Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Alokace pneumatik pro zbytek evropské části sezony

Alokace pneumatik pro zbytek evropské části sezony

Pneumatiky pro Silverstone, Hungaroring, Spa a Monzu.

Pirelli zveřejnilo alokaci pneumatik pro čtyři závody následující po Velké ceně Rakouska.

Po závodě na Red Bull Ringu, kde budou tento týden použity měkké a super-měkké směsi, se kolotoč F1 přesune na Silverstone. Slavný britský okruh si i po desetiletích zachoval rovinky i rychlé zatáčky, a právě těch se Pirelli nejvíce obává. Ve Woodcote, Copse i Stowe proto budou proti odstředivým silám bojovat jeho nejtvrdší pneumatiky.

V Maďarsku, Belgii i Itálii budou použity měkké a středně-tvrdé směsi, důvody k tomuto výběru se však různí. Na Hungaroringu by se možná dalo jezdit i na super-měkkých pneumatikách, ale Pirelli se obává letního vedra, které by uprostřed léta v Maďarsku nebylo žádným překvapením.

V Spa se bude jezdit až koncem srpna a kombinace měkkých a středně-tvrdých pneumatik je neutrálním výběrem, který má zajistit konzistenci na nejdelší trati v kalendáři F1 (7 004 metrů a 20 zatáček).

V extra rychlé Monze se loni závodilo na středně-tvrdých a tvrdých pneumatikách, ale tato kombinace se ukázala být příliš konzervativní a tvrdé pneumatiky nepotřebné, takže je Pirelli letos vymění za měkkou směs a doufá, že tak týmům otevře dveře k různých strategiím.

 

velká cena                    směsi
Austrálie měkká středně-tvrdá
Malajsie středně-tvrdá tvrdá
Čína měkká středně-tvrdá
Bahrajn měkká středně-tvrdá
Španělsko středně-tvrdá tvrdá
Monako super-měkká měkká
Kanada super-měkká měkká
Rakousko super-měkká měkká
Velká Británie středně-tvrdá tvrdá
Maďarsko měkká středně-tvrdá
Belgie měkká středně-tvrdá
Itálie měkká středně-tvrdá