Novinky

  • 19.09.2020 Neutral I po šesti hodinách vedou ve 24 hodinách Le Mans Buemi, Nakadžima a Hartley (Toyota)

  • 19.09.2020 Neutral Toyota trojice Buemi /Nakadžima /Hartley vedla po dvou hodinách závod 24 hodin Le Mans

  • 18.09.2020 Neutral Pole position pro 24 h Le Mans získala posádka Kobajaši / Conway / López v Toyotě

Facebook Instagram

GT na dosah ruky v ADAC GT Masters

GT na dosah ruky v ADAC GT Masters

Informace k návštěvě Sachsenringu ve dnech 7. - 9. června.

Po úvodním podniku v německém vnitrozemí na Oscherslebenu anebo v belgickém Spa se nyní gétéčka německé série přesouvají letos poprvé do blízkosti českých hranic. Místem konání třetího z osmi víkendů bude okruh Sachsenring ležící necelých 10 km západně od Chemnitzu (Saská Kamenice). Svojí vzdáleností necelých 250 kilometrů od české metropole s převážnou většinou po dálnicích se jedná o zajímavou volbu především pro české fanoušky.


  MS FIA GT1 Sachsenring 2011

Foto: Martin Ševčík

Přímo na okruhu lze najít připomínku nedaleko ležícího rodného města německého spisovatele Karla Maye.

Automotodrom svým umístěním v členitém terénu s minimálním počtem asfaltových únikových zón nabízí divákům zajímavý pohled na souboje pestrého pole GT vozů. Přestože šampionát některými rysy zapadá do kategorie národních mistrovství, účastí řady významných pilotů se jedná o jednu z uznávaných GT sérií v Evropě.

Spolu se vstřícností pořadatelů se diváci mohou běžně pohybovat v paddocku, kde je možné setkání s oblíbenými závodníky, ale také závodnicemi. Ve vybraných časech se podívají i do boxové uličky a mohou nahlédnout do garáží týmů. Některé stáje tuto událost spojují s autogramiádou svých pilotů.


  ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Foto: Tomáš Krejčík

Ani pošmourné sobotní dopoledne na Oscherslebenu při úvodním podniku ADAC GT Masters neodradilo fanoušky od procházky boxovou uličkou.

Tento článek Vám nabídne podrobnosti vhodné pro naplánování účasti na tribunách saského okruhu.

Doprava

Vzhledem k omezenému počtu víkendových spojů a poloze okruhu je nejvhodnějším dopravním prostředkem automobil. Majitelé navigací mohou zadat následující souřadnice: 50°47'14.232"N, 12°41'15.06"E, které je dovedou k vjezdu na parkoviště u okruhu. Okruh uvádí pro zadání do navigací údaje (09353 OBERLUNGWITZ) vedoucí do přilehlého městečka. Vhodnější je zadání města OBERLUNGWITZ a následně ulice např. Am Sachsenring anebo Waldener Strasse.

Při plánování trasy s využitím některého z plánovačů cest se do místa cíle zadají slova Sachsenring, Germany (Seznam, volba č. 1 nebo 2; Google) anebo AM SACHSENRING, 09353 OBERLUNGWITZ (Google). V obou případech vyhledávání funguje i na základě zadání výše uvedených GPS souřadnic.


  Podnik MS GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Pokud odbočíte na sjezdu č. 65 po chvíli spatříte po levé straně podobný obrázek.

Částečnou představu o hlavních komunikacích v blízkosti okruhu poskytne po kliknutí na mapu Německa podrobnější plánek na této stránce Zde. Při jízdě po dálnici A4 je výhodnější sjet na sjezdu č. 65, čímž se po komunikaci B180 dostanete do blízkosti parkoviště pro diváky (na plánku jsou starší údaje, parkoviště je přibližně v oblasti ploch P1 a P2). V okamžiku opuštění dálnice na sjezdu č. 66 (oba mají shodné názvy Hohenstein-Ernstthal), se budete proplétat poměrně rozlehlým městečkem Oberlungwitz.

Přesnější a zároveň podrobnější plánek vydaný aktuálně k této akci naleznete Zde. Zde je vyznačeno parkoviště pro návštěvníky (P Besucher), vstupy na okruh (Eingang Unger, B180 a Goldbachstrasse), přírodní (zelené Stehbereitplatz) a pevné tribuny (T6 a T15).


  Podnik MS GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Tento orientační bod využijete spíše při příjezdu od městečka Oberlungwitz. V tomto případě se budova nachází po pravé straně, po odbočení vpravo na nedaleké křižovatce je parkoviště pro návštěvníky. Při využití výše uvedeného sjezdu č. 65 bude tato budova viditelná (po levé straně) teprve v blízkosti křižovatky, na níž je třeba odbočit.

