Scheider s vítězstvím útěchy, Wehrlein šampionem!

Hockenheimring - 1. závod
Po pětiletém půstu a hodně nepovedené sezoně, navíc poznamenané aférou ze Spielbergu, se dočkal rehabilitace Timo Scheider, když si v Hockenheimu dojel pro sobotní vítězství. Půl dekády dlouhé čekání ukončil také Mercedes - Pascal Wehrlein se s předstihem stal šampionem DTM pro rok 2015.
Poslední letošní čtyřicetiminutový závod byl akcentovaným shrnutím předchozích sobotních soubojů, které zdaleka neprobíhaly v rukavičkách. Dnes to však chvílemi vypadalo, jakoby protagonisté zapomněli, že sezona končí až v neděli.
V záplavě všeobecné agresivity uhasly titulové naděje Edoarda Mortary i Mattiase Ekströma. Útok mladšího z obou jezdců Audi na korunu zastavila ještě před druhou zatáčkou kolize s kolegou Miguelem Molinou, po které musel druhý muž průběžného pořadí pro nové pneumatiky.
V následné přemíře snahy dohnat ztracený čas pak Ital nešťastně kolidoval s Timem Glockem, za což byl potrestán průjezdem boxy – penalizací, kterou si za způsobení kolize vysloužili také Bruno Spengler a Robert Wickens.
Obětí posledně jmenovaného byl právě Mattias Ekström, který se po špatném startu a marných pokusech najít potřebnou přilnavost propadl až do hloubi pole, odkud jej Wickens poslal ještě o několik pozic vzad. V závěru se švédský veterán sice dokázal dostat na bodovanou příčku, k prodloužení boje o titul to však bylo málo.
I přes nezdary soupeřů neměl Pascal Wehrlein poslední krok k trofeji šampiona jednoduchý. Také on po startu putoval v pořadí opačným směrem, než jaký si představoval, a musel se po zbytek závodu probíjet vpřed. Na jeho konci se však stal nejmladším mistrem v historii DTM!
O místa na stupních vítězů se bojovalo a poznání méně spektakulárně. Prakticky témeř nenápadně se před Maximeho Martina dostali Timo Scheider i Jamie Green a získali pro Audi po ztraceném titulu alespoň cenu útěchy. Nejlepšího muže Mercedesu Paula di Restu si však Belgičan ve službách BMW udržel za zády a třetí místo uhájil.
Miguel Molina byl dodatečně potrestán za způsobení kolize, která ukončila závod Garyho Paffetta a vynutila si výjezd safety caru. Ke Španělovu času byla přičtěna penalizace 30 sekund a spadl tím ze 14. na 17. místo.
Výsledky závodu (40 minut + 1 kolo):
p.
|
Jezdec | Značka – Tým |
Čas/Odstup
|
Kol
|
1.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
42:27.725
|
26
|
2.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+2.875
|
26
|
3.
|
![]() |
BMW - RMG |
+3.756
|
26
|
4.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+4.865
|
26
|
5.
|
![]() |
Audi - Phoenix |
+11.708
|
26
|
6.
|
![]() |
BMW - RMG |
+15.768
|
26
|
7.
|
![]() |
BMW - RBM |
+16.972
|
26
|
8.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+22.034
|
26
|
9.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+23.719
|
26
|
10.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+24.137
|
26
|
11.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+25.405
|
26
|
12.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
+25.597
|
26
|
13.
|
![]() |
Mercedes – Mücke |
+26.780
|
26
|
14.
|
![]() |
Audi - Rosberg |
+32.108
|
26
|
15.
|
![]() |
BMW - Schnitzer |
+41.299
|
26
|
16.
|
![]() |
Mercedes – ART |
+43.679
|
26
|
17.
|
![]() |
Audi - Abt Sportsline |
+1:01.566
|
26
|
18.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+2 kola
|
24
|
19.
|
![]() |
BMW - MTEK |
+6 kol
|
20
|
20.
|
![]() |
Mercedes – ART |
|
0
|
21.
|
![]() |
Mercedes – HWA |
|
0
|
22.
|
![]() |
Audi - Abt |
|
0
|
23.
|
![]() |
Audi - Abt |
|
0
|
24.
|
![]() |
BMW - RBM |
|
0
|