Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Chilton dotáhl maďarskou jízdu k premiérovému vítězství

Chilton dotáhl maďarskou jízdu k premiérovému vítězství

GP2, Hungaroring - hlavní závod

Max Chilton se v hlavním závodě GP2 na Hungaroringu dočkal svého premiérového vítězství, když za svými zády udržel dotírajícího Davideho Valsecchiho a Luize Raziu.

Chilton využil startu z pole position a hned v úvodu závod se ujal vedení, za něj se poskládali Valsecchi s Raziou. Zatímco však Brit začínal na střední směsi pneumatik, Ital s Brazilcem vsadili na superměkké.

Za nimi se start nepovedl čtvrtému Jamesi Caladovi, naproti tomu jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez předvedl ze sedmého místa raketový odjezd a v první zatáčce dokonce potrápil třetího Raziu.

V nájezdu do třetího kola se však Calado v první zatáčce protáhl před Gutiérreze, čehož k postupu před Mexičana využili také Giedo van der Garde a Johnny Cecotto jr.

Venezuelan však v následujícím kole v první zatáčce vylétl přímo mimo trať a tvrdě narazil do bariéry z pneumatik. Zdálo se však, že na vině byl zaseknutý plynový pedál, nikoli jezdecká chyba. Cecotto naštěstí vyvázl z karambolu nezraněn a traťovým komisařům se podařilo rychle opravit bariéru, takže na trať nemusel safety car.

Ve dvanáctém kole se ke své povinné zastávce v boxech začali vydávat jezdci ze špičky, když ke svým mechanikům zamířili Razia, Calado a van der Garde. Razia s Caladem přitom přezuli ze superměkkých pneumatik na střední.

O kolo později se v boxech objevili také vedoucí Chilton a Valsecchi, přičemž Chilton ušetřil nějaký čas, když se rozhodl měnit pouze zadní kola, zatímco Valsecchi přezul ze superměkkých gum na bíle značené střední.

V tu chvíli se zdálo, že Chilton jednoduše ujede své konkurenci. Vpředu však zůstávali piloti, kteří se svou zastávkou v boxech otáleli, mezi nimi i Gutiérrez. Chilton se však dostal za pomalého Juliána Leala, kvůli kterému přišel o celý svůj náskok.

Za Lealem se později sjeli kromě Chiltona a Valsecchiho také Razia, Calado a van der Garde, které od sebe dělila pouhá sekunda, když Kolumbijec konečně odbočil ke svým mechanikům.

Chilton si však okamžitě vyjel na Valsecchiho náskok 1,4 sekundy. Ital se ale nevzdal a svou ztrátu postupně snížil až na tři desetiny. Vzhledem k tomu, že měl největšího rivala v boji o titul za sebou, se však k útoku nakonec neodhodlal a spokojil se se druhým místem. Chilton si tak dojel pro své premiérové vítězství v GP2.

Za třetím Raziou byl klasifikován čtvrtý Calado a pátý van der Garde. Šesté místo vybojoval Jolyon Palmer před sedmým Nathanaëlem Berthonem, osmým Gutiérrezem, devátým Fabiem Leimerem a desátým Stefanem Colettim.

Český závodník Josef Král měl znovu smůlu, čtyři kola před koncem jej totiž z bodované pozice vyřadila technická závada na voze.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 M.Chilton  Marussia Carlin
59:02.965 
2.
 D.Valsecchi  DAMS
+ 0.628 
3.
 L.Razia  Arden International
+ 1.538 
4.
 J.Calado  Lotus GP
+ 4.090 
5.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 8.070 
6.
 J.Palmer  iSport International
+ 10.805 
7.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 16.236 
8.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
+ 16.826 
9.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 17.794 
10.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 19.176 
11.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 28.116 
12.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 34.742 
13.
 S.Trummer  Arden International
+ 35.069 
14.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 35.458 
15.
 D.de Jong  Rapax
+ 37.861 
16.
 J.Leal  Trident Racing
+ 44.080 
17.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 44.267 
18.
 M.Ericsson  iSport International
+ 1:04.364 
19.
 R.Teixeira*  Rapax
+ 59.576 
20.
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 1:44.003 
21.
 V.Guerin  Ocean Racing Technology
+ 1 kolo 
22.
 S.Canamasas  Venezuela GP Lazarus
+ 1 kolo 
23.
 R.González  Caterham Racing
+ 1 kolo 
24.
 J.Král  Barwa Addax Team
+ 3 kola 
25.
 F.Nasr  DAMS
+ 4 kola 
 
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
+ 33 kol 

* - penalizován přičtením 30 sekund k výslednému času za způsobení kolize se Sergiem Canamasasem při žlutých vlajkách

Nejrychlejší kolo závodu: Simon Trummer (Arden International) - 1:32.164
Body za nejrychlejší kolo však připadají Davidemu Valsecchimu, Trummer totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po sedmnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 L.Razia  Arden International
186 
2.
 D.Valsecchi  DAMS
181 
3.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
133 
4.
 G.van der Garde  Caterham Racing
129 
5.
 J.Calado  Lotus GP
128 
6.
 M.Chilton  Marussia Carlin
124 
7.
 F.Leimer  Racing Engineering
97 
8.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
80 
9.
 F.Nasr  DAMS
68 
10.
 J.Palmer  iSport International
56 
11.
 M.Ericsson  iSport International
56 
12.
 N.Berthon  Racing Engineering
47 
13.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
32 
14.
 T.Dillmann  Rapax
29 
15.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
27 
16.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
25 
17.
 S.Richelmi  Trident Racing
19 
18.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
13 
19.
 R.González  Caterham Racing
20.
 S.Trummer  Arden International
21.
 J.Leal  Trident Racing
22.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
23.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)