Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Rozhovor: Christijan Albers

Rozhovor: Christijan Albers

Z jezdce nový šéf týmu Formule 1.

Tony Fernandes se po letech neúspěchů rozhodl F1 opustit, no Caterham zůstává. Odkoupilo ho konsorcium neznámých podnikatelů ze Švýcarska a Blízkého Východu, které na místo šéfa týmu dosadilo bývalého závodníka, Christijana Alberse. Holanďan v rozhovoru pro gpupdate nastínil nejbližší budoucnost týmu.

Jaký byl váš první měsíc v pozici šéfa týmu F1?

Rozhodně to bylo zajímavé. Mnoho věcí mě ohromilo. Už jen to, kolik věcí se dělo v továrně v Leafieldu… Ohromilo mě, jak tým pracuje a jací tam pracují lidé. Také jsem si ale všiml, že v týmu není dobrá nálada, protože lidé měli pocit, že za 4 roky nic nedosáhli. Byl tu problém s motivací a my musíme týmu vdechnout nový život.

To zní dobře, ale přistoupili jste také k propouštění. Chcete k tomu něco říct?

Nerad bych zacházel do detailů, protože je to velmi citlivá záležitost. Chtěl bych říci jen tolik, že tým má novou strukturu a jsem přesvědčen, že John Iley jako nový technický ředitel, Keith Barclay jako šéfdesignér a Miodrag Koturn jako týmový manažér spolu se mnou dokáží posunout Caterham vpřed. Tento tým může být velmi úspěšný.

Jak jste se dostali k téhle příležitosti?

Z rodinných důvodů jsem poslední dva roky vůbec nepracoval, ale nyní se situace doma změnila a mohu opět pracovat. Od dubna jsem hledal něco vhodného a naskytla se tato příležitost. Oslovil mě Colin Kolles, se kterým jsem již v minulosti pracoval. Do projektu je zapojen jako konzultant, no a viděl, že se hodím do jeho nového týmu. Mou výhodou je, že již mám nějaké zkušenosti s podnikáním a zároveň rozumím technické stránce Formule 1.

To ale znamenalo, že se vzdáte plánů na závodění v Mistrovství světa vytrvalostních vozů a Formule E.

Správně. Při velkých životních rozhodnutích musíte být realisté. Jako jezdec jsem byl velmi úspěšný, žil jsem si dobře, ale v jistém bodě to muselo skončit. V podnikání jsem i tak úspěšnější než v závodění a po 18 letech závodění jsem připraven dělat něco jiného. Toto je nová výzva a úplně jiný život, takže je to pro mě opravdu vzrušující.

Jaké podnikatelské úspěchy máte na mysli?

O tom bych raději nemluvil. Raději jsem v pozici outsidera a není to ani nic zajímavého. Jsou zde ale společnosti aktivní po celém světě. Už se jim ale nevěnuji denně, každá má svého generálního ředitele a funguje samostatně.

Jaké má tým cíle pro zbytek sezony?

Chceme se posunout o jedno místo v poháru konstruktérů. Bylo by skvělé, kdyby se nám to podařilo, protože to opravdu potřebujeme. Nebude to jednoduché, ale jsme ochotni udělat vše potřebné a tvrdě bojovat.

Jak vypadá budoucnost týmu z dlouhodobého hlediska?

Už pracujeme na voze pro rok 2015 a brzy ho dostaneme do větrného tunelu. Teď ale tvrdě pracujeme hlavně na vylepšeních, které chceme nasadit během Velké ceny Belgie ve Spa. Je to ale závod s časem, protože nás čekají dva týdny letní přestávky. To nám samozřejmě nepomůže, protože bychom teď potřebovali strávit co nejvíce času vylepšováním vozu.

Je pravda, že vůz dostane nový nos?

To se uvidí ve Spa.

Můžete zaručit, že Kamuj Kobajaši a Marcus Ericsson dokončí sezónu?

Na to mám jednoduchou odpověď. Dokud budou podávat dobré výkony, zůstanou v závodních sedačkách.