Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Palmer unikl hromadné havárii a poprvé zvítězil

Palmer unikl hromadné havárii a poprvé zvítězil

GP2, Monte Carlo - sprint

Jolyon Palmer se dokázal vyhnout všem problémům včetně hromadné havárie v prvním kole sprintu GP2 v Monaku a vybojoval své první vítězství v kariéře.

Palmer se po startu ze třetí pozice probojoval v nájezdu do první zatáčky do vedení, čímž položil pevný základ svému úspěchu. Z pole position startující Stéphane Richelmi se totiž dostal do kontaktu s Jamesem Caladem, narazil do svodidel a slibně vypadající domácí závod pro něj skončil po několika desítkách metrů.

K největšímu maléru však došlo ve stoupání k zatáčce Massenet, to když se roztočil vítěz hlavního závodu Johnny Cecotto jr., který přehradil cestu ostatním. Následkem byla řetězová havárie, ve které skončily naděje celé řady závodníků.

Jedním z nich byl lídr šampionátu Davide Valsecchi. Ital měl katastrofálně pomalý start a propadl se do středu pole, což se mu o pár set metrů později stalo osudným.

Ceccotovým sítem neprojeli ani oba jezdci Rapaxu Tom Dillmann a Ricarco Teixeira, ani oba závodníci Coloni Stefano Coletti a Fabio Onidi, skončili také Giancarlo Serenelli nebo Valsecchiho týmový kolega Felipe Nasr, který dokonce nebezpečně vylétl do vzduchu, když se odrazil od vozu Víctora Guerina. Na trať musel vyjet safety car.

Po restartu Palmer bez problémů udržel vedení a začal ujíždět v čele. Velkou pomocí mu přitom byl druhý Calado, který měl po úvodním kontaktu s Richelmim poškozené přední křídlo a zbytek pole tak špuntoval za sebou.

Než se do celé záležitosti vložili sportovní komisaři a černo-oranžovou vlajkou přinutili Calada zajet do boxů k opravám, vyjel si Palmer devítisekundový náskok.

Jakmile Calado zamířil do boxů, dostal se na druhé místo Max Chilton, který začal svého krajana rychle stahovat. Palmerův náskok byl ale tak velký, že mu v cíli ještě sekunda zbyla. Palmer si tak dojel pro své premiérové vítězství v GP2, Chilton skončil druhý.

Dobrý závod odjel Giedo van der Garde, který si stejně jako v hlavním závodě vyjel třetí místo, když se postupně oprostil od tlaku Marcuse Ericssona, jenž byl klasifikován na čtvrté pozici.

Caterham tentokrát bodoval hned dvojnásobně, pro svůj první zápis si totiž dojel Rodolfo González. Venezuelan se dlouho musel bránit náporu Luize Razii, nakonec však úspěšně skončil pátý.

Razia v závěru zvolnil, aby si před sebou vytvořil prostor pro pokus zajet nejrychlejší čas závodu. To se mu nakonec v posledním kole podařilo a Brazilec tak vybojoval ještě dva body navíc, čímž si pomohl vzhledem k odstoupivšímu lídrovi Valsecchimu.

Na sedmém místě byl klasifikován Nathanaël Berthon, pro poslední bod za osmou pozici si dojel Esteban Gutiérrez před devátým Simonem Trummerem.

Český závodník Josef Král, který po kolizi v hlavním závodě musel startovat ze samotného chvostu pole, výrazně vytěžil z problémů soupeřů, dobře se zorientoval v tlačenicích a nakonec završil svou jízdu na desátém místě.

Klasifikováni pak byli už jen jedenáctý Rio Haryanto a dvanáctý Nigel Melker, cíl tak neviděla více než polovina pole.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 J.Palmer  iSport International
45:41.227 
2.
 M.Chilton  Marussia Carlin
+ 1.083 
3.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 4.426 
4.
 M.Ericsson  iSport International
+ 8.133 
5.
 R.González  Caterham Racing
+ 19.968 
6.
 L.Razia  Arden International
+ 23.273 
7.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 26.376 
8.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
+ 26.880 
9.
 S.Trummer  Arden International
+ 31.663 
10.
 J.Král  Barwa Addax Team
+ 35.338 
11.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 36.546 
12.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 37.164 
 
 J.Calado  Lotus GP
+ 10 kol 
 
 J.Leal  Trident Racing
+ 18 kol 
 
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 22 kol 
 
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
+ 22 kol 
 
 V.Guerin  Ocean Racing Technology
+ 30 kol 
 
 T.Dillmann  Rapax
+ 30 kol 
 
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 30 kol 
 
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 30 kol 
 
 R.Teixeira  Rapax
+ 30 kol 
 
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
+ 30 kol 
 
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 30 kol 
 
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 30 kol 
 
 F.Nasr  DAMS
+ 30 kol 
 
 D.Valsecchi  DAMS
+ 30 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Luiz Razia (Arden International) - 1:22.223

Průběžné pořadí po deseti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 D.Valsecchi  DAMS
141 
2.
 L.Razia  Arden International
110 
3.
 G.van der Garde  Caterham Racing
85 
4.
 M.Chilton  Marussia Carlin
79 
5.
 J.Calado  Lotus GP
75 
6.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
60 
7.
 F.Leimer  Racing Engineering
41 
8.
 M.Ericsson  iSport International
34 
9.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
31 
10.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
29 
11.
 F.Nasr  DAMS
28 
12.
 J.Palmer  iSport International
27 
13.
 T.Dillmann  Rapax
27 
14.
 N.Berthon  Racing Engineering
27 
15.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
16 
16.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
12 
17.
 R.González  Caterham Racing
18.
 S.Richelmi  Trident Racing
19.
 S.Trummer  Arden International
20.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
21.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)