Honda má první pole position
Tarquini odstartuje z čela po dlouhých třinácti měsících
Po úvodním závodě letošního ročníku na Monze, kde byly vozy Chevrolet jednoznačně nejrychlejší na dlouhých přímých úsecích, se jednoznačně čekalo, že budou kralovat přinejmenším i v kvalifikaci v Marákeši. Výsledky dnešních tréninkových jízd tomu ostatně rovněž napovídaly. Ale stačila dvě perfektní rychlá kola italského mistra volantu Gabriele Tarquiniho a vše je nakonec jinak.
Velezkušený Ital zajel nejrychleji už v první části kvalifikace, která se však stala konečnou pro celou řadu jezdců včetně jeho stájového kolegy Monteira, který se potkal s bariérou v okamžiku, kdy jeho časy spolehlivě stačily na umístění v nejlepší dvanáctce a tedy postupu do druhého kvalifikačního kola. Havárie v první části kvalifikace zastavila i Toma Coronela, který kolidoval se svým stájovým kolegou, a rovněž Jamese Thompsona, které jejich kvalifikační časy sice posunuly do druhé části, té už se však zúčastnit nemohli. Za Tarquinim se v prvním segmentu kvalifikace umístili Yvan Muller a Alex MacDowall. Nejlepším Seatem byl vůz Pepe Orioly, ze španělských vozů se do první dvanáctky vešli ještě Basseng, Huff a Monje.
Ve druhé části kvalifikace se očekával velký boj mezi Tarquinim a piloty Chevroletů, jenže Ital vzal všem vítr z plachet již svým prvním měřeným kolem. Senzační čas 1:44,358 nedokázal až do konce druhého segmentu překonat vůbec nikdo. Překvapivé je i druhé místo Jamese Nashe, který porazil všechny ostatní Chevrolety. Na Mullera zbylo tentokráte až třetí místo, za ním se pak seřadili ostatní jezdci americké značky. Zbylých šest míst v první desítce obsadil kvartet Seatů, z nichž nejlepší čas zajel Rob Huff. Na pole position v druhém zítřejším závodě s převrácený pořadím pilotů první desítky kvalifikace se postaví Španěl Monje. Ten však ve svém posledním kvalifikačním kole, které absolvoval s poškozeným vozem, zablokoval jak Mullera tak Nykjaera, čímž možná výrazně ovlivnil výsledek kvalifikace. Španěl se po skončení kvalifikace oběma pilotům omluvil.
|
p.
|
Jezdec | Tým |
Vůz
|
Čas
|
Odstup
|
|
1.
|
Honda Racing Team JAS |
H
|
1:44.358
|
|
|
|
2.
|
Bamboo-engineering |
C
|
1:44.406
|
+ 0.048
|
|
|
3.
|
RML |
C
|
1:44.504
|
+ 0.146
|
|
|
4.
|
Nika Racing |
C
|
1:44.745
|
+ 0.387
|
|
|
5.
|
CheRML |
C
|
1:44.863
|
+ 0.505
|
|
|
6.
|
Bamboo-engineering |
C
|
1:45.060
|
+ 0.702
|
|
|
7.
|
Münnich Motorsport |
S
|
1:45.228
|
+ 0.870
|
|
|
8.
|
Münnich Motorsport |
S
|
1:45.552
|
+ 1.194
|
|
|
9.
|
Tuenti Racing Team |
S
|
1:46.341
|
+ 1.983
|
|
|
10.
|
Campos Racing |
S
|
1:55.405
|
+ 11.047
|
|
|
11.
|
LADA Sport Lukoil |
L
|
1:45.992
|
+ 1.634
|
|
|
12.
|
ROAL Motorsport |
B
|
1:46.091
|
+ 1.733
|
|
|
13.
|
ROAL Motorsport |
B
|
1:46.327
|
+ 1.969
|
|
|
14.
|
Honda Racing Team JAS |
H
|
1:46.396
|
+ 2.038
|
|
|
15.
|
Wiechers-Sport |
B
|
1:46.412
|
+ 2.054
|
|
|
16.
|
Liqui Moly Team Engstler |
B
|
1:46.494
|
+ 2.136
|
|
|
17.
|
Zengő Motorsport |
H
|
1:46.629
|
+ 2.271
|
|
|
18.
|
Proteam Racing |
B
|
1:46.660
|
+ 2.302
|
|
|
19.
|
Special Tuning Racing |
S
|
1:46.713
|
+ 2.355
|
|
|
20.
|
Liqui Moly Team Engstler |
B
|
1:47.140
|
+ 2.782
|
|
|
21.
|
PB Racing |
B
|
1:47.390
|
+ 3.032
|
|
|
22.
|
LADA Sport Lukoil |
L
|
1:47.598
|
+ 3.240
|
|
|
23.
|
Münnich Motorsport |
S
|
1:49.222
|
+ 4.864
|
Všechny časy neoficiální, u prvních deseti jezdců jsou uvedeny časy z Q 2
C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

06.04. 2013