Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Rozhovor: Ron Dennis, část třetí

Rozhovor: Ron Dennis, část třetí

Poslední část rozhovoru se šéfem McLarenu.

Když se Ron Dennis v roce 1980 poprvé postavil do čela McLarenu, tým byl uprostřed krize. Závod nevyhrál od roku 1977 a právě měl za sebou sezónu, během níž se ani jedinkrát nedostal na stupně vítězů. Když skočíme zpět do roku 2014, vidíme Dennise v podobné pozici. V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 prozradil, co ho motivovalo k návratu. Tohle je poslední část delšího rozhovoru:

Když jste letos brali do týmu nováčka, museli jste vědět, že je dobrý. Ale věděli jste, že je až takhle dobrý? Rozhodli jste se vyrobit dalšího Lewise Hamiltona?

Lewise a Nycka de Vriese jsem vedl, když byli ještě dětmi. Na Kevina jsem se zaměřil, až když se dostal do Formule Renault 3.5. Ale i rozhodnutí vzít ho do McLarenu bylo moje. Vlastně, abych byl přesný, bez mého rozhodnutí by za nás letos nejezdil. Cítil jsem, že bychom měli zjistit, zda splní očekávání našich inženýrů. A odvedl skvělou práci.

A je zde i Stoffel Vandoorne, který si v Bahrajnu skvěle počínal v závodě GP2, takže jsem přesvědčen, že i o něj bude na konci sezóny velký zájem.

Mohli byste příští sezónu absolvovat s dvěma velmi mladými jezdci?

Mohou se stát různé věci, ale Jenson podává skvělé výkony. Je rychlý a soustředěný, takže neexistuje důvod, proč by s námi neměl zůstat i nadále. Máme ale před sebou ještě téměř celou sezónu…

Na jaké pozici by se měl McLaren letos umístit, abyste si mohli říct, že se změny v organizaci vyplatily?

Myslím, že v pozdější fázi sezóny budeme moci vyhrávat závody. Chci, abychom vyhrávali, takže se musíme zlepšovat lineárně. F1 zahájila nový cyklus a pokud před touto zimou nepřijde k další větší změně, potřebujeme vyhrávat už na konci tohoto roku. A my budeme vyhrávat! 

 Jak se vám líbí nový styl závodění?

Existuje několik důvodů, proč jsme připravili tuto novou Formuli 1. Výrobci motorů chtějí relevantnější technologie a FIA také. Bernie chce pouze show a týmy nechtějí být zatěžovány příliš vysokými náklady. Samozřejmě, ne každý z nás je nyní spokojený, ale co jsme si udělali, to i máme.

Jsem přesvědčen, že problémy bychom měli řešit diskrétněji. Negativní prohlášení pro média, ať už ze strany týmů, promotéra, vlastníků okruhů, či jezdců, je kontraproduktivní. Takto se problémy neřeší. Některé z těch problémů by se daly vyřešit poměrně snadno, kdyby se do médií nedostávalo tolik negativních prohlášení.

Bylo rozhodnutí vrátit se do F1 správným krokem pro pana Rona Dennise? Teď nebudete mít čas na rybolov, golf, pěstování růží…

Nic z toho není ani zdaleka tak zajímavé, jak to, co dělám teď. Chci, abychom byli konkurenceschopní. Tak rychle, jak se jen dá.

Zvedá vám to v žilách hladinu adrenalinu?

Organizace potřebuje vedení a vy potřebujete zároveň vést i sami sebe a samozřejmě, občas v tom hraje roli i adrenalin. Ale adrenalin účinkuje jen krátce, nevydrží vám při běhu na dlouhou trať. Musí vás motivovat vaše myšlenky a vaše ambice. Zemřu ambiciózní. Nikdy nepřijdu o svou ctižádost ani o odhodlání.

Mohl bych žít bez motorsportu? Určitě. Ale rozhodl jsem se přijmout výzvu a vybudovat McLaren budoucnosti. Vím, že budu za své činy souzen a největší strach mám ze selhání. A já nehodlám selhat. A pokud nedosáhnu perfektní výsledek, rozhodně to nebude kvůli nedostatku úsilí. Jsem perfekcionista a sám sebe řídím přísněji, než kohokoliv jiného v McLarenu. Ale pokud nedokáží udržet krok s tímto "zralým" mužem, ponesou následky.