Proč byly pneumatiky C6 tak špatné?

Osvědčí se v Monaku?
Imola dala výrobci pneumatik F1 těžkou hádanku. V pátek vypadaly být nové pneumatiky vyrobeny ze super měkké směsi C6 docela dobré. Měla to být jasná volba pro kvalifikaci. Avšak v sobotu bylo něco jinak. Jezdci si stěžovali a někteří dokonce obuli tvrdší pneumatiky C5.
„Podle vyjádření jezdců usuzujeme, že v sobotu najednou bojovali s nedotáčivostí mnohem více než v pátek,“ přiznává Mario Isola. "To by vysvětlovalo, proč se nezrychlilo. Když se podíváte na dosažené časy, nejsou mnohem rychlejší než páteční. Samotná trať se malinko zlepšila a v kombinaci s nedotáčivostí bylo náročné vydolovat z C6 silné kolo. Ale nic nenaznačuje, že důvodem byla degradace mezi prvním a třetím sektorem. Není nám jasné, proč si jezdci stěžovali na větší nedotáčivost. Není vidět příčina. V noci nepršelo, nic takového, ale trať jako by byla pomalejší. V pátek byli jezdci limitováni zadními pneumatikami, v sobotu spíše předními.“
Objevila se teorie, že většina týmů byla po pátečních jízdách vystrašena rychlou degradací zadních pneumatik, takže zásadně změnily nastavení vozů, až to přehnaly a začaly přetěžovat přední. Těžké posuzování dat z jízdy na nové směsi mohlo sehrát roli. Nebo nastavení, u většiny týmů, ani nebylo chybou, protože si pak v závodě troufali na jednozastávkovou strategii. Zda by vydržely se nedozvíme, protože závod dvakrát přerušil safety-car.
„V prvním stintu to začalo vypadat, že přední pneumatiky rychle degradují, avšak zdání klamalo. Proto Lando, Max a další jezdci zůstali na trati a drželi se plánu na jednozastávkovou strategii," vysvětlil šéf týmu McLaren, kterému předčasné povolání Oscara Piastriho na výměnu pneumatik zmařilo šanci na vítězství.
Pneumatiky C6 vzalo Pirelli i do Monaka, kde nebudou v rychlých zatáčkách trpět a přehřívat se. Navíc nás letos čeká experiment se dvěma povinnými zastávkami v boxech, takže bychom je možná mohli vidět i v neděli při pokusech u undercut.
Nové pneumatiky v Imole nevydržely být konzistentní ani jedno celé kolo. Foto: Mclaren
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari