Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Rozhovor: Lewis Hamilton

Rozhovor: Lewis Hamilton

O Alonsovi, McLarenu i Facebooku.

Zdáte se být uvolněnější než dříve. Hraje v tom roli auto?

Nemyslím, že je to pouze tím. Jistěže to pomáhá, ale ve skutečnosti jsem prostě šťastný. Mám kolem sebe správné lidi a můj život je nyní dobře vybalancovaný. A samozřejmě, bojuji o titul mistra světa.

Také se zdá, že se lépe vyrovnáváte ze zklamáním v závodech.

Neustále se učím. Teď jsem starší, moje osobnost se vyvíjí a jistě jsem zralejší.

Letos vidíme jen malé rozdíly mezi vámi a Nicem Rosbergem. Jak ho chcete porazit?

S tím nesouhlasím. Jsou mezi námi rozdíly a pár závodů se mi podařilo zcela ovládnout. Ale máme stejné monoposty, takže máme stejné šance a souboje bývají těsné. On však měl méně technických problémů než já a přesto mezi námi není velký bodový rozdíl. To je velmi pozitivní.

Váš boj je ostře sledován novináři, kteří píšou o každé drobnosti. Je těžké se s tím vyrovnat? Zvyknete si dvakrát promyslet, co se vlastně chystáte říct?

Někdy si to dvakrát rozmyslím, ale ne vždycky. Občas si prostě přestanu dávat pozor a řeknu to, co si myslím. Takto se dá ale velice snadno dostat do potíží… Já ani Nico neskrýváme, jak moc chceme toho druhého porazit a že pro to uděláme maximum. Je to naše práce.

Je nyní Rosberg těžším soupeřem, než za dob vašeho soupeření v juniorských motokárách?

Rozhodně ano. Nyní je silnější než býval, ale v F1 je všechno jiné. V motokárách jsme neměli telemetrii, tam jste to pouze vy a vaše mašina, takže jezdec hraje důležitější roli. Jestliže byl někdo rychlejší, soupeři neměli možnost zjistit proč. Nyní se vše zaznamenává a z dat se dá rozpoznat, kde vznikají rozdíly. Můžete se z toho poučit a hodně tím získat.

Takže se vám nelíbí, že musíte svá data sdílet s kolegou?

Takhle to není. Toto je stejné už od mé první sezóny v F1.

Jste spíše jezdec, který zůstane na okruhu dlouho po závodě a spolu s inženýry analyzuje data, nebo se raději spoléháte na instinkt?

Nic nenechávám na instinkty, každý den tvrdě pracuji spolu s inženýry. Někdy zůstanu na trati déle, jindy odejdu dříve, to záleží na tom, kolik potřebuji informací. Někdy potřebuji zjistit, jaké změny bychom měli na voze udělat, jindy jsem spokojený. Každý má svůj vlastní styl práce. Michael měl svůj, Nico má svůj a já mám také svůj.

Těžíte při souboji s týmovým kolegou ze zkušeností, které jste získali v roce 2007?

Sotva si vzpomínám, co se vlastně v roce 2007 dělo. Ten rok měl ale vliv na mou osobnost a možná díky tomu zvládám některé věci lépe.

Je těžším soupeřem Rosberg nebo Alonso?

O tom bych nerad mluvil. Ti dva se od sebe velmi liší. Ještě jsem nepotkal jezdce, který by měl tolik přirozeného talentu jako Fernando.

Po závodě vždy posíláte fanouškům krátké zprávy prostřednictvím Facebooku. Píšete jich opravdu vy, nebo je to záležitost týmu?

Tuto část mého života má pod kontrolou tým. Jsem to já, kdo dělá ty fotky a jsem to já, kdo píše zprávy, ale odesílá je tým.

Co se týče komunikace prostřednictvím Twitteru, máte nyní více volnosti než v McLarenu?

Je to v podstatě stejné. Nejsem omezován v tom, co píšu, nebo co dělám. Zveřejňovat méně věcí z mého soukromého života je mým rozhodnutím, nyní je to více o závodění. Nevím, možná to dříve či později opět změním, protože rád lidem ukazuji místa, která sám navštěvuji. Problémem je, že média z mých zpráv skládají příběhy a lidé je pak začnou komentovat. To je důvod, proč teď píšu méně o svém soukromí.

Uvažujete, že byste si nechali vytetovat znak Mercedesu?

To záleží na tom, jakou smlouvu se mi chystají nabídnout.