Pole position v Abú Zabí vybojoval Leimer, Král třetí!

GP2 Finale, Yas Marina - kvalifikace
Fabio Leimer vybojoval pole position pro hlavní závod samostatného finálového podniku GP2 v Abú Zabí, když zajel nejrychlejší čas dnešní kvalifikace a vydělal na červených vlajkách.
Velice dobře dlouho situace vypadala pro českého závodníka Josefa Krále, který se držel na průběžném prvním místě. Ke konci jej však překonali Leimer a Dani Clos, načež byly vyvěšeny červené vlajky kvůli vítězi volného tréninku Estebanu Gutierrezovi, který zastavil v osmé zatáčce.
Po restartu zbyly z vypsané půlhodiny jen tři a půl minuty, během kterých se na trať vydalo všech 25 zbývajících závodníků. Velký provoz však většině z nich zabránil ve zlepšení a první desítka se tak už nezměnila.
Z první řady proto odstartují Fabio Leimer, který po sezóně přestoupil z týmu Rapax ke stáji Racing Engineering, a Dani Clos, jenž převlékl barvy přesně opačným směrem.
Druhou řadu otevře Josef Král, který zůstal věrný týmu Arden International a pokusí se zúročit své letošní zkušenosti při honbě za dobrým výsledkem. Okruh Yas Marina mu přitom v minulosti přinesl již dvě pódiová umístění.
Spolu s Králem se do druhé řady postaví čtvrtý Luiz Razia v barvách týmu AirAsia, první pětku uzavírá Králův letošní týmový kolega Jolyon Palmer, který se však pro finále přesunul ke stáji Addax.
Šesté místo si vyjel Max Chilton z Carlinu, na sedmé pozici skončil letošní šampion Auto GP Kevin Ceccon, který tak byl nejlepším z nováčků. Ceccon však už několik startů v GP2 na kontě má, letos totiž v části sezóny u týmu Coloni nahrazoval zraněného Davideho Rigona.
Osmé místo zbylo na Estebana Gutierreze, první desítku doplňují Tom Dillmann a Stefano Coletti.
Druhý český zástupce Jan Charouz se v barvách Carlinu pro start svého debutového závodu GP2 kvalifikoval na čtyřiadvacátou pozici, na vítězného Leimera přitom ztratil dvě sekundy.
Startovním roštem zahýbaly dvě penalizace odsunu o deset míst za ignorování žlutých vlajek ve volném tréninku, které si vysloužili jedenáctý Giacomo Ricci a Nicolas Marroc, který však už tak zajel poslední čas.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup |
1.
|
![]() |
Racing Engineering |
1:49.363
|
|
2.
|
![]() |
Rapax |
1:49.570
|
+ 0.207
|
3.
|
![]() |
Arden International |
1:49.612
|
+ 0.249
|
4.
|
![]() |
Caterham Team AirAsia |
1:49.649
|
+ 0.286
|
5.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
1:49.697
|
+ 0.334
|
6.
|
![]() |
Carlin |
1:49.737
|
+ 0.374
|
7.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
1:49.751
|
+ 0.388
|
8.
|
![]() |
Lotus ART |
1:49.822
|
+ 0.459
|
9.
|
![]() |
iSport International |
1:50.070
|
+ 0.707
|
10.
|
![]() |
Scuderia Coloni |
1:50.070
|
+ 0.707
|
11.
|
![]() |
Lotus ART |
1:50.074
|
+ 0.711
|
12.
|
![]() |
DAMS |
1:50.147
|
+ 0.784
|
13.
|
![]() |
iSport International |
1:50.230
|
+ 0.867
|
14.
|
![]() |
Caterham Team AirAsia |
1:50.236
|
+ 0.873
|
15.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
1:50.276
|
+ 0.913
|
16.
|
![]() |
Racing Engineering |
1:50.296
|
+ 0.933
|
17.
|
![]() |
Barwa Addax Team |
1:50.374
|
+ 1.011
|
18.
|
![]() |
Trident Racing |
1:50.374
|
+ 1.011
|
19.
|
![]() |
DAMS |
1:50.515
|
+ 1.152
|
20.
|
![]() |
Trident Racing |
1:50.600
|
+ 1.237
|
21.
|
![]() |
Super Nova Racing |
1:50.074
|
+ 0.711
|
22.
|
![]() |
Arden International |
1:50.752
|
+ 1.389
|
23.
|
![]() |
Super Nova Racing |
1:51.052
|
+ 1.689
|
24.
|
![]() |
Carlin |
1:51.407
|
+ 2.044
|
25.
|
![]() |
Rapax |
1:51.893
|
+ 2.530
|
26.
|
![]() |
Ocean Racing Technology |
1:52.550
|
+ 3.187
|
* - penalizace odsunu o 10 míst na roštu za ignorování žlutých vlajek v tréninku