Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Enge dokončil legendární závod 24h Nürburgring

Enge dokončil legendární závod 24h Nürburgring

Čtyřicátý ročník na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife.

Jubilejní čtyřicátý ročník čtyřiadvacetihodinového závodu na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife Tomáš Enge se svými kolegy Stefanem Mückem, Oliverem Mathaiem a Fredym Barthem dokončil. Německé stáji Young Driver AMR se však nevyhnuly technické problémy.

Tomáš Enge závodil na dlouhé verzi okruhu Nürburgringu v dubnu tohoto roku. Jednalo se však o čtyřhodinový závod, tedy zlomek toho, co čekalo na jezdce a techniku uplynulý květnový víkend. „Závod na severní smyčce okruhu Nürburgring není nikdy jednoduchý. Je to hrbolatá a úzká trať se skoky a klopenými zatáčkami z betonových panelů. Závodní speciály nemůžete nikde jinde na závod připravit, než tady. S našim vozem jsme měli několik dětských nemocí, ale s tím jsme do závodu šli – připravit auto na další dva roky dopředu,“ uvedl na začátek Tomáš Enge.

Vůz Aston Martin V12 Vantage týmu Young Driver AMR zastavila první technická závada již v první hodině závodu. „První problém se objevil docela brzy. A to již po pěti kolech. Museli jsme měnit spojku, která začala prokluzovat. Výměnou jsme ztratili něco přes dvě hodiny. Postupně se nám obrušovaly na podlaze šrouby, které drží přední a zadní část podlahy vozu. V noci nám podlaha začala brousit o asfalt, a tak jsme museli problém řešit,“ začal s výčtem problémů liberecký závodník.

Ztracený čas se posádce dařilo stahovat, ale seznam problémů vozu se startovním číslem šest se ještě navýšil. „Auto dostává na trati neuvěřitelný záběr. Přirovnal bych to třeba v rally k závodu v Řecku. Na konec jsme museli měnit ještě zadní náboje kol, kde nám postupně praskali kolíky, které zajišťují pozici kola. Čtyři hodiny před cílem praskl Stefanovi ráfek právě v místě, kde kolíky aretují pozici kol. Když jsme prozkoumali další ráfky, našli jsme ještě dva naprasklé. Z bezpečnostních důvodů jsme se rozhodli dále nepokračovat. Vyjeli jsme pouze na závěr, abychom symbolicky proťali cílovou čáru a byli klasifikováni v závodě,“ řekl český jezdec.

Tomáš Enge nakonec spatřil cílovou vlajku čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu a to na stošestém místě. „Já jsem si osobně závod velice užil. Jedná se o největší závod cestovních a GT vozů na světě. Za celý víkend dorazilo na okruh přes dvě stě tisíc fanoušků, kteří zaplnili všechny tribuny a kempy. Atmosféra tu byla neuvěřitelná. Pro mě to byl obrovský adrenalin, který jsem si užíval od začátku až do konce,“ dodal na závěr Enge.