Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Opět sílí spekulace o vstupu Volkswagenu do F1

Opět sílí spekulace o vstupu Volkswagenu do F1

Koncern opustil Ferdinand Piëch, velký odpůrce Formule 1.

Volkswagen Group, skupina zahrnující Porsche, Audi, Bugatti, Lamborghini i Bentley, je již dlouhá léta mediálně spojována s Formulí 1. Jde o jednoho z největších výrobců automobilů na světě a nebojí se investovat do různých druhů motorsportu, královskou F1 však obchází. Nepřekonatelnou bariérou prý byl předseda správní rady Ferdinand Piëch a jeho osobní rozbroje s Berniem Ecclestonem. Ten však minulý týden prohrál interní souboj s generálním ředitelem Martinem Winterkornem a spolu s manželkou opustil představenstvo společnosti.

Pro Volkswagen je to obrovská změna. Ferdinand Piëch je vnukem Ferdinanda Porscheho a v automobilce Porsche také začínal (podílel se i na vývoji Porsche 906), ale pracoval i pro Audi (mj. započal vývoj Audi Quattro), jeho vlastní společnost navrhla motory pro Mercedes i Audi a od roku 1993 mu patřil post předsedy rady Volkswagen Group, kterou prý zachránil před krachem. Při pokusu odvolat Winterkorna však proti hlasoval i jeho bratranec Wolfgang Porsche. Piëch se následně musel rozhodnout jenom mezi rezignací a potupným odvoláním.

Po stabilizování situace by mohlo dojít ke zvážení dosud zapovězeného vstupu do Formule 1. Audi již využívá služby Stefana Domenicaliho i bývalého inženýra Williamsu a BMW, Jorga Zandera.

Lamborghini Super Trofeo na okruhu Norisring - Jarek Janiš

Je však třeba přiznat, že Volkswagen F1 nutně nepotřebuje. Audi a Porsche už závodí ve WEC, Audi soutěží také v DTM, Bentley a Lamborghini zásobují závodníky GT a Volkswagen má svá želízka ve WRC, F3 i rallycrosu. Nabízí se vstup pod značkou Bugatti, které se údajně připravuje vypustit na trh nový model Chiron s 1500 koňskými silami a zrychlením z nuly na 100 za dvě sekundy. Formule 1 by mohla pomoci především s propagací značky mimo Evropu, tedy hlavně v Asii, na Středním Východě, v Jižní a snad i Severní Americe.