Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ecclestone: Wolff zabíjí F1

Ecclestone: Wolff zabíjí F1

“Nedovolím, aby F1 zničilo čiré sobectví."

Berniemu Ecclestonovi dělá pokles sledovanosti F1 ještě větší starosti než dosud připouštěl. Už dlouho se snaží FIA, automobilky a týmy přesvědčit k pár velkým změnám včetně návratu ke starým, jednodušším, levnějším a hlučnějším motorům V8. V čele opozice však narazil na Tota Wolffa, sportovního ředitele Mercedesu a zároveň šéfa a spoluvlastníka týmu Mercedes AMG. Mercedes postavil nejvýkonnější moderní hybridní pohonnou jednotku a díky dostatku zdrojů by si mohl náskok před zbytkem pelotonu udržet i několik let.

"Nebudu přihlížet, jak Formule 1 ničí sama sebe jen kvůli chybám pár lidí," řekl Ecclestone Sport Bildu. "Fanoušci chtějí hluk, týmy chtějí nízké náklady a (se starými motory) i závodění bylo lepší. Obyčejně se pokoušíte své chyby napravit, ale my ne. Sedíme a čekáme na konec F1."

Ecclestone, známý jako tvrdý vyjednavač, který nechal z kalendáře F1 zmizet velké ceny Francie i Německa, označil Wolffa za sobce, protože se nechce vzdát dominantního postavení.

"Toto může mít na svém náhrobku krásný epitaf: "Pomohl jsem zabít Formuli 1." Nedělá to sám, ale pomáhá tomu. Pokusím se to zastavit a přesvědčit FIA. A pokud si budou někteří lidé stěžovat, tak ať si stěžují. Garantuji vám, že my vyhrajeme. Po 50 letech práce nedovolím, aby F1 zničilo čiré sobectví."

Svou troškou do mlýna mediálně přispěl i Ecclestoneův bývalý spojenec Max Mosley, který dlouho zastával post prezidenta FIA. F1 musí začít šetřit, zlevnit motory a omezit velké týmy v utrácení, jinak se zhroutí jako domeček z karet.

"Nejméně polovina týmů prostě nemůže soutěžit, protože nemá dostatek peněz," řekl Mosley. "Můžete svolat všechny týmy a říct, že je tu obrovský problém, protože někteří mají dostatek peněz, ale větší část je nemá a pokud to takhle půjde dál, tak F1 čeká kolaps. Ale museli by souhlasit všichni. Bohužel, bez jednomyslného souhlasu to nepůjde."