Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Americké závodění jak se sluší a patří.

Americké závodění jak se sluší a patří.

Kentucky Speedway

Jezci série NASCAR Sprint Cup za sebou mají letošní první závod na klasické trati s pravo i levotočivými zatáčkami - tento víkend je však čeká návrat na americkou tradici - tedy Kentucky Speedway, trať měřící jeden a půl míle disponující středně velkým klopením (v zatáčkách 14°).

Trať, ležící nedaleko městečka Sparta a řeky Ohio River rozdělující státy Indiana a Kentucky, patří k nejnovějším přírustkům do kalendáře Sprint Cupu. Ačkoliv bylo závodiště postaveno již na začátku tohoto století, jezdci nejvyšší soutěže NASCAR zde ukázali svůj um až během roku 2011.

Na své si však během let přišli fanoušci Indy Racing League či nižších soutěží závodů NASCAR. Nationwide Series zde pravidelně závodí od sezóny 2001, jejich kolegy z Camping World Truck Series čeká letos již 17. závod na této dlouho opomíjené trati. Ačkoliv se vedení Sprint Cupu dlouho bránilo jakékoliv diskuzi ohledně závodu v Kentucky, jezdci zde v minulosti nejednou testovali. I hojnost počtu závodníků Sprint Cupu v sérii Nationwide byla velkým tahákem pro diváky - Sprint Cup se tedy po více jak deseti letech rozhodnul poctit svojí návštěvou i tuto trať.




Fanoušci, kteří mají bezprostřední možnost navštívit závod v Kentucky nic namítat nebudou, trať však nepatří mezi oblíbené. Spadá do skupiny tratí zvaných “cookie cutter”, tedy tratí, které jsou v závodním kalendáři do počtu, za účelem většího výdělku. Nespokojenost se tedy týká hlavně skalních fandů, kteří by jistě rádi pohnuli ledem ve více sférách organizační struktury NASCAR.

V zatím dvou odjetých závodech se vítězi postupně stali pánové Kyle Busch s Toyotou a Brad Keselowski s Dodgem. Právě Keselowski byl v posledních týdnech hodně vidět, díky svým (údajně) neověřeným komentům na chování ostatních týmů - konkrétně na pohyb mechaniků mezi Hendrick Motorsport a Joe Gibbs Racing. Ať už šlo o záměr zčeřit vodu, či spíše pravděpodobnější minela ze stran loňského mistra, pravdou možná je, že právě Keselowskimu loňský úspěch zapříčinil ztrátu soudnosti.

Na druhém konci slávy je potřeba vyzvednout výkon Kurta Busche ze závodu v Sonomě. Busch byl několikrát přistižen jak porušuje rychlostní limit na boxové komunikaci. Díky častému přerušení se Busch nakonec dostal zpět do vedoucího kola a cílem projel jako čtvrtý. Palec nahoru by měl vidět celý tým včetně Busche, kteří spadajíc stále mezi outsidery rozodně nevzdávají rozehranou hru. Netřeba připomínat, že příchodem opravdu divokého Kurta (i na jménu záleží) se celý tým zvedl ze svého prachu minulosti a začalo se vše promínat ve výsledcích.




Jasný favorit na závod v Kentucky není. Jelikož jde o středně dlouhou trať mezi ty nejrychlejší bude jistě patřit Jimmie Johnson či už jmenovaný Kyle Busch. Zapomínat bychom neměli na Matta Kensetha, který letos vyhrál v Las Vegas i na trati nedaleko Kansas City - ovály velice podobné tomu v Kentucky. Na své by si konečně mohl přijít i Carl Edwards, Tony Stewart, Kevin Harvick či někdo z týmu umluveného Michaela Waltripa. Jeff Gordon by také rád navázal na úspěch ze Sonomy - druhé místo z tak odlišné trati jako je právě Sonoma, však neposkytuje příslib lepších zítřků. Situace, která se pravděpodobně týká i vítězného Martina Truexe Jr.

V Kentucky se po několika týdnech setkají i všechny tři národní soutěže NASCAR. Již během včerejší noci si dostaveníčko na trati dali jezdci z NASCAR Camping World Truck Series (jméno vítěze zůstane tajné, pro ty kteří sledují i jiné soutěže). Dnes přijde ke slovu NASCAR Nationwide Series a konečne - během noci ze soboty na neděli pak hlavní podívaná - čtyřsetmílový závod série Sprint Cup. Start je naplánován na cca 01h30, tedy opět velice ne-evropský čas. Pokud by jste rádi více informací ohledně přímého přenosu, zkuste “zafejsbukovat” NASCAR CZ.