Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Williams neví, proč je na mokré trati tak pomalý

Williams neví, proč je na mokré trati tak pomalý

Massa přiznal, že záhadu řeší už od minulé sezony.

Felipe Massa před novináři přiznal, že Williams neví, proč byl v Silverstone na mokré trati najednou podstatně pomalejší než Mercedes, když většinu závodu s ním hrál téměř vyrovnanou partii. A co je horší, nejde o krátkodobý problém.

"Samozřejmě, máme problém. Již druhý rok po sobě máme stejný problém a pořád nevíme, proč jsme za deště tak pomalí, což tedy není vůbec dobré. Musí být v něčem problém, vždyť když srovnáte časy (ze Silverstone), tak na suché trati jsme bojovali proti Mercedesu, a když se dostali do čistého vzduchu, byli rychlejší jen o desetinu nebo dvě na kolo. Pak ale začalo pršet a najednou jsme ztráceli i dvě sekundy," uvědomuje si brazilský závodník.

"Už dva roky hledáme příčinu a ještě jsme ji nenašli! Komplikuje nám to fakt, že letošní vůz je do velké míry evolucí loňského. A loni jsme na tom byli na mokré trati hodně špatně a letos je to úplně to samé, takže jsme důvod ještě neodhalili. Udělali jsme podrobnou analýzu, ale nic se nenašlo. Prostě jsme přišli o strašně moc přilnavosti. Ale musí to mít nějaký důvod, něco s vozem."

Teď se už jezdci připravují na Velkou cenu Maďarska, která se pojede na jednom z nejpomalejších okruhů v kalendáři. Ještě pomalejší Monako bylo pro Williams katastrofou, jeho vozy najednou vůbec nepatřily mezi nejlepší na trati a z malého knížectví odcházel bez jediného bodu. Massa však nepředpokládá, že by něco podobného hrozilo i tenhle týden.

"Hungaroring je velmi pomalý a nepatří mezi tratě, které by nám za normálních podmínek seděly, ale během posledních pár závodů se nám podařilo vůz tak zlepšit, že bychom měli být opět konkurenceschopní."