Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sprint ovldál Filippi, Král na stupních vítězů

Sprint ovldál Filippi, Král na stupních vítězů

GP2, Spa-Francorchamps - sprint

Luca Filippi vyhrál nedělní sprint v rámci předposledního podniku letošní sezóny GP2 ve Spa-Francorchamps, když se po startu z páté pozice postupně probil do čela. Český závodník Josef Král letos podruhé vystoupil na stupně vítězů.

Král vyrážel do závodu z pole position a hned po zhasnutí červených světel se ujal vedení. První polovinu závodu pak měl ve své režii.

Za něj se po fantastickém startu probil Johnny Cecotto jr., který si svou cestu do první zatáčky proklestil z jedenácté příčky na roštu! Po raketovém startu ale následoval postupný propad, neboť Venezuelan nebyl schopen držet krok se svými pronásledovateli.

Zatímco Král ujížděl v čele, za ním o druhé místo bojovali Cecotto, Fairuz Fauzy, Filippi, čerstvý šampion Romain Grosjean, Jules Bianchi a Dani Clos.

V polovině závodu musel na trať vyjet safety car, v rychlé a náročné zatáčce Eau Rouge totiž kontrolu nad svým vozem ztratil Fabio Leimer. Ten následně v obrovské rychlosti narazil do bariéry z pneumatik, přičemž doslova rozpůlil svůj vůz, když urazil celou zadní nápravu. Z havárie naštěstí odešel po svých.

Výjezd safety caru smazal Králův náskok v čele, urychlil tak práci, kterou předtím začal Filippi, jenž se probil na druhé místo. A přestože se Královi podařil restart, Ital se dokázal na rovince Kemmel dotáhnout za jeho záda a předjet jej do zatáčky Les Combes.

Od té doby byl Filippi nechytatelný, vybudoval si slušný náskok a po vítězství v hlavním závodě na Nürburgringu si dojel pro druhý triumf sezóny.

Za Králem se nadále bojovalo. Cecotto s Fauzym se nadále propadali, opačným směrem naopak postupovali Bianchi, Grosjean, Clos a Sam Bird, který se do souboje přimíchal. Bianchi, Grosjean a Clos v jednu chvíli dokonce ve třech bok po boku najížděli do zatáčky Eau Rouge, přičemž nejpevnější nervy prokázal jezdec týmu Lotus ART.

Ten se také brzy vydal stíhat druhého Krále, který se trápil s opotřebením pneumatik, a v předposledním kole jej v úseku Blanchimont dokázal předjet. Bianchi tak vybojoval druhou pozici.

Král se v závěru musel bránit také tlaku ze strany Grosjeana, tomu ale nakonec odolal a po druhém místě v Monaku se podruhé v letošní sezóně postavil na stupně vítězů, když skončil třetí.

Grosjeanovi patřila čtvrtá pozice, páté místo nakonec vybojoval Bird, Clos byl klasifikován na šesté pozici. Do první desítky se vešli také Esteban Gutierrez, Cecotto, Brendon Hartley a Davide Valsecchi.

GP2 má nyní před sebou závěrečný podnik v italské Monze. O titulu šampiona je sice rozhodnuto, v sobotu si jej v Belgii zajistil Grosjean, velice vyrovnaná situace je však za ním v boji o místo druhé, na které má alespoň matematickou naději ještě sedm jezdců.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
39:34.834 
2.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 4.476 
3.
 J.Král  Arden International
+ 6.857 
4.
 R.Grosjean  DAMS
+ 7.685 
5.
 S.Bird  iSport International
+ 8.993 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 12.952 
7.
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 14.364 
8.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 19.360 
9.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
+ 19.634 
10.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
+ 20.192 
11.
 A.Carroll  Super Nova Racing
+ 21.472 
12.
 M.Ericsson  iSport International
+ 22.033 
13.
 C.Vietoris  Racing Engineering
+ 22.348 
14.
 J.Palmer  Arden International
+ 22.917 
15.
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 23.672 
16.
 M.Chilton  Carlin
+ 27.960 
17.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 28.510 
18.
 P.Varhaug  DAMS
+ 28.540 
19.
 C.Pic  Barwa Addax Team
+ 28.853 
20.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
+ 29.374 
21.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 59.072 
 
 J.Leal  Rapax
+ 5 kol 
 
 M.Aljošin  Carlin
+ 5 kol 
 
 L.Razia  Caterham AirAsia
+ 6 kol 
 
 F.Leimer  Rapax
+ 11 kol 
 
 S.Coletti  Trident Racing
nestartoval 

Nejrychlejší kolo závodu: Marcus Ericsson (iSport International) - 2:00.493
Bod však připadá Lucovi Filippimu, Ericsson totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po šestnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 R.Grosjean  DAMS
83 
2.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
49 
3.
 J.Bianchi  Lotus ART
48 
4.
 C.Pic  Barwa Addax Team
42 
5.
 L.Filippi  Scuderia Coloni
40 
6.
 S.Bird  iSport International
37 
7.
 D.Valsecchi  Caterham AirAsia
30 
8.
 D.Clos  Racing Engineering
30 
9.
 C.Vietoris  Racing Engineering
26 
10.
 M.Ericsson  iSport International
25 
11.
 S.Coletti  Trident Racing
22 
12.
 L.Razia  Caterham AirAsia
19 
13.
 J.Král  Arden International
15 
14.
 E.Gutierrez  Lotus ART
14 
15.
F.Leimer  Rapax
16.
A.Parente  Carlin
17.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
18.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology
19.
 M.Chilton  Carlin
20.
 A.Carroll  Super Nova Racing
21.
 M.Herck  Scuderia Coloni

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)