Parkování na hlavním parkovišti rozkládajícím se cca 400 metrů od okruhu, je zdarma. Dle posledních informací z roku 2011 se jedná o nezpevněnou plochu, což může působit nepříjemnosti v případě nepříznivého počasí.

V případě využití hromadných dopravních prostředků se jako nejvhodnější jeví vlak s možností přestupů v Drážďanech anebo Bad Schandau. Pro další cestu v Německu lze využít plánovače Deutsche Bahn Zde, případně integrované dopravy v okolí Chemnitzu Zde. V obou případech je na stránkách okruhu uváděna cílová stanice Hohenstein-Ernstthal, Bahnhof, umístěná okolo 1,5 kilometrů od nejbližšího vstupu na autodrom (vstup z Goldbachstrasse).

Obecné informace …. o německých komunikacích

Pojedete-li v Německu pouze na okruh, strávíte zde drtivou většinu času na dálnicích. Pouze doporučený limit (nikoliv povinný) o hodnotě 130 km/h je dostatečně známý, stejně jako (prozatím) volný pohyb bez nutnosti průjezdu mýtnicemi anebo kupování dálničních známek.

Pověstná je i menší hustota čerpacích stanic, v těchto případech jsou před pumpami umístěny orientační vzdálenosti k nejbližším dalším benzinkám. Nezřídka se tento údaj pohybuje nad padesáti kilometry. Německo však patří k jedné z mála sousedních zemí, kde je vyšší cena paliv než u nás. Spolu s přijatelnou vzdáleností okruhu nemusí být tudíž pro většinu vozů problém vystačit se zásobou paliva z našeho území.

Jestliže tankování nemusí být nutnou součástí cesty, kratší přestávky se mohou hodit. Základním stupněm je odpočívadlo označené pouze symbolem parkoviště, případně se symbolem WC. To bývá bezplatné, ale velmi jednoduše zařízené. Toalety jsou samozřejmostí nejen u pump, ale také u parkovišť se stravovacím zařízením. Poplatek za jejich použití se pohybuje okolo 70 centů, přičemž lístek z automatu může sloužit jako slevový kupon při následné objednávce stravování. Princip je podobný jako v případě některých našich řetězců rychlého občerstvení.

Orientační tabule barevně nerozlišují místa na dálnici a mimo ni. Další odlišností je vyznačení vzdálenosti pod čarou k místům, které se nachází mimo komunikaci, po níž právě jedete. Čísla sjezdů neoznačují jako u nás kilometr v jehož blízkosti se sjíždí, ale pořadí odbočky od určitého bodu na příslušné dálnici.

Příjemná je kvalita povrchu (byť mnohdy záplatovaného), která i na úsecích s rychlostí zpravidla omezenou na 130 km/h (doplněná značkou Strassen Schaden) převyšuje standard naší dálniční sítě. Je-li tato značka mimo dálnici, lze však očekávat výtluky důvěrně známé z našich cest. Jestliže milým překvapením je minimální množství rušivých reklamních poutačů, nahrazují je viditelně vyšší počty policejních hlídek. Alespoň jeden vůz často číhá v blízkosti hranice. V Německu není povinné denní svícení, takže přibližující se vozidla na dálnicích jsou hůře viditelná.

Vstupenky

Páteční volné tréninky a pozdně odpolední kvalifikace jsou přístupné zdarma. Vstupné na jeden den (sobota nebo neděle stejně) je 20 euro. Za víkendovou vstupenku zaplatíte 30 euro. Pokud si vyberete některou z tribun, je nutné počítat s doplatkem 10 euro. Tyto ceny platí při koupi přímo na okruhu, v předprodeji (odkaz Zde) je nabízena pouze víkendová vstupenka v ceně 30 euro zahrnující i vstup na tribuny – za poslání do ciziny se připlácí 5 euro. V ceně všech vstupenek je zahrnut vstup do paddocku.

Děti do 14 let mají vstup na okruh zdarma.


  Podnik MS GT1 na Sachsenringu

Foto: Tomáš Krejčík

Pohled na větší přírodní tribunu, z níž mají diváci přehled o dění v prvních zatáčkách okruhu.

