Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sauber nechce financovat vývoj nových motorů

Sauber nechce financovat vývoj nových motorů

Force India navrhuje rozdělení F1 na dvě kategorie.

Před sezónou 2014 podstoupila Formule 1 velmi drahý přechod na turbomotory V6 se složitými hybridními technologiemi a už jsou tu vážné diskuse o další změně. V roce 2017 má přijít k velké změně vzhledu monopostů, rozšíření zadních pneumatik a motory mají být upraveny tak, aby jezdcům poskytovaly minimálně 1000 koňských sil. U menších týmů však panují obavy z nákladnosti takové změny, jelikož by ji jako zákazníci automobilek musely opět spolufinancovat.

"Nás jako zákaznický tým nejvíce zajímá cena motorů," řekla Autosportu Monisha Kaltenborn, šéfka Sauberu. "Motory spotřebovávají velkou část našeho rozpočtu, což je věc, které se chceme už léta zbavit, ale bohužel se pouze motáme v kruhu. A to není zrovna rozumné."

Zákaznický tým údajně utratí na pohonné jednotky kolem 25 milionů eur (690 milionů korun) a malé týmy by ji chtěly snížit, ne zvýšit kvůli spolufinancování nového programu, který by automobilky museli rozjet souběžně s vývojem současných motorů. Ty budou ještě určitě použity v roce 2016.

"Chápeme sice, že výrobci potřebují předvádět své technologie a technologické novinky, ale musí to být za přijatelnou cenu. Nemyslím, že bychom měli být využiti k financování jejich programu výzkumu a vývoje, protože oni ty motory vyvinou tak nebo tak. Mercedes nebude nikdy používat motory Ferrari ani Ferrari motory Mercedes."

Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force Indie, přišel s radikálním návrhem, aby se F1 rozdělila do dvou kategorií. Tovární týmy a bohatší zákazníci by podle něj měli pokračovat ve vývoji moderních hybridních motorů s výkonem 1000 koní, ale malé týmy by měly dostat možnost kupovat minimálně o polovinu levnější motory V8 s jednoduchým KERSem, používané do roku 2013. Návrh okamžitě podpořil i Christian Horner z Red Bullu.