závody, abychom pochopili, jak to všechno funguje.

Já zatím nemám žádný názor, jednoduše protože jsem ještě neměl šanci to všechno vyzkoušet v závodních podmínkách. Počkejme si na první závod, pak uvidíme, zda je to pozitivní nová věc, nebo zda je to něco, bez čeho bychom se obešli."

Trulli také dodal, že velkým problémem současné Formule 1 jsou příliš časté změny pravidel, které zvyšují náklady a zmatek.

"Silně zastávám názor, že Formule 1 se mění příliš často," řekl. "Můj názor je jasný: mezi všemi zúčastněnými stranami by měla proběhnout roční nebo případně i dvouroční diskuze a pak by se měla představit pravidla, která by sice mohla být revoluční, ale na řadu let stabilní.

Každá změna je výdajem pro týmy a jestliže si top týmy mohou dovolit investice také v krátkodobém měřítku, pro ostatní týmy je to finanční zátěž. Další věcí, kterou bych rád vyzvedl, je, že každou změnu platí také ta velká obecenstva, ta, která nás o nedělích sledují.

Divák nemůže stále sledovat měnící se pravidla, jako takování, počet zastávek v boxech, F-duct a KERS. Může diváka nadchnout KERS? Lidé doma to chtějí pochopit a pokud budeme nadále každý rok měnit pravidla, jenom je budeme mást."