Obecné informace …. vstup a chování na okruhu

Vedení okruhu upozorňuje na možnost osobních prohlídek z důvodu zachycení nebezpečných předmětů. Do areálu není možné vnášet skleněné lahve, plechovky, alkoholické nápoje, pyrotechniku a jiné nebezpečné předměty. Naopak není zmíněn objem plastových lahví s nápoji, obvykle však bývá stanoven na 0,5 litru. Během podniku MS GT1 v roce 2011 bylo zakázáno vnášet do areálu stativy (pravděpodobně i monopody), nyní tento požadavek pořadatelé neuvádí.

Vnášení techniky na pořízení záběrů nyní řád nezmiňuje, obecně však platí omezení o neveřejném využití pořízených záznamů.

Program víkendu

Podle výběru z předběžného časového plánu (verze č. 1 z 30. dubna) je v níže uvedené tabulce rozpis, kdy bude možné vidět vozy ADAC GT Masters v akci. Celý časový rozvrh závodního víkendu naleznete Zde.

 Událost  Den  Čas
1. volný trénink  Pátek  8,00 – 9,00
2. volný trénink  Pátek  11,15 - 12,15*
Kvalifikace  Pátek  15,40 – 16,50
První závod  Sobota  12,15 - 13,15
Zahřívací trénink  Neděle  8,00 – 8,15
Druhý závod  Neděle  12,15 - 13,15

* dle časových údajů na hlavní stránce začíná trénink již 11,00

Tradičními doprovodnými sériemi ADAC GT Masters jsou závody cestovních vozů ADAC Procar anebo pohárových vozítek Mini. Šampionáty otevřených vozů představují Formel Masters a F3. Při ostré přehlídce výtvorů automobilek z východního bloku si mohou někteří diváci připomenout časy svého mládí některých diváků. Modely aut z Historic Tourenwagen Cupu kdysi brázdila i naše silnice, zvlášť závodí i starší formule.


  ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Foto: Tomáš Krejčík

Doprovodný program

Tradičně v sobotu odpoledne (na Sachsenringu ve 14,45) probíhá před stanem ADAC Hospitality akce Meet the drivers. Na ní se lze setkat s trojicí nejúspěšnějších posádek a vítězem kategorie amatérů v sobotním klání. Mohou být přítomni také vítězové jiných sérií, pokud jim to umožní časový rozvrh.

Sídlo ADAC bude umístěno v prvním paddocku za řídící věží vedle tiskového střediska.


  ADAC GT Masters na Oscherslebenu

Foto: Tomáš Krejčík

Setkání s jezdci na Oscherslebenu. Vítězná dvojice sobotního závodu: René Rast (vlevo) a Christopher Mies (vpravo).

Ubytování

V případě, že se rozhodnete strávit oba dny na Sachsenringu a nebydlíte poblíž hranic, nabízí se různé druhy ubytování.

Zajímavou možností je využití nedalekého kempu (v blízkosti předposlední zatáčky Sachsen). Součástí poplatku ve výši 30 euro je i víkendová vstupenka. V tomto případě je ovšem potřeba rezervace a případné dotazy řešit přes následující kontakt: grit.kunze@sas.adac.de .

V případě ubytování v místních hotelích se pohybují ceny od cca 1 000 Kč/noc/osobu výše. K vyhledávání lze využít následující stránky Zde anebo Zde. Stránky jsou v češtině s možností úpravy filtrů. K zadání lze využít názvu dvou nejbližších měst Hohenstein-Ernstthal anebo Oberlungwitz (pouze u druhého odkazu) .

Cenově výhodnější, ale vzdálenější volbou je využití služeb našich zařízení v cenách začínajících i na částce 400 Kč. Vzdálenost do Chomutova je okolo 85 kilometrů. Lze se vydat také směrem na Karlovy Vary (85 anebo 100 kilometrů), blíže po trase se nachází Jáchymov (do 85 km) anebo Ostrov nad Ohří (do 90 km). Nevýhodou jsou časově (případně orientačně) náročnější přesuny na silnicích, byť v zajímavé krajině. Pro českou nabídku lze zvolit např. Zde, volba okres Chomutov v prvním případě, okres Karlovy Vary anebo Ostrov (včetně Jáchymova).

Užitečné odkazy

Okruh Sachsenring    Zde

Přesnější informace poskytují stránky v němčině, v angličtině nemusí být některé informace dostupné (anebo zde zůstaly ještě z roku 2011). Kromě informací o blížící se akci, saském okruhu se zde nachází také celá řada dalších odkazů např. k dopravě nebo ubytování.

Přímý odkaz k víkendu   Zde

ADAC GT Masters     Zde

Oficiální stránky německého mistrovství.

Doplňující informace o závodech GT na Formuli.cz

Profil šampionátu ADAC GT Masters (Zde)

V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Komentáře ke článku