Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

DTM před Nürburgringem: Wehrleinův teoretický matchball

DTM před Nürburgringem: Wehrleinův teoretický matchball

Informace k předposlednímu závodnímu víkendu sezony.

Předposlední zastávka sezony 2015 čeká DTM o tomto víkendu pod hradem Nürburg. Rozšíří se na trati, jejíž dávná historie je opředena hrdinskými legendami a ta novodobá poskvrněná finančními skandály, soupiska aktuálně deseti letošních vítězů? Podaří se snad Pascalu Wehrleinovi předčasně si zajistit mistrovský titul?
 
3 629 metrů dlouhá, nebo lépe řečeno krátká verze Nürburgringu nepatří k nejpopulárněším variantám okruhu, už léta je však nedílnou součástí kalendáře DTM. Držitelem rekordu dráhy 1:23,175 je Marco Wittmann, jenž zde v loňském roce zaznamenal suverénní vítězství a důležitý krok na cestě za svým titulem.

Počasí je v pohoří Eifel důležitým elementem a strašák v podobě mlhy si vybral svou daň ještě před začátkem závodního víkendu. Aby se neopakovala situace z Oscherslebenu, byl druhý volný trénink přesunut ze sobotního dopoledne preventivně na pátek.

BMW v Oscherslebenu podobně jako v Zandvoortu maximálně zúročilo dané podmínky (trať šitá na míru jejich M4 a zároveň nízká hmotnost vozů) a do spolkové země Porýní-Falc přicestovalo na čele šampionátu výrobců.

V souboji o jezdecký titul je ovšem nejvýše postavený vyslanec Mnichova Bruno Spengler až pátý se ztrátou 36 bodů. Ačkoliv by to na začátku sezony čekal málokdo, i zde  teoretická šance na titul stále žije.

Audi přetrpělo doslova těžký  víkend v Motorsport Areně Oschersleben a může ze svých vozů vyložit hned několik wolframových cihliček. Stroj Mattiase Ekströma bude letos poprvé lehčí než ten jeho největšího rivala Pascala Wehrleina, na kterého mu v průběžném pořadí schází čtrnáct bodů.

Není to však pouze švédský mazák, kdo má v sestavě čtyř kruhů korunu šampiona stále na dostřel. Třicet bodů na lídra aktuálně ztrácí Edoardo Mortara, o tři více pak muž, jehož jméno se v této souvislost nejčastěji skloňovalo v první třetině sezony, Jamie Green.

Pokud by se Wehrleinovi na Nürburgringu podařilo odskočit svým nejbližším pronásledovatelům na více než 50 bodů, mohl by slavit titul už před finálovým víkendem. Vzhledem k faktu, že bude nastupovat s nejtěžsím vozem (viz. tabulka), se však nezdá být tento scénář pravděpodobný.

Pole se však v podhradí více semkne - rozdíl mezi nejtěžším a nejlehčím vozem bude oproti Oscherslebenu poloviční. Bez ohledu na těžkost  osudu taktika Mercedesu zůstává: jeden za všechny a všichni za Wehrleina! 

 

p.
 Jezdec  Značka – Tým
 Aktuální hmotnost
 Zátěž
1.
 P.Wehrlein  Mercedes – HWA
1130 kg
+10 kg
2.
 M.Ekström  Audi - Abt Sportsline
1127,5 kg
+7,5 kg
3.
 E.Mortara  Audi - Abt
1127,5 kg
+7,5 kg
4.
 M.Rockenfeller  Audi - Phoenix
1127,5 kg
+7,5 kg
5.
 G.Paffett  Mercedes – ART
1127,5 kg
+7,5 kg
6.
 J.Green  Audi - Rosberg
1125 kg
+5 kg
7.
 D.Juncadella  Mercedes – Mücke
1125 kg
+5 kg
8.
 C.Vietoris  Mercedes – HWA
1122,5 kg
+2,5 kg
9.
 R.Wickens  Mercedes – HWA
1122,5 kg
+2,5 kg
10.
 N.Müller  Audi - Rosberg
1120 kg
0 kg
11.
 L.Auer  Mercedes – ART
1120 kg
0 kg
12.
 P.di Resta  Mercedes – HWA
1120 kg
0 kg
13.
 M.Götz  Mercedes – Mücke
1117,5 kg
-2,5 kg
14.
 M.Wittmann  BMW - RMG
1117,5 kg
-2,5 kg
15.
 A.Farfus  BMW - RBM
1117,5 kg
-2,5 kg
16.
 A.Félix da Costa  BMW - Schnitzer
1117,5 kg
-2,5 kg
17.
 T.Scheider  Audi - Phoenix
1115 kg
-5 kg
18.
 M.Molina  Audi - Abt Sportsline
1115 kg
-5 kg
19.
 T.Glock  BMW - MTEK
1115 kg
-5 kg
20.
 B.Spengler  BMW - MTEK
1115 kg
-5 kg
21.
 T.Blomqvist  BMW - RBM
1115 kg
-5 kg
22.
 A.Tambay  Audi - Abt
1112,5 kg
-7,5 kg
23.
 M.Martin  BMW - RMG
1112,5 kg
-7,5 kg
24.
 M.Tomczyk  BMW - Schnitzer
1112,5 kg
-7,5 kg
 

 

STALO SE...

Auerova nehoda osvětlena

Mercedes uzavřel vyšetřování nehody Lucase Auera z konce závodu v Oscherslebenu, ve které byl mladý Rakušan dle svých slov „pouze pasažérem“ a která vedla k velkému poškození jeho C 63 DTM i ochranné bariéry a následnému vyvěšení červených vlajek.

Bezprostřední příčinou nehody nebyla jezdecká chyba, ale problém na přední nápravě vozu. „Možná jezdil až příliš agresivně přes obrubníky a přitom se zřejmě něco poškodilo,“ hledal vysvětlení Auerův kolega Maximilan Götz.

Mercedes podle Götze prověřoval i zbytek závodních strojů, na žádný další problém však nenarazil. Narozdíl od Wehrleinových problémů s posilovačem řízení (způsobených odtrhávací fólií zahozenou některým z formulových jezdců, která ucpala otvory pro chlazení elektroniky vozu) se tedy tentokrát nejednalo o žádné bizarní okolnosti.



Změny v rozdělování zátěží pro rok 2016

Stále častější hlasy volající po změně systému rozdělování zátěží byly vyslyšeny. Šéf Mercedesu Ulrich Fritz potvrdil, že na zimní přestávku je naplánována revize této částí sportovních pravidel.

Aktuálně se kilogramy rozdělují na základě úspěšnosti jednotlivých značek (ačkoliv roli hraje i umístění jezdce, základem je paušální výsledek výrobce) a přepočty probíhají pouze mezi závodními víkendy, nikoliv mezi závody samotnými.

Vznikají pak paradoxní situace, kdy například Mike Rockenfeller jezdí prakticky permanentně s jedním z nejtěžších vozů, ačkoliv letos vyhrál pouze jedenkrát a v šampionátu je až desátý s méně než polovinou bodů nasbíraných lídrem Wehrleinem.

Na druhou stranu Mattias Ekström opakovaně ukázal, že dokáže být úspěšný i s těžkým vozem. „Pokud nemá přímý vliv na výsledky, tak mi toto pravidlo nevadí. Jestliže však člověk během závodu přemýšlí nad tím, že se raději vzdá bodů, aby nebyl příště těžší, pak je to hloupé,“ vysvětlil Ekström svůj pohled. „Bojovat by se mělo o každý bod.“

Dvojnásobný šampion ví, o čem mluví. Byl to totiž právě jeho zaměstnavatel, jenž byl v podezření, že při sobotním závodě v Moskvě obětoval třetí místo Jamieho Greena, aby svým vozům ušetřil kilogramy.