Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Výsledky z Nogara nenaplnily očekávání týmu AF Corse

Výsledky z Nogara nenaplnily očekávání týmu AF Corse

Filip Salaquarda se vyjadřuje k průběhu obou závodů.

První podnik mistrovství světa FIA GT1 - podobně jako závody FIA GT3 - poznamenalo proměnlivé počasí. A právě počasí svým způsobem ovlivnilo výkonnost obou Ferrari 458 Italia. Jak v kvalifikačním, tak hlavním závodě se nepodařilo využít veškerý potenciál, přestože v kvalifikaci dvojice Filip Salaquarda - Toni Vilander ukázala, že má na to, aby bojovala o příčky nejvyšší a zajela nejrychlejší čas. Nakonec ale výsledky obou závodů zaostaly za možnostmi vozu a pilotů.

V kvalifikačním závodě patřilo Filipu Salaquardovi a Tonimu Vilanderovi páté místo. Ferrari 458 Italia se startovním číslem 4 posádky Francesco Castellacci a Enzo Ide dokončilo první závod jako desáté. V hlavním závodě obsadila Ferrari týmu AF Corse páté a šesté místo, když Castellacci a Ide skončili před svými týmovými kolegy. Bez penalizace drive-trough v hlavním závodě, by Salaquarda a Vilander bojovali o vítězství.

Další podnik bude 20. - 22. dubna hostit okruh v belgickém Zolderu.

Filip SALAQUARDA: „V kvalifikačním závodě jsem startoval na už použitých pneumatikách, auto fungovalo první dvě tři kola a pak začala odcházet přední kola a auto bylo hodně nedotáčivé. Podobný problém měl i Toni na nových pneumatikách. Navíc jsme auto měli nastavené na sucho, tedy hodně tvrdé.“

„V hlavním závodě startoval Toni. Turn und Taxis při startu před ním náhle zpomalil a Toni musel vybočit z formace a za to jsme dostali penalizaci. Nebýt toho, myslím, že bychom bez problémů dosáhli na stupně vítězů. Auto ale bylo v závěru obou stintů opět nedotáčivé a přední pneumatiky byly opět naprosto sjeté. Při zastávce v boxech jsem trochu zaváhal. Ještě jsem zapojoval vysílačku a auto najednou dosedlo na kola. Ztratil jsem tím jednu dvě sekundy. Na trať jsem se vrátil za Castellaccim, snažil jsem se ho předjet a v jednu chvíli to už vypadalo nadějně, ale nechtěl jsem jít do zbytečného rizika. V závěru se na mne dotáhl Kox a musel jsem se spíš bránit